پل مولین: اهداف راکسام، شهرت و چشم انداز آمریکا – همه چیز برای آلبی است

نوامبر ثابت می کند که ماه کاملاً برای پل مولین است.

پنج گل در چهار بازی، از جمله یک استاد کلاس در به پایان رساندن شکست 6-0 روز شنبه مقابل باشگاه سابق مورکامب، به علاوه یک پنالتی از دست رفته.

سپس دوشنبه گذشته در سالن ویلیام استون راکسام یک اجرای پرفروش برگزار شد، جایی که صدها نفر از طرفداران او را قبل و بعد از آن تشویق کردند و به دنبال آن در اواسط هفته در صبحانه بی بی سی حضور پیدا کردند تا کتاب جدید او، داستان من راکسام را به اطلاع عموم برسانند.

مهاجمی که پس از قرار گرفتن در فهرست مردان سال 2023 مجله لوکس، در مراسم جوایز اخیر GQ روی فرش قرمز ظاهر شد، گفت: “این بسیار ذهنی بود.”

مولین به طور موجهی به دستاوردهای خود در خارج از زمین افتخار می کند، همانطور که تعداد گل هایش 88 گل از زمان انتقال به شمال ولز در تابستان 2021 است. اما این پسرش آلبی است که بزرگترین هیجان را به او می دهد.

مولین که پسر چهار ساله اش اوتیستیک است، می گوید: «تولد من بود و آلبی بهترین هدیه را به من داد. او در حال پیشرفت است، به خصوص اکنون که مدرسه ابتدایی را شروع کرده است.

«او شروع کرد به زدن کلمات به هم. نه برای ارتباط، اما می تواند آنها را به هم نزدیک کند. در روز تولد من (6 نوامبر) آلبی در مدرسه بود و معلم تک به تک او کارن از او می‌پرسید که این اسباب‌بازی قرار است چه کار کند و می‌خواهد آلبی چه کتابی بخواند.

او به کتابی در مورد یک مهمانی اشاره کرد. بلافاصله آلبی شروع به خواندن «تولدت مبارک» می کند. او جشن را با «تولدت مبارک» پیوند زد. چون روز تولدم بود با دیدن ویدیو اشک در چشمانم حلقه زد. بچه باور نکردنی.”


مولین بعد از هر گل برای آلبی “A” امضا می کند (عکس: PAUL ELLIS/AFP از طریق Getty Images)

کسانی که سری دوم Welcome to Wrexham را تماشا می کنند با داستان آلبی آشنا خواهند شد. سال اول او تمام نقاط عطف معمول را به همراه داشت، از جمله راه رفتن در نه ماهگی و تقلید از حرکات والدینش در حین بازی.

اما ناگهان همه چیز تغییر کرد. اول اینکه آلبی به مدت سه روز نتوانست از رختخواب بلند شود. هفته بعد تقریباً بدون هیچ حرکتی با کودک گذشت زیرا ارتباط چشمی او قطع شد و او دیگر ارتباط برقرار نکرد.

مولین و شریک زندگی اش مولی اوبراین که از نگرانی عصبانی شده بودند، با ویزیتور بهداشت تماس گرفتند. این زوج گفتند: «نگران نباش، اتفاقاتی می افتد.

چند ماه بعد و بدون هیچ پیشرفتی، به دنبال نظر دوم بودند. باز هم گفتند نگران نباش. تنها زمانی که آلبی سومین سالگرد تولدش را سپری کرد، تشخیص درست برگشت.

مولین می گوید: «آلبی یک پسر کوچک باورنکردنی است. “بسیار خوشحالم – و این چیزی است که باعث افتخار من است. او زندگیه من است. هر کاری که انجام می دهم به معنای واقعی کلمه حول او متمرکز است.

“مادر و پدرم هر فرصتی را در زندگی به من داده اند و من می خواهم همین کار را برای آلبی انجام دهم. اگر مشکلی داشتم میرفتم پیششون. آن را حل می کردند. حالا به عنوان یک پدر این من هستم که مشکلات را برای او حل کنم. اما آنقدرها هم آسان نیست.

من و مادرش تمام تلاش خود را برای دادن بهترین فرصت‌ها به آلبی در زندگی داریم. ما سخت برای این کار تلاش می کنیم.”

انگیزه بزرگی که در پشت نوشتن این کتاب وجود داشت، تمایل او برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران در موقعیت های مشابه بود. کمک به والدین دیگر که بدانند تنها نیستند.

از کتاب مشخص است که خنده و عشق در خانه خانواده بسیار است. حداقل آلبی یک ترفند کوچک برای راهنمایی بازدیدکنندگان به سمت در زمانی که احساس می کند زمان خروج فرا رسیده است، ایجاد کرده است.

مولین گفت: «من به مردم می گویم که آن را شخصی نگیرند. او هم گاهی همین کار را با من می کند!


تماس تلفنی که زندگی مولی را برای همیشه تغییر می‌داد در حالی بود که او در باغ مادرش نشسته بود.

سپس در 26 سالگی، پس از اینکه به عنوان بهترین گلزن لیگ دو با 32 گل برای کمبریج یونایتد صعود کرد، یک مهاجم مورد تقاضا بود. رکهام در میان تعدادی از باشگاه‌هایی بود که بازیکن آزاد را تعقیب می‌کردند و فیل پارکینسون، سرمربی تیم، تاثیر خوبی در این دیدار گذاشت.

عمیق تر برو

رفتن به عمق

داستان های EFL که از دست دادید: حملات خیره کننده، دویدن های طولانی پایان یافت – و اکستر خجالت کشید

مولین پس از یک مبارزات انتخاباتی در دسته برتر به قدری خوب که جایگاه استادیوم ابی کمبریج به افتخار او تغییر نام داد، قرار نبود به رتبه پنجم سقوط کند. تماس تلفنی راب مک الهنی، که چند ماه پیش با همبازی اش رایان رینولدز، راکسام را برعهده گرفت، بگیرید.

مولین می‌گوید: «این شماره از بورلی هیلز روی تلفن چشمک زد و من برای پاسخ به تماس وارد شدم. در آن زمان نمی دانستم که قرار است برای رکهام امضا کنم.

“من از صحبت با فیل لذت بردم و فکر می کردم که او یک مدیر عالی است – مدیری که می توانستم خودم را با او کار کنم. اما سقوط چیزی بود که در مورد آن مطمئن نبودم.

راب برنامه‌های خود را بیان کرد و توضیح داد که چگونه راکسام از لیگ ملی خارج شد، وجهه باشگاه را ساخت و چگونه چشم‌انداز حضور یا نزدیک شدن به چمپیونشیپ را در عرض پنج سال دید.

آنها در حرفه خود موفق بودند، اما اکنون می خواهند در فوتبال موفق شوند. راب گفت آنها در هیچ چیز متوقف نمی شوند و من هیجان زده بودم. می دانستم که پیوستن به راکسام به معنای دیدن هر روز آلبی است.

من از این تماس خارج شدم و تصمیمم گرفته شد. من مستقیماً پیش مادرم برگشتم و به همه گفتم که برای رکهام قرارداد بسته‌ام. همه خانواده پرسیدند: مطمئنی؟ او گفت. من بودم.”


رینولدز، سمت چپ دوم، و مک‌الهنی، با دست‌هایشان در هوا، کمک بزرگی به خانواده مولین کردند (عکس: PA Images از طریق Martin Rickett/Getty Images)

تصمیم مولین عاقلانه بود. نه تنها استعداد گلزنی او به شکوفایی ادامه داده است – او در 15 ماه گذشته پنج هت تریک کرده است – بلکه شهرت او اکنون در سراسر اقیانوس اطلس گسترده شده است.

در سفر تبلیغاتی بازیکنان به لاس وگاس در ماه مه، یک نگهبان کلوپ شبانه حتی اصرار داشت که مولین را تا حمام همراهی کند تا در صورتی که توسط هواداران مورد حمله قرار گرفت.

او می گوید: «تا زمانی که امضا نکردم حتی نمی دانستم مستندی در حال ساخت است. دوربین‌هایی روی من بود و فکر می‌کردم چه خبر است.

«آنها به من گفتند که دارم حقوقم را امضا می کنم تا بتوانند مرا ثبت کنند. من هنوز نمی دانستم این به چه معناست، نمی توانستم چیزی شبیه آنچه واقعا اتفاق افتاده است تصور کنم.

«بچه ها هرگز در رختکن درباره مستند صحبت نمی کنند. ما آن را روی بک سوز گذاشتیم. این در مورد بی احتیاطی است – او مطمئن می شود که ما فوتبالیست هستیم.

“شاید این کمک کند که برخی از ایده ها در مورد ما تغییر کند. گاهی اوقات یک دیدگاه بیرونی وجود دارد که مردم فکر می کنند “هالیوود بزرگ” است.

اما من فکر می‌کنم مردم اکنون از (بازی‌های ما) دور می‌شوند و فکر می‌کنند، بله، آنها می‌توانند برای راکسام بازی کنند و این همه تمجید یا توجه داشته باشند، اما سخت کار نمی‌کنند.

این اخلاق کاری و تمایل به اثبات اشتباه مردم، ویژگی حرفه مولین بود. پس از آزاد شدن توسط هادرسفیلد تاون در نوجوانی، او ابتدا با قراردادی 200 پوندی در هفته به مورکامب پیوست.

او در داخل و خارج بود و در نهایت باعث شد که مهاجم در تلاش برای رالی به وزنه ها ضربه بزند. برای کسی که بازیش تماماً در مورد مهارت و سرعت بود، این یک اشتباه بود.

در پاسخ به سوالی درباره شخصیت مهاجم، پارکینسون یک مرجع درخشان از کن مک کنا، دستیار جیم بنتلی در باشگاه لیگ دو دریافت کرد.

اما پس از سه سال در سواحل لنکاوی، زمان حرکت فرا رسید. همه چیز در سویندون تاون درست نشد یا ترانمر روورز و مولین به مارک بونر مدیر کمبریج اعتماد می کنند که عشق او به فوتبال را دوباره برانگیخته است. او می گوید: «مارک به من این آزادی را داد که تصمیم بگیرم چه چیزی برای من بهترین است.

انتقال به راکسام همان سطح اعتماد به نفس را از سرمربی جدید او به ارمغان آورد. حالا او نمی تواند جای دیگری را تصور کند.

او می گوید: «صاحبان ما افراد باورنکردنی هستند. در ابتدا کاملاً مشکوک بودم، فکر می‌کردم آن‌ها واقعاً انسان‌های خوبی هستند، زیرا می‌خواهند بهترین نتیجه را از ما به عنوان فوتبالیست بگیرند. اما خیلی زود متوجه شدم که اینطور نیست. آنها فقط افراد فوق العاده ای هستند.”

مولین پیروزی نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس در پایان فصل اول خود را بر استوکپورت کانتی به عنوان نمونه بارز ذکر می کند. آلبی توسط مادرش مولی به بازی آورده شد، اما پس از سوت پایان بازی در زمین بیمار شد.

مولین، یکی از حامیان موسسه خیریه اوتیسم YourSpace و که هر گل را با استفاده از انگشتانش برای ایجاد یک “A” به عنوان تکان دادن سر به پسرش جشن می گیرد، می گوید: “همیشه به یاد دارم که رایان برای مالیدن پشت آلبی به او آمد.”

تلاش برای بهتر کردن آن و گفتن به هر دوی ما، وحشتناک است وقتی چنین اتفاقاتی بیفتد. اولین باری بود که با آلبی ملاقات می کرد، اما وقتی بعداً به او پیام داد تا از او بپرسد که حالش چطور است، نام آلبی را به خاطر آورد. این نشان داد که او چقدر مخلص است.”

از زمان بازگشت مولین به شمال، شکست‌ها کم بوده است. برد شنبه مقابل مورکامب هفتاد و سومین برد او برای راکسام بود. یک هت تریک و یک پاس گل به بازگشت مهاجم پس از مصدومیت وحشتناک پیش فصل ادامه داد که باعث شد ناتان بیشاپ در زمین سن دیگو نفس نفس بزند.


مولین نزدیک به مدیر پارکینسون (عکس: متیو اشتون – AMA/Getty Images)

تشخیص ریزش ریه و چهار دنده شکسته به این معنی بود که او در ایالات متحده می ماند تا هم تیمی هایش به خانه پرواز کنند. او سپس مجبور شد 9 بازی اول فصل را کنار بگذارد.

او در مورد پیروزی 24 اکتبر برابر تیم پایین رده آن زمان گفت: “می توانم بگویم که تا بازی خانگی ساتون یونایتد احساس نزدیکی کردم.” من هنوز بعد از بازی ها درد دارم. اما همیشه در طول بازی ها خوب است. امیدوارم بتوانم به جایی که الان هستم برگردم.”

غریزه گلزنی مولین بازگشت، البته با لکنت عجیب، مانند باخت 2-0 آخر مقابل آکرینگتون استنلی، زمانی که او با یک موقعیت نیمه اول و ضربه پنالتی به تیر دروازه برخورد کرد.

دیری نپایید که چنین بعدازظهر بدبختی به آخر هفته ای به همان اندازه بدبخت منجر می شود. و اکنون او یک دیدگاه اضافی دارد.

او در مورد ضربه پنالتی می گوید: «پس تو را نابود می کند. شما در رختکن نشسته اید و برای خودتان متاسف هستید، اما من به خانه می روم و آلبی آنجاست.

او نمی‌توانست اهمیتی بدهد که من چگونه رفتار می‌کنم. اما انجام یک کار احمقانه باعث خنده ام می شود. من به او می‌پیوندم و دقیقه بعد بازی را فراموش کرده‌ام.”

Paul Mullin: My Wrexham Story (قرن، 20 پوند). اکنون.

(عکس ها: گتی ایماژ/پل مولین)

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما