نکات و ترفندهای املای زنبور عسل

این قسمت 1 از یک مجموعه دو قسمتی در مورد یادگیری نحوه حل زنبور املا است. حتما آن را بررسی کنید قسمت 2.


“حیرت آور!” “نابغه!” “ملکه زنبور عسل!”

آیا عالی نیست اگر کسی هر روز این جملات تاکیدی را به شما بدهد؟

خوب، اجازه دهید شما را با Spelling Bee نیویورک تایمز آشنا کنیم، بازی ای که نه تنها مغز شما را تمرین می دهد، بلکه روح شما را نیز تقویت می کند. (در یک لحظه به این اظهارات باز خواهیم گشت.)

Spelling Bee مهارت‌های املایی شما را آزمایش می‌کند و با کسب امتیاز برای یافتن کلمات بیشتر در “کندو” به “رتبه‌های” بالا می‌روید. اگر در این بازی تازه کار هستید یا می‌خواهید مهارت‌های Spelling Bee خود را تقویت کنید، Jackie Frere، مدیر مشارکت در انجمن و Isaac Aronow، ویرایشگر Gameplay Associate، اینجا هستند تا به شما کمک کنند. (اگر قبلاً این کار را نکرده اید، سری Mini to Maestro ما را بررسی کنید، جایی که ما توضیح می دهیم که چگونه در Crosswords متخصص شوید.)

جکی که در کودکی توسط مادر و مادربزرگش در Boggle and Scrabble آموزش داده شده، خود را در Spelling Bee وحشتناک می بیند. او دوست دارد در مواقع سخت به شوهرش کمک کند تا یک کلمه اینجا و آنجا پیدا کند، اما تا جایی که ممکن است از آن اجتناب می کند. ایزاک علاقه مادام العمر به بازی های کلمه ای داشته و یک بار به عنوان وقفه ای از کار دانشگاهی خود، هر روز اسپلینگ بی بازی می کرد. اکنون، به عنوان عضوی از تیم Games، او فقط زمانی زنگ می زند که شریک زندگی اش در پازل گیر کند.

برای اینکه ببینیم آیا می‌توانیم ملکه زنبور عسل باشیم، چند هدف واقعی برای خود تعیین می‌کنیم:

  • حداقل پنج بار در هفته به مدت چهار هفته اسپلینگ بی بازی کنید.

  • در آن هفته ها به تدریج رتبه هایمان را ارتقا دهیم.

  • از ابزارها و نکات درون برنامه ای Hive mind، یک انجمن آنلاین از طرفداران سرسخت Spelling Bee استفاده کنید.

آیا صدا امکان پذیر است؟ همین بود!

قبل از اینکه بخواهیم به نحوه بهبود بازی خود و اینکه چه استراتژی هایی برای ما کارآمد هستند بپردازیم، اجازه دهید نگاهی گذرا به بازی و برخی از چیزهایی که باید بدانید بیاندازیم.

  • هر کلمه ای که وارد می کنید باید دارای یک حرف وسط باشد.

  • هر کلمه باید حداقل چهار حرف داشته باشد.

  • حروف را می توان بیش از یک بار استفاده کرد.

  • بدون اسم توهین آمیز، زشت، خط خطی یا خاص.

در اینجا نحوه کار محاسبه آمده است:

  • کلمات چهار حرفی هر کدام یک امتیاز دارند.

  • کلمات طولانی تر به ازای هر حرف یک امتیاز کسب می کنند. به عنوان مثال، یک کلمه شش حرفی ارزش شش امتیاز دارد.

  • هر پازل حداقل یک “پنگرام” دارد که از هر حرف استفاده می کند. اینها هفت امتیاز جایزه هستند.

  • نه “رتبه” برای صعود وجود دارد که در پایان باید به یک رتبه جایزه برسید. 😉

اگر اصلاً با جدول کلمات متقاطع نیویورک تایمز آشنا باشید، شباهت های زیادی را متوجه خواهید شد، اما Spelling Bee نیز از چند جهت مهم متفاوت است. اولاً، Spelling Bee در طول هفته منحنی دشواری ندارد، به این معنی که زنبوری که در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود می‌تواند به همان اندازه زنبوری که در روز جمعه منتشر می‌شود دشوار باشد. اما ویرایشگر پازل سام ازرسکی اضافه کرد که “اگر یک پازل واقعا سخت وجود داشته باشد، آن را در آخر هفته ارائه خواهم کرد، اما نه همیشه.”

آقای ایزرسکی گفت که پازل ها معمولاً مضمونی ندارند، اما او پازل ها را برای موقعیت های خاص باز می کند. او گفت: «بازی پازل‌های مضمون عالی است، مانند زمانی که پانگرام در 14 فوریه والنتاین است،» اما تصادف‌هایی نیز وجود دارد. او گفت: “در روز دربی کنتاکی، پانگرام FURLONG بود و به طور تصادفی اتفاق افتاد.”

گاهی اوقات فقط نگاه کردن به کندو، حتی اگر پر از حروف رایج مانند T، H، A و E باشد، می تواند ترسناک باشد.

آیزاک دوست دارد با تعیین «آسان» یا «سخت» بودن پازل با نگاه کردن به مجموعه حروف شروع کند. این به او کمک می کند تا انتظارات خود را برای سرعت رسیدن به نابغه تعیین کند.

چه مبتدی باشید و چه یک حل کننده باتجربه Hive، هدفی را تعیین کنید که با سطح تجربه شما مطابقت داشته باشد. شاید بخواهید خودتان این کار را انجام دهید و سپس انجمن Spelling Bee را برای راهنمایی ها بررسی کنید. اگر با کلمات چهار حرفی دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید قبل از رفتن به کلمات بزرگتر، تا جایی که ممکن است بیشتر به دست آورید. اگر می‌خواهید خودتان را به چالش بکشید، می‌توانید قبل از ادامه به دنبال پانگرام بگردید – اما این ممکن است کمی طول بکشد! البته، شما می خواهید احساس کنید که در بازی بهتر می شوید، بنابراین اهداف قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید. مانند هر مهارت دیگری، بهترین راه برای بهبود، تمرین هر روزه و مرحله‌ای است.

مانند اکثر بازی های کلمه ای، هیچ راه درست یا غلطی برای شروع وجود ندارد. به کندو خود نگاه کنید و ببینید چه کلمات آشنا به سمت شما می پرند. اگر گیر کردید، نگاهی به لیست خود تا کنون بیندازید. آیا مبالغی وجود دارد که از دست داده اید؟ کندو S نخواهد داشت (حداقل در حال حاضر هیچ برنامه ای برای آن وجود ندارد)، اما به کلماتی مانند “پاها” یا “موش” فکر کنید.

یکی دیگر از راه های آسان برای برنده شدن، جستجوی پیشوندها و پسوندهای رایج است. گاهی سام با ما مهربان است و -ING -ED یا IN را پرتاب می کند. اینها به راحتی به بسیاری از کلمات رایج اضافه می شوند. به همین ترتیب به کلمات مرکب نیز توجه کنید. اگر مثلاً DEAD و HEAD را می بینید، می توانید DEAD HEAD را ایجاد کنید.

برای همه ما اتفاق می افتد. در اینجا چند نکته برای عبور از یک بلوک ذهنی وجود دارد.

ابزار میکس یک تغییر دهنده بازی است. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک دیدگاه جدید برای باز کردن قفل چند کلمه دیگر برای رسیدن به سطح بعدی است.

استراحت کن! با خودت مهربان باش. می توانید چندین بار در طول روز به کندو برگردید (مگر اینکه هدف شما این باشد که Spelling Bee را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسانید). پیاده روی، گپ، برنامه تلویزیونی و غیره. می تواند در طول الهام بخش باشد ممکن است تعجب کنید که چگونه توقف یک ساعته بازی به شما کمک می کند تا آن را به پایان برسانید.

لیز کوهلنبرگ، یکی از مفسران قدیمی انجمن Spelling Bee و عضو انجمن ذهن Hive، در ایمیلی گفت: «من به حروف نگاه می‌کنم و تا جایی که می‌توانم به سرعت کلمات را تایپ می‌کنم. من روی پایان‌ها تمرکز می‌کنم – -ED، -ING، -TION، و غیره. سپس حروف را می چرخانم و کمی دیگر اضافه می کنم. بالاخره خوابم میاد وقتی از خواب بیدار می شوم، لیست دو حرف و شبکه را بررسی می کنم. گاهی همین کافی است، اما من بیشتر به نکاتی برای چند کلمه آخر اشاره می کنم.”

از ذهن کندو بهره ببرید! انجمن Spelling Bee ما یکی از بهترین مکان های وب برای صحبت در مورد بازی است. نظرات پر از نکات، اشعار و داستان هایی است که به شما در راه های خلاقانه کمک می کند.

در نهایت Spelling Bee Buddy را امتحان کنید. این ابزار هوشمند نکات شخصی (بله، شخصی شده!) را به شما می دهد که با حل آنها به روز می شوند. بهترین قسمت؟ از نکات ذهن باورنکردنی Hive و نظرات انجمن استفاده می کند تا به شما کمک کند واقعاً به Genius برسید.

حالا که اصول اولیه را فهمیدید، املای امروز را امتحان کنید. اگر برای نکات راه حل پیشرفته آماده هستید، Getting to Genius قسمت 2 را بررسی کنید.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

پاربرگ سایت

تماس با ما