وزیر جوانان می‌گوید لیبیایی‌ها پس از سیل‌های شدید «بر سر زخم‌های کهنه برمی‌خیزند».

آقای الزونی سیل ویرانگر ماه جاری در منطقه جبل الاخضر لیبی را “منظره ای هولناک” توصیف کرد و گفت که باران های سیل آسا هزاران کشته و تعداد زیادی مفقود بر جای گذاشته است.

من می خواهم با ابراز تسلیت به مردم لیبی شروع کنم. من شخصاً می خواهم این کار را انجام دهم. من تسلیت کامل و عمیق خود را به خانواده های جان باختگان سیل و باران های سیل آسا در منطقه جبل الاخدر به ویژه در شهرهای درنه، بیضا و سوس ابراز می کنم. بحث سطح بالا

آقای الزونی نیز به نمایندگی از رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی که به دلیل سیل در این کشور مانده است، زلزله اخیر را به مردم و دولت مراکش تسلیت گفت.

از خداوند تسریع در بهبودی مجروحان را خواستارم.

حمایت بین المللی

اگرچه دولت لیبی با تخلیه مردم، دفن مردگان، نجات افراد گرفتار در زیر آوار و رسیدگی به مسائل بهداشت عمومی تلاش زیادی برای مقابله با فاجعه انجام داد، اما “میزان فاجعه به طور کامل از همه ظرفیت های محلی فراتر رفت.” الزونی اعلام کرد.

وی از جامعه بین المللی خواست تا به مسئولیت خود عمل کند و به لیبی پس از “فاجعه فاجعه بار” به ویژه برای جلوگیری از بحران های بالقوه بهداشت عمومی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه پس از این فاجعه، لیبیایی ها برای غلبه بر شکاف های گذشته و ایجاد جهت گیری مثبت برای آینده، اختلافات سیاسی را کنار گذاشتند، گفت: بزرگترین ارزش ها از بزرگترین رنج ها زاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: این درسی است که باید به فرزندانمان منتقل کنیم تا اشتباهات نسل های گذشته تکرار نشود.

برای تعیین یک الگو

وی تاکید کرد که مردم لیبی با همبستگی، وحدت ملی و مسئولیت‌پذیری الگو هستند و صدای آنها باید شنیده شود.

آقای الزونی همچنین استدلال کرد که واکنش لیبی به بحران نماد تولد یک دوره جدید است و بر اهمیت برگزاری انتخابات دموکراتیک برای تضمین وحدت قدرت تاکید کرد.

وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دموکراسی مبتنی بر اراده و صداقت مردم در لیبی آغاز شود.

بیانیه کامل به زبان عربی در اینجا موجود است.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

پاربرگ سایت

تماس با ما