استودیوها می گویند که در حال پیشرفت در گفتگو با بازیگران برجسته هستند

استودیوهای هالیوود پس از چندین روز پربار پشت میز مذاکره، خوش بینی خود را نسبت به دستیابی به توافقی برای پایان دادن به اعتصاب 108 روزه بازیگران افزایش دادند.

افرادی که به دلیل حساسیت وضعیت شغلی خود نخواستند نامشان فاش شود، روز یکشنبه هشدار دادند که برخی از مسائل با بازیگران حل نشده است، از جمله حمایت های مربوط به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد کپی های دیجیتالی مشابه آنها، با یا بدون پرداخت. تائیدیه. اما آنها گفتند که گره های دیگر شروع به باز شدن کردند.

به عنوان مثال، SAG-AFTRA، به عنوان سندیکای بازیگران، خواهان افزایش 11 درصدی حداقل دستمزد در سال اول قرارداد بود. استودیوها اصرار داشتند که نمی توانند بیش از 5 درصد پیشنهاد دهند، همانطور که اخیراً توسط اتحادیه نویسندگان و کارگردانان اعطا شده (و موافقت شده است). در ابتدای هفته گذشته استودیوها پیشنهاد خود را به 7 درصد رساندند. در روز جمعه، SAG-AFTRA تقاضای خود را به 9 درصد کاهش داد.

SAG-AFTRA به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که به نمایندگی از شرکت های بزرگ سرگرمی مذاکره می کند، از اظهار نظر خودداری کرد.

کمیته مذاکره اتحادیه در ایمیلی به اعضای SAG-AFTRA جمعه شب گفت: “ما یک روز کامل و پربار را به پایان رساندیم.” روز شنبه، اتحادیه یک یادآوری منظم از اعتصاب های برنامه ریزی شده برای هفته آینده، از جمله اعتصاب های برنامه ریزی شده برای چهارشنبه در استودیو والت دیزنی ارسال کرد. طرفین مذاکرات را روز یکشنبه ادامه دادند.

هفته گذشته، مدیران استودیو – در گفتگو با فیلمسازان، عوامل، خبرنگاران و خود بازیگران – نشان دادند که باید تا پایان این هفته (یا در همان حوالی) معامله ای انجام شود وگرنه انتظار می رود صحنه ها برای دو دوره دیگر تاریک بماند. ماه

به عبارت دیگر، تا زمانی که مذاکرات تسریع نشود، ژانویه می‌تواند اولین ماهی باشد که کارگران (و خدمه) چک‌های حقوق را مشاهده می‌کنند.

حاشیه نشینی؟ البته. این یک بخش استاندارد از هر تعطیلات است. شرکت ها گفتند که فقط به تقویم اشاره می کنند. زمان می برد تا تیم های خلاق دوباره گرد هم بیایند، روندی که در تعطیلات آینده دشوارتر می شود. پیش تولید (قبل از اینکه همه سر صحنه بروند) ممکن است تا 12 هفته برای نمایش های جدید طول بکشد، در حالی که فیلم ها ممکن است حدود 16 هفته طول بکشد. برای تصویب قرارداد توسط اعضای SAG-AFTRA وقت بگذارید.

بیش از 4000 فعال تجاری در روز پنجشنبه با نامه‌ای سرگشاده به اتحادیه‌های خود پاسخ دادند: “ما تا این حد به غار نرسیده‌ایم.” آنها افزودند: «ما نمی‌توانیم و نخواهیم توافقی را بپذیریم که به مسائل حیاتی و فوری که همه ما باید به آن رسیدگی کنیم، رسیدگی نمی‌کند».

در همان زمان، برخی از ستارگان رهبران اتحادیه‌ها را تحت فشار قرار دادند تا رویکردی فوری‌تر برای مذاکرات اتخاذ کنند. اعضای خدمه خارج از کار نیز به طور فزاینده ای از تعطیلی هالیوود ناامید شدند. اتحاد بین‌المللی کارمندان صحنه تئاتر، که نماینده 170000 خدمه در آمریکای شمالی است، تخمین زد که اعضای ساحل غربی به تنهایی بیش از 1.4 میلیارد دلار دستمزد را از دست داده‌اند.

به نوبه خود، شرکت ها برای نجات برنامه های تلویزیونی بهاری و گروه های فیلمبرداری تحت فشار هستند. روز جمعه، دیزنی نسخه لایو اکشن «سفید برفی» را که برای 26 مارس برنامه ریزی شده بود، به تعویق انداخت، زیرا ممکن نبود به موقع تمام شود. اوایل هفته، پارامونت فیلم بعدی ماموریت غیرممکن تام کروز را به همراه فیلم A Quiet Place: Day One با بازیگر لوپیتا نیونگو عقب نشینی کرد.

به دلیل اعتصاب نویسندگانی که در ماه مه کار را ترک کردند و بازیگرانی که در ماه ژوئیه به آنها پیوستند، تجارت سرگرمی ماه ها متوقف شده است. اعتصاب نویسندگان در ماه گذشته حل شد و این امیدها را برانگیخت که به زودی می توان به توافقی بین استودیوها و اتحادیه بازیگران دست یافت. برعکس، این روند کند است.

مذاکرات بین طرفین پس از شکست در اوایل ماه جاری در مورد پیشنهاد اتحادیه برای سرویس‌های استریم پرداخت به ازای مشترک که تد ساراندوس، مدیر اجرایی نتفلیکس علناً آن را به‌عنوان «هزینه» و «پلی بیش از حد دور» رد کرد، روز سه‌شنبه از سر گرفته شد. SAG-AFTRA مدیران استودیو را به “تاکتیک های قلدری” متهم کرد.

مشخص نیست که چگونه مشکل استریم حل خواهد شد. اما این امید واقعی وجود دارد که مردم هالیوود بتوانند به زودی به سر کار بازگردند.

مایکل آکینز، یکی از مقامات اتحادیه بین المللی کارمندان صحنه تئاتر در جورجیا، روز جمعه به اعضا نوشت: «در حال حاضر اطلاعات خاصی از هیچ استودیویی نداریم. اما این نوشته به وضوح روی دیوار است که این صنعت در آخرین روزهای تعطیلی خود است.

جان کابلین و نیکول اسپرلینگ به گزارش کمک کرد.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

پاربرگ سایت

تماس با ما