قیمت خانه ها پس از سال ها تورم در حال کاهش است

بر اساس گزارش مسکن ژوئن Realtor.com، پس از سال‌ها افزایش مداوم، در نهایت قیمت فهرست متوسط ​​یک خانه در ایالات متحده کاهش یافته است. کاهش 0.9 درصدی اولین حرکت نزولی گزارش شده از زمانی است که این شرکت شروع به انتشار تحقیقات روند خود در سال 2017 کرد.

آیا تغییر کوچک پس از سال‌ها تورم شدید، لحظه‌ای مهم در بازار مسکن است؟ شاید، اما شرایطی که خریداران را با مشکل مواجه کرده و نگرانی‌هایی را در مورد نبود قیمت مناسب ایجاد کرده است، همچنان با ما همراه است.

خانه‌ها همچنان گران هستند و نرخ‌های بالای بهره وام مسکن آن‌ها را حتی نسبت به خانه‌های با قیمت مساوی یک سال پیش مقرون به صرفه‌تر کرده است. اگرچه این گزارش نشان داد که تعداد فهرست‌های فعال در طول یک سال 7 درصد افزایش یافته است، اما هنوز نصف تعداد خانه‌های موجود در بازار در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری 2019 وجود دارد. همچنین در ژوئن امسال 26 درصد کمتر از ژوئن گذشته فهرست‌های جدید وجود دارد. بهبود جزئی نسبت به ژوئن 2022، که 29 درصد کمتر از ژوئن 2021 بود).

کمبود فهرست به راحتی توضیح داده می شود: انگیزه کمی برای فروش وجود دارد. به هر حال، فروشندگان وقتی به دنبال خانه بعدی خود می‌روند با همان قیمت‌ها و نرخ‌های بهره بالا مواجه می‌شوند و خریدار با این نرخ‌ها سخت‌تر است.

با این حال، در برخی مناطق، قیمت مسکن به میزان قابل توجهی نسبت به کاهش ناچیز ملی گزارش شده کاهش یافته است. طبق گزارش Realtor.com، قیمت ها در آستین، تگزاس، در طول یک سال حدود 7 درصد و در هیوستون نزدیک به 5 درصد کاهش یافت. در مجموع، این گزارش 14 مترو با کاهش میانگین قیمت فهرست را در میان 50 منطقه بزرگ متروی کشور نشان می دهد. نمودار این هفته، بر اساس داده‌های Realtor.com، 20 مترویی را نشان می‌دهد که قیمت‌ها در آن‌ها بیشترین کاهش، حفظ سطح یا کمترین افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

برای به روز رسانی ایمیل هفتگی در مورد اخبار املاک و مستغلات مسکونی، اینجا ثبت نام کنید.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما