نظرسنجی مجلس هیماچال پرادش 2022: از طرح بازنشستگی قدیمی تا قانون مدنی یکنواخت، بیکاری تا کمبود آب – مهمترین مسائل در ایالت تپه | اخبار هیماچال پرادش

شیملا: در حالی که رای دهندگان برای انتخاب دولت بعدی در هیماچال پرادش در خارج از اتاق های رای گیری صف می کشند، حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در یک رقابت تنگاتنگ با حزب اصلی اپوزیسیون کنگره و حزب Aam Aadmi (AAP) به رهبری آرویند کجریوال نیز وارد رقابت شده است. حزب زعفران که از فاکتور «نارندرا مودی» بهره می‌برد، در طول مبارزات انتخاباتی با ولتاژ بالا اصرار داشته است که «تداوم» کلید توسعه است، در حالی که کنگره حزب مخالف اصلی گفته است که نبرد مجمع در این روز انجام خواهد شد. مسائل محلی ایالت به وضوح شاهد یک مبارزه چند جانبه بین احزاب سیاسی و رقبای کلیدی بر سر مسائل مربوط به مردم عادی به ویژه طرح بازنشستگی قدیمی، اجرای قانون مدنی یکنواخت، بیکاری و نرخ بالای تورم در ایالت تپه ای است.

در مجموع 55.92 هزار رای دهنده امروز در مورد سرنوشت 412 نامزد از جمله 24 زن در انتخابات مجلس تصمیم خواهند گرفت. در حالی که BJP به حفظ قدرت در ایالت چشم دوخته است و روند یک دولت جایگزین در ایالت را از سال 1982 واژگون می کند، در حالی که کنگره در تلاش است تا ایمان خود را به “10 تضمین” خود که حزب قول داده است در صورت رسیدن به آن عمل کند، ایجاد کند. قدرت.

حزب Aam Aadmi همچنین قصد دارد تا به ایالت تپه ای نفوذ کند به این امید که عملکردی قوی در نظرسنجی ها ارائه دهد. با این حال، BJP و کنگره نیز در حال مبارزه با مشکل شورشیان در برخی از کرسی ها هستند.

به برخی از مسائل کلیدی که هیماچال پرادش با آن مواجه است نگاهی بیندازید:

قانون مدنی یکنواخت

در بیانیه انتخاباتی خود، BJP حاکم قول داده است که قانون مدنی یکسان (UCC) را اجرا کند، 33 درصد برای زنان در مشاغل دولتی در هیماچال پرادش قائل شود و کمک مالی به کشاورزان کوچک و فقیر را از جمله اقدامات دیگر افزایش دهد.

این حزب گفته است که قانون مدنی یکنواخت (UCC) توسط دولت تحت رهبری BJP بر اساس گزارشی که توسط کمیته ای از کارشناسان تهیه شده است، در ایالت تپه ای ارائه خواهد شد. قانون مدنی یکسان در مورد کلیه امور مذهبی مانند ازدواج، طلاق، ارث و فرزندخواندگی قابل اجرا خواهد بود. هدف اصلی بیان شده در پشت اجرای آن، جایگزینی سیستم موجود قوانین شخصی پراکنده است.

طرح بازنشستگی قدیمی (OPS)

BJP حاکم و کنگره بر سر بازسازی طرح بازنشستگی قدیمی (OPS) در ایالت تپه درگیر جنگ لفظی تلخی هستند. در حالی که BJP در مانیفست انتخاباتی خود وعده های بلندی داده است، در مورد این موضوع سکوت کرده است. از سوی دیگر، کنگره قول داده است که OPS را در صورت رای به قدرت در هیماچال پرادش بازگرداند. کنگره در بیانیه خود 10 ضمانت را به مردم کشور وعده داده است. اولین مورد از 10 وعده OPS است.

انتظار می‌رود که OPS در صورت بازیابی مجدد، به نفع کارکنان بازنشسته باشد. حدود 2.5 میلیون کارمند دولتی در این ایالت وجود دارد که از این تعداد 1.5 میلیون تحت پوشش طرح بازنشستگی جدید قرار دارند. ایالت تپه قبلاً شاهد اعتراضات انجمن های کارمندان علیه طرح بازنشستگی جدید در شیملا، مندی، کانگرا و سولان بوده است.

طرح بازنشستگی قدیمی که بر اساس آن کل مبلغ بازنشستگی توسط دولت داده می شد، از اول آوریل 2004 در کشور متوقف شد. طبق طرح جدید، کارمندان 10 درصد از حقوق پایه خود را به بازنشستگی اختصاص می دهند در حالی که دولت ایالتی 14 درصد از حقوق پایه خود را به بازنشستگی اختصاص می دهد. درصد دولت ایالتی در سال 2021 کمیته ای را برای بررسی خواسته های کارکنان تحت پوشش طرح جدید بازنشستگی تشکیل داد.

در اوایل سال جاری، یک اتحادیه کارمندان دولت خواستار احیای OPS در ایالت شد. هر دو کنگره و AAP نیز قول داده اند که در صورت دریافت مجوز در ایالت، آن را بازگردانند.

نرخ بالای بیکاری

در میان مسائل دیگر، نرخ بالای بیکاری، به ویژه در میان جوانان تحصیل کرده، همچنان موضوع مهم دیگری است که احتمالاً در نبرد انتخاباتی پرمخاطره در هیماچال پرادش با مطرح کردن کنگره با تمام قدرت در طول مبارزات انتخاباتی، مسلط خواهد بود. این حزب همچنین قول داده است که یک میلیون شغل دولتی بدهد. برای جلب نظر زنان که 48 درصد از رای دهندگان را تشکیل می دهند، کنگره به هر یک از آنها بین 18 تا 60 سال مبلغ 1500 روپیه در ماه وعده داده است.

بر اساس داده های مرکز نظارت بر اقتصاد هند (CMIE)، نرخ بیکاری در هیماچال در سپتامبر 2022 به 9.2 درصد رسید. در همین حال، میانگین ملی 7.6 درصد است. در یک بررسی دیگر، هیماچال حدود 15 میلیون بیکار دارد که از این تعداد 8.77 هزار نفر برای شغل ثبت نام کرده اند.

طرح آگنیپات

هیماچال پرادش به عنوان یک ایالت خواستار ارتش در نظر گرفته می شود، جایی که جمعیت قابل توجهی همیشه مایل به پیوستن به نیروهای مسلح هستند. پس از اعلام “طرح اگنیپات” توسط دولت مرکزی تحت رهبری BJP، که استخدام دفاعی را به یک “امر قراردادی” تبدیل کرد، اعتراض گسترده ای در ایالت به راه افتاد. به ویژه جوانان خواستار خروج از این طرح شدند. از آن زمان به بعد، انتظار می‌رود که اجرای این طرح نقطه عطف ثابتی در نظرسنجی‌ها باشد.

اتصال ضعیف جاده، منبع تغذیه و زیرساخت

بخش بزرگی از زمین در هیماچال پرادش در زیر مناطق جنگلی قرار می گیرد و ساخت جاده ها مستلزم تایید دادگاه عالی است. با توجه به اتصال ضعیف جاده و برق، به ویژه در مناطق روستایی، BJP حاکم قول داده است که در صورت بازگشت به قدرت، همه روستاها را با جاده‌های آب و هوایی و برق مرتبط کند. این حزب در مانیفست 11 تعهدی خود وعده داده است که برنامه ای به نام “شکتی” را برای سرمایه گذاری 12000 کرور روپیه در 10 سال آینده برای توسعه حمل و نقل و زیرساخت های اطراف اماکن مذهبی آغاز کند.

حزب حاکم وعده داده است که تمام روستاهای هیماچال پرادش از طریق جاده های پوکا و همه آب و هوا به یکدیگر متصل خواهند شد. شایان ذکر است که جی رام تاکور، وزیر ارشد اخیراً اعتراف کرده است که تنها 10899 روستا از 17882 روستای ایالت دارای شبکه جاده ای مناسب هستند. این بدان معناست که تقریباً 39 درصد از روستاهای ایالت تپه فاقد اتصال جاده ای هستند. اتصال جاده یک مسئله بزرگ است زیرا مانع توسعه و ورود گردشگران به ایالت تپه می شود. کنگره نیز به نوبه خود، 300 واحد برق رایگان را وعده داده است.

مصیبت کشاورز سیب

کاهش قیمت سیب در بازار، تقاضا برای کالج پزشکی و حمایت از گردشگری به عنوان دیگر مسائل انتخاباتی در منطقه کولو این ایالت ظاهر شده است که چهار قانونگذار – از کرسی‌های مانالی، کولو سادار، بنجار و آنی – را به 68 قانونگذار فرستاده است. عضو مجمع هیماچال پرادش. باغداران می گویند که افزایش هزینه های نهاده ها به دلیل قیمت های بالاتر کودها، سموم دفع آفات و کاهش حمایت های دولت، کشاورزی سیب را به یک سرمایه گذاری زیان ده تبدیل کرده است.

در منطقه کولو، تولیدکنندگان سیب در اینجا ناراضی هستند زیرا نرخ‌ها به سطح سال‌های 2012 و 2013 کاهش یافته است. طی سال‌ها، هیماچال شاهد اعتراض‌های متعددی از سوی تولیدکنندگان سیب نسبت به افزایش هزینه‌های نهاده‌ها، از جمله کودها و قارچ‌کش‌ها، و افزایش شدید آن بوده است. هزینه سوخت با بازدهی کم که چاره ای جز اعتراض به دولت برای آنها باقی نگذاشته است. افزایش GST از 12٪ به 18٪ در کارتن به عنوان آخرین میخ در تابوت در نظر گرفته می شود.

کمبود آب

برای بسیاری از مردم هیماچال پرادش، دسترسی آسان به آب، به ویژه آب آشامیدنی، یک مسئله بزرگ است. این وضعیت در اوایل سال جاری به نقطه اوج رسید و مردم در منطقه تئوگ هیماچال اعتراضات متعددی را برگزار کردند و خواستار تامین آب شدند. ساکنان این بخش از ایالت شکایت دارند که علیرغم نصب مخازن آب تحت طرح دولتی آبگیری، آب به شهرها می رود اما به خانوارهای مناطق روستایی اطراف نمی رود.

مشکل کمبود آب در فصل زمستان که برف روزها جاده ها را مسدود می کند و حتی تانکرهای آب نمی توانند به این مناطق تپه ای برسند و مردم برای روزها بدون آب هستند، بدتر می شود. مردم چاره ای جز ذخیره برف، ذوب کردن، جوشاندن و استفاده از آن ندارند. سوابق به دست آمده از Jal Shakti Vibhag، دولت هیماچال پرادش به خانوارها با سرانه 40 لیتر آب در روز – بسیار کمتر از نیاز روزانه 70 لیتر آب در هر نفر تا دسامبر 2021، ارائه می دهد.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

پاربرگ سایت

تماس با ما