دادگاه سازمان ملل در پیگرد قانونی جنایات رواندا و یوگسلاوی سابق به “نقطه اوج” رسید

دو مقام ارشد مکانیزم بین‌المللی برای دادگاه‌های جنایی (IMCT) سفرا را در مورد تحولات اخیر، از جمله دستگیری یک فراری ارشد از نسل‌کشی 1994 علیه توتسی‌ها در رواندا و حکم نهایی در مورد جنایات مرتکب شده در جنگ‌های بالکان، توضیح دادند. .

قاضی Graciela Gatti Santana، رئیس مکانیسم، اظهار داشت که تمام مراحل قضایی به پایان رسیده است و تنها یک پرونده در ارتباط با جنایات اصلی ارتکابی در رواندا در حال بررسی است.

“نماینده است لحظه آبخیز in مکانیسم عمر و برای عدالت کیفری بین المللی به طور کلی تر،” او گفت.

برای تست مناسب نیست

این سازوکار وظایف مهمی را انجام می دهد که قبلاً توسط دادگاه کیفری بین المللی رواندا (ICTR) که در دسامبر 2015 بسته شد و دادگاه کیفری بین المللی که یکی دیگر از یوگسلاوی سابق بود که دو سال بعد بسته شد، انجام می داد.

اثر برجسته مربوط به بنیانگذار، فلیسین کابوگا است Radio Télévision Libre des Mille Collinesاین برنامه ها به نفرت و خشونت علیه توتسی ها و دیگران دامن زد.

هفته گذشته، آقای کابوگا، 88 ساله، برای محاکمه نامناسب تشخیص داده شد، اما یک “رویه تحقیقات جایگزین” برگزار خواهد شد تا او بتواند بی گناهی خود را ثابت کند.

انکار نسل کشی

خانم گاتی سانتانا همچنین به مواردی اشاره کرد که به گفته او به “توجه فوری و حمایت قوی شورا” نیاز دارد، مانند اجرای تصمیمات.

با این حال، او اظهار داشت که بزرگترین تهدیدی که آنها با آن مواجه هستند «تلاش های بی وقفه است کسب و کار فعلی ما را تضعیف می کند و همچنین احکام صادر شده توسط ICTR، ICTY و مکانیسم».

او به “شکست مداوم در دستگیری و تسلیم” سیاستمداران پتار یوجیچ و ویریکا رادتا به اتهام دخالت در عدالت صربستان اشاره کرد.

“علاوه بر این، وجود دارد روند نگران کننده انکار نسل کشیتمجید از جنایتکاران جنگی، ظاهراً بازنویسی تاریخ، و حتی اظهارات تحریک آمیز زندانیان با بی شرمی اعتراف می کنند که دوباره این کار را خواهند کرد،” او گفت.

ZB از بوسنی و هرزگوین به دنبال بستگانی است که هنوز پس از جنگ مفقود شده اند

ZB از بوسنی و هرزگوین به دنبال بستگانی است که هنوز پس از جنگ مفقود شده اند

هنوز تمام نشده

خانم گاتی سانتانا تاکید کرد که اگرچه تاسیسات از کار افتاده است، اما به این معنی نیست که آماده تعطیلی است. “ما تمام نشده ایم” – نظر صادر شده توسط دادستان سرج برامرتز به روز رسانی در مورد فعالیت های دفتر او ارائه شده است.

ماه گذشته، Fulgence Kayishema، تحت تعقیب ترین فراری رواندا، پس از بیش از دو دهه فرار در آفریقای جنوبی دستگیر شد. او متهم به کشتن بیش از 2000 پناهجوی توتسی در یک کلیسا در آوریل 1994 بود.

اتاق استیناف سازوکار همچنین حکم نهایی را در مورد دو افسر بلندپایه صرب متهم به پاکسازی قومی در جریان جنگی که یوگسلاوی سابق را در هم شکست، صادر کرد.

یوویکا استانیشیچ و فرانکو سیماتوویچ در ابتدا در سال 2021 به 12 سال زندان محکوم شدند که به دلیل “مسئولیت آنها به عنوان اعضای یک شرکت جنایتکارانه مشترک برای جنایات ارتکابی توسط نیروهای مختلف صرب در بوسنی و هرزگوین در سال 1992” به 15 سال افزایش یافت. بلکه قتل

حمایت از مقامات ملی

آقای برامرتز گفت که دفتر او به مراجع قضایی ملی کمک خواهد کرد تا روند پاسخگویی به جنایات ارتکابی در رواندا و یوگسلاوی سابق را ادامه دهند.

با توجه به جزئیات گزارش مکتوب من، هیچ شکی در آن وجود ندارد هنوز باید عدالت بیشتری در سطح ملی محقق شود” او گفت.

علاوه بر این، کشورهای سراسر جهان هر ساله افراد مظنون به ارتکاب جنایات در رواندا یا یوگسلاوی سابق را شناسایی می کنند که باید مسترد یا محاکمه شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که روند عدالت بین المللی “در حالی که ناقص است… نتایج فراتر از انتظارات بوده و دستاورد مهمی برای سازمان ملل است.”

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

پاربرگ سایت

تماس با ما