روسیه درباره تلافی هشدار داد، اوکراین می‌گوید «هیچ ارتباطی با حمله پهپاد کرملین ندارد» | اخبار جهان

مسکو: روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این حق را برای خود محفوظ می داند که در پاسخ به حمله پهپادی ادعایی به اقامتگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجتمع کرملین، «در هر کجا و هر زمان که لازم بداند» تلافی کند. به گزارش RT، مقامات ارشد مسکو گفتند که دو پهپاد اوکراینی بامداد چهارشنبه تلاش کردند به کرملین حمله کنند، اما این حمله خنثی شد.

بر اساس این گزارش، دفتر پوتین اعلام کرد که رئیس جمهور در این “حمله تروریستی” آسیبی ندیده است و مجتمع کرملین هیچ آسیبی ندیده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین به ریانووستی گفت که رهبر روسیه در زمان حمله در کرملین نبود و افزود که پوتین روز چهارشنبه در محل اقامت خود در نزدیکی مسکو مشغول به کار بود.

به گزارش RT، دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که اوکراین در طول شب دو حمله با هواپیماهای بدون سرنشین را به منظور حمله به اقامتگاه پوتین در کرملین انجام داده است.

وی در بیانیه ای گفت: پهپادها با استفاده از تدابیر جنگ الکترونیک سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشتند. مسکو این حادثه را “اقدام تروریستی” می داند.

به گفته دفتر رئیس جمهور، این حادثه اواخر سه شنبه شب رخ داد و هر دو هواپیمای بدون سرنشین در محوطه کرملین سقوط کردند. RT گزارش داد که برنامه او تحت تأثیر قرار نگرفت. وی افزود: ما این اقدام را یک اقدام تروریستی از پیش طراحی شده و تلاشی علیه رئیس جمهور روسیه می دانیم.

این حادثه “پیش از روز پیروزی و رژه 9 می که انتظار می رود مهمانان خارجی در آن حضور داشته باشند” رخ داد.

تماشا کنید: حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین

تصاویری در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که ظاهراً عواقب آن را نشان می‌دهد، همراه با توده‌ای از دود که از قلمرو مقر تاریخی قدرت روسیه بر منظره شهری شبانه بلند می‌شود.

این ویدئو در ساعات اولیه روز چهارشنبه در گروهی برای ساکنان محله ای که رو به کرملین در آن سوی رودخانه مسکوا قرار دارد منتشر شد و رسانه های روسی از جمله کانال تلگرامی خبرگزاری نظامی Zvezda آن را دریافت کردند.

هیچ نقشی در حمله پهپاد کرملین: اوکراین

در همین حال، اوکراین هرگونه نقشی در حمله پهپادی به کرملین را رد کرد. میخایلو پودولیاک، سخنگوی ریاست جمهوری گفت: «اوکراین هیچ ارتباطی با حملات پهپادی به کرملین ندارد». اوکراین به کرملین حمله نمی کند، زیرا اولاً، این هیچ هدف نظامی را حل نمی کند.

او پیشنهاد کرد که این حمله توسط مسکو “ساخته شده” بوده است. این گونه گزارش های صحنه سازی شده از سوی روسیه باید صرفاً به عنوان تلاشی برای آماده سازی پس زمینه اطلاعاتی برای حمله تروریستی در مقیاس بزرگ به اوکراین در نظر گرفته شود.

در همین حال شهردار مسکو از ممنوعیت پروازهای غیرمجاز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز پایتخت روسیه خبر داد.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

پاربرگ سایت

تماس با ما