نظر: در باخت چنی، بایدن یک فرصت دارد

چنی دیگر به حزبی که رهبرانش ارزش ها و اصول اصلی آن را کنار گذاشته اند، زنجیر نشده است، اکنون آماده است تا اوبی وان کنوبی سیاست آمریکا شود. مانند جمله معروف کنوبی در «جنگ ستارگان»، «اگر مرا زمین بزنی، من قدرتمندتر از آن چیزی می‌شوم که بتوانی تصور کنی» که لحظاتی قبل از کشته شدن او توسط دارث ویدر بیان شد، همین الان در مورد چنی نیز می‌توان گفت.

اما با رد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در وایومینگ، فرصتی بی‌نظیر برای رئیس‌جمهور جو بایدن و دموکرات‌ها به وجود می‌آید و فرصتی را که نباید از دست بدهند.

چنی به عنوان یک محافظه‌کار با نام خانوادگی خاندانی که در این فضای فراحزبی، احترام غیرمعمول و واقعی در هر دو طرف راهرو قائل است، می‌تواند مکمل ارزشمندی برای دولت بایدن باشد. پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی در ژانویه، رئیس جمهور باید او را به عنوان یک تزار در سطح کابینه در زمینه یکپارچگی انتخابات و حفظ دموکراسی منصوب کند. ایجاد این پست به او این امکان را می دهد که به کاری که ماهرانه به عنوان رئیس مشترک کمیته 6 ژانویه آغاز کرده بود ادامه دهد و به او قدرت دهد تا علیه جریان های مخفی خشونت آمیز و شبه استبداد که به سیاست محافظه کار نفوذ کرده و یک تهدید واقعی وجودی برای آنها باشد مبارزه کند. دموکراسی ما

ما با بسیاری از سیاست‌های چنی موافق نیستیم، اما در این مرحله، زمانی که دموکراسی ما به یک نخ خالی آویزان است، اصول بر سیاست برتری دارد، و ما چنی را به خاطر چسبیدن به اسلحه‌هایش در میان تگرگ آتش تحسین می‌کنیم. .

متأسفانه، چنی یکی از آخرین جمهوری خواهانی بود که در میان کسانی که به استیضاح ترامپ رای دادند، ایستاد. صرف نظر از اینکه چه کسی در مورد مواضع سیاسی او فکر می کند، چنی رهبری شجاعانه را در مواجهه با مخالفت های سرسخت و حتی تهدیدهایی که برای امنیت فیزیکی او وجود دارد از خود نشان داده است. او استعداد خود را به عنوان یک مدافع بی عذرخواهی از دموکراسی و حاکمیت قانون ثابت کرده است.

چنی در سخنرانی امتیاز خود در روز سه‌شنبه هیچ تعهد رسمی در مورد آینده‌ای که ممکن است برای او فراتر از کارش به‌عنوان رئیس مشترک کمیته 6 ژانویه داشته باشد، نداد، اما سخنرانی او درها را برای هر تعداد از حرکت‌ها باز گذاشت.

نظر: برای لیز چنی اشک نریز

او نام پرزیدنت آبراهام لینکلن، جمهوری‌خواه را که تنها چند سال قبل از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در انتخابات مجلس سنای آمریکا شکست خورد، به کار برد – اقدامی که مطمئناً به گمانه‌زنی‌های بی‌سابقه‌ای اضافه کرد که او نیز ممکن است به دنبال بالاترین مقام کشور باشد.

اما اگر ترامپ خود را نامزد ریاست جمهوری 2024 معرفی کند، شرکت چنی در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان احتمالا چیزی بیش از یک تحریک کننده دائمی نخواهد بود. او احتمالاً از بلندگوی ملی استفاده می‌کند تا رسانه‌ها را با پیام‌های قوی ضد ترامپ و بیان حقیقت بپوشاند، به این امید که از حمایت رئیس‌جمهور سابق در میان کسانی که ممکن است در حصار حمایت از او برای بار سوم باشند، استفاده کند. .

اما انتخاب ترامپ به عنوان بهترین بازی چنی نیست. نامزدی مستقل هم نیست، اقدامی که ممکن است با تقسیم آرای محافظه‌کاران ضد ترامپ، در واقع منافع ترامپ را تامین کند. و مطمئناً چیزی که کشور به آن نیاز ندارد یک کارشناس سابق تلویزیونی است که تبدیل به پلیس شده است.

هوشمندانه‌ترین اقدام چنی، پیوستن به دولت بایدن در یک نقش در سطح ارشد سفارشی است که در آن مأموریت او روشن است: هماهنگی مبارزه برای انتخابات آزاد و عادلانه و جنگ همه جانبه علیه نیروهای ضد آمریکایی و غیر دموکراتیکی که ترامپیسم به راه انداخته است. چنی صلیبی ایده آل در این مبارزه است.

چنین اقدامی از سوی بایدن قطعا سابقه زیادی دارد. هر دو رئیس جمهور بیل کلینتون و باراک اوباما، جمهوری خواهان سرشناس را برای خدمت در کابینه خود منصوب کردند. نماد آوردن اعضای یک حزب مخالف به یک دولت، یک سیگنال قوی از دو حزب است و کشور را از حزب جلوتر می‌دهد. قرار دادن محافظه‌کار بلندپایه‌ای مانند چنی در یک مقام ارشد، سیگنال قدرتمندی برای تعهد مشترک و دو حزبی کشور ما به حاکمیت قانون و حق برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه خواهد بود.

این زمان خطرناکی برای دموکراسی ما است و بایدن باید بداند که چنی با در دست گرفتن سکان مبارزه ملت ما برای عقب راندن نیروها و ایدئولوژی های تاریک و بومی که آینده ما را تهدید می کنند، می تواند یک نیروی ملی برای همیشه باشد. واضح است که علیرغم هر شکست اولیه سه شنبه شب، هر ستاره همچنان به درخشانی خود ادامه می دهد.

بایدن اگر قاطعانه عمل کند و از قدرت ستاره ای خود استفاده کند به خوبی عمل می کند.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما