کنترل آیفون و آی پد از طریق ذهن!

فرارو- اپل تاکنون در ارائه بسیاری از قابلیت های مدرن پیشرو بوده است. علاوه بر این شرکت، بسیاری از شرکت ها و محققین دیگر نیز هستند که تاکنون روش های ابتکاری جدیدی را برای استفاده از آیفون و آی پد ارائه کرده اند.

बह रोगल फरारो बह निकल अग रहनामातो، اخیراً یک شرکت نیویورکی به نام Synchron اعلام کرده است که در حال کار بر روی فناوری جدیدی است که به بیماران کمک می کند آیفون یا آی پد خود را با استفاده از مغز خود کنترل کنند. این فناوری که Synchron Switch نام دارد، نوعی ایمپلنت مغزی است که با جراحی در مغز بیمار کاشته می شود.

Synchron اولین شرکتی است که از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای “انجام آزمایشات بالینی بر روی کامپیوترهای کاشته شده مغز” تاییدیه دریافت کرده است. این فناوری در حال حاضر با کاشت یک ایمپلنت در مغز بر روی شش بیمار در حال آزمایش است.

«تام آکسلی»، موسس و مدیر عامل Synchron، در مورد این فناوری اینگونه توضیح می دهد: «مجموعه ای از حسگرها به نام Stentrods از طریق رگ خونی با روشی کم تهاجمی به بالای آلت تناسلی منتقل می شوند و سپس به صورت بی سیم با استفاده از سوئیچ سنکرون بیمار از طریق قفسه سینه کنترل می شود.

در حال حاضر، یک بیمار به نام “رادنی گورهام” با آی پد خود از Synchron Switch استفاده می کند. او یک فروشنده بازنشسته نرم افزار در ملبورن استرالیا است که این ایمپلنت را در بیمارستان سلطنتی ملبورن با جراحی در مغزش کاشت.

گورهام از “اسکلروز جانبی آمیوتروفیک” رنج می برد. یک بیماری نادر که بر اعصاب حرکتی تأثیر می گذارد. و کسی که از iPad به عنوان تنها ابزار برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کند، اکنون با استفاده از Synchron Switch می تواند افکار خود را به عملیات های مختلف روی صفحه نمایش iPad تبدیل کند.

سوئیچ همگام مغز ایمپلنت

این گزارش بیان می‌کند که وقتی بیمار به ضربه زدن فکر می‌کند، آی‌پد آن را به عنوان ضربه انگشت روی صفحه ثبت می‌کند. تحقیقات انجام شده توسط Synchron هنوز در مراحل اولیه است.

این شرکت در حال حاضر بهتر از بسیاری از رقبای خود است. اپل نیز در حال کار بر روی فناوری مشابه است و تیمی از دانشگاه کارنگی ملون به این کار اختصاص داده شده است. ارائه چنین قابلیت هایی باعث می شود که افراد معلول بتوانند با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

پاربرگ سایت

تماس با ما