قیمت نجومی «نامه» که نقشه جهان را تغییر داد!

لوئیس د سانتاگل، خزانه دار سلطنتی کلمب، نوشت: «من با ناوگانی که حاکمان ما، پادشاه و ملکه شهیر به من داده بودند، به هند رفتم و جزایر زیادی را کشف کردم که افراد بی شماری در آن زندگی می کردند. “اول از همه، من بهترین آنها را گرفتم.”

به گزارش فرادید، پروفسور فیلیپه فرناندز-آرمستو، زندگی نامه نویس کلمب، به آبزرور گفت که وقایع ثبت شده در نامه کلمب “نخستین گزارش سفری بود که واقعاً جهان را تغییر داد.”

یک ترجمه لاتین بسیار نادر از نامه کلمب که توسط مطبوعات اولیه برای انتقال اخبار مربوط به “اکتشافات” مسافرین به نخبگان اروپایی چاپ شده بود، در حراج کریستیز این ماه به قیمت 1.2 میلیون پوند (1.5 میلیون دلار) به فروش می رسد.

فرناندز آرمستو می گوید:[در زمان کنونی]کلمب جایگاه سابق خود را به عنوان یک قهرمان افتخاری تمام آمریکایی و شبه بنیانگذار پدر از دست داده است، اما بدنامی به ندرت به ارزش بازار یک مرد آسیب می رساند، به ویژه در ایالات متحده. به دونالد ترامپ نگاه کنید. سفر کلمب برای اولین بار یک مسیر تجاری پایدار و قابل اعتماد در سراسر اقیانوس اطلس ایجاد کرد و ارتباط بین فرهنگ های طولانی مدت در دو طرف اقیانوس آغاز شد.

این نامه منابع طبیعی غنی ای را که کلمب در جزایر پیدا کرده است ستایش می کند. این کاوشگر بومی هایی را که ملاقات کرد آنقدر ساده دل و سخاوتمند توصیف کرد که احمق به نظر می رسیدند.

فرناندز-آرمستو گفت: “چه کلمب را دوست داشته باشید یا نه، نمی توانید اهمیت او را انکار کنید.”

این سند برای نزدیک به یک قرن در یک مجموعه خصوصی سوئیس بوده و توسط کریستیز به عنوان قدیمی ترین نسخه شناخته شده نامه کلمب موجود توصیف شده است که سر و صدایی بین المللی به راه انداخت.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

پاربرگ سایت

تماس با ما