(عکس) انهدام زیردریایی هسته ای 3 میلیارد دلاری با یک اشتباه مضحک

هنگامی که یکی از خدمه زیردریایی اتمی 3 میلیارد دلاری ارتش هند به طور تصادفی دریچه ای را باز کرد، آب به سیستم پیشرانش ریخت و زیردریایی استراتژیک گران قیمت هند را برای چند ماه از خدمت خارج کرد.

به گزارش خبرآنلاین، گاهی اشتباهات بسیار ساده عواقب بسیار سنگینی به همراه دارد، این اتفاق در ماجرای باز شدن دریچه یک زیردریایی استراتژیک هندی رخ داد. INS Arihant INS Arihant زیردریایی اتمی ارتش هند است که با این اشتباه مضحک به مرز نابودی کشیده شد.

زیردریایی های Arihant کلاس زیردریایی های هسته ای حامل موشک های بالستیک هند هستند. Arihant در زبان سانسکریت به معنای قاتل دشمنان است.

(عکس) انهدام زیردریایی هسته ای 3 میلیارد دلاری با یک اشتباه مضحک

قاتل دشمن که هر کدام به ارزش تقریبی سه میلیارد دلار تخمین زده می شود، در سال 2018 برای چندین ماه سقوط کرد، زمانی که یکی از خدمه دریچه زیر آب را باز کرد. این حادثه INS Arihant را به مدت 10 ماه از خدمت خارج کرد.

به گزارش 19FortyFive، پس از این حادثه، قسمت موتور کشتی به دلیل ورود به آب دریا آسیب جدی دید و برای تعمیر آن باید لوله های زیادی تمیز می شد، بسیاری از قطعات باید برداشته و تعویض می شد.

بر اساس اطلاعات موجود، زیردریایی های هسته ای کلاس Arihant 111 متر طول و 95 خدمه دارند. آنها از یک راکتور آب تحت فشار 83 مگاواتی برای تامین نیروی محرکه استفاده می کنند. این زیردریایی در زیر آب حداکثر سرعت 15 گره دریایی و در سطح به حداکثر سرعت 24 گره دریایی می رسد.

این زیردریایی مجهز به 4 موشک انداز است و با حمل 12 موشک اتمی ساگاریکا K-15 یا 4 موشک اتمی ساگاریکا K-4 به سلاحی خطرناک تبدیل می شود.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

پاربرگ سایت

تماس با ما