دیزل ژنراتور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در دیزل ژنراتورهای خانواده کاترپیلار، دو رقم آخر نشان دهنده تعداد سیلندر است.

دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور

این رتبه‌بندی‌های استاندارد تعریف می‌شود تا اجازه انتخاب صحیح را بدهد و مقایسه خوبی بین سازنده‌ها صورت گیرد تا از عملکرد نادرست ماشین جلوگیری کند و راهنمای طراحان باشد. اگر این مسئله را به اتومبیل ربط دهید ، با سرعت 50 مایل در ساعت یا 80 کیلومتر در ساعت ، در 500 ساعت رانندگی ، معادل مایل یا 40،000 کیلومتر خواهد بود! به طور معمول در یک سرویس معمول ، شما یک بررسی کامل از فیلتر هوا ، فیلتر روغن و فیلتر سوخت را عوض می کنید ، روغن و برخی از تسمه ها را تغییر می دهید ، مانند تسمه فن رادیاتور و تسمه دینام شارژ انجام می دهید. رتبه‌بندی توان پیوسته در برنامه‌هایی
استفاده می‌شود که تامین برق در یک بار ثابت 100% برای تعداد نامحدود ساعت در سال است.

منبع اصلی برق

موتور های دیزل ژنراتور، معمولاً در هر زمانی منبع تغذیه ای بدون قطعی تامین می کنند؛ به خصوص در موارد اضطرار مانند قطعی برق ناگهانی. در هنگام استفاده از دیزل ژنراتورها باید اقدامات احتیاطی مناسبی در نظر گرفت؛ مانند استفاده از سیم و کابل های با کارآمدی بالا. خاموش شدن اتوماتیک دیزل ژنراتور را در مواقعی که ژنراتور باید بطور دایمی نصب می شود نباید فراموش کرد تا در صورت افزایش فشار (برای جلوگیری از آسیب به موتور یا ژنراتور) دستگاه به صورت خود کار خاموش شود.

تعمیر و نگهداری منظم به حداکثر سرمایه گذاری که در دیزل ژنراتور خود کرده اید کمک می کندکه ژنراتور شما سالها کارکند. حتماً از این بازرسی ها یک گزارش ثبت کنید تا در صورت لزوم به آن مراجعه کنید. هنگامی که شما خاموشی را تجربه می کنید، یک دیزل ژنراتور بسیار خوب و قابل اطمینان اثبات می شود و سیستم های قدرت حیاتی شما را برای مدت طولانی کار می کند. این زمان خرابی را به حداقل می رساند تا تسهیلات شما ضررهای مالی قابل توجهی را تجربه نکند در حالی که منتظر بازگشت برق هستید.

متناسب با اندازه و نوع آن توسط مصرف کننده و یا فروشنده امکان پذیر می  باشد.

برعکس، یک ژنراتور بزرگ که هرگز با تمام ظرفیت کار نمی کند، معمولاً با تجمع رسوبات کربن مسدود می شود. سیستم روغن کاری باعث کارکرد روان موتور می شود و با استفاده از روغن تحت فشار برای روغن کاری و کاهش اصطکاک، از فرسودگی قطعات متحرک جلوگیری می کند.

فیلترها بسته به نوع و قدرت موتور و میزان سوخت درخواستی آن، مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل در موتورهای مختلف از فیلترهای با اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود.

ژنراتورها وقتی به عنوان آماده به کار استفاده می شوند ، معمولاً چیزی به نام Transfer Switch دارند. این وسیله مکانیکی است که همزمان با منبع تغذیه شبکه ، اتصال ژنراتور به بار را متوقف می کند. هنگامی که برق شبکه وجود دارد ، اتصال همزمان یک ژنراتور باید با کنترل های ویژه انجام شود تا آنها به طور موازی کار کنند.

افت کارکرد قطعات و تجهیزات داخلی دیزل ژنراتور دست دوم، می‌تواند عمر کوتاهی را برای محصول رقم بزند.

  • زیرا این دستگاه‌ها در توان‌ها، ابعاد و اندازه‌های مختلف، برندهای معتبر و قطعات و لوازم جانبی متنوع، ارائه می‌شوند.
  • برای صرفه جویی در هزینه های طراحی مجدد ، باید درجه نویز سیستم را در نظر گرفت.
  • از مزیتهای بسیار خوب این نوع شارژر امکان اتصال طولانی مدت آنها به باتری می باشد بی آنکه به باتری آسیب برسد.

میزان مصرف سوخت را با بررسی این دو پارامتر می‌توان به صورت تخمینی مورد محاسبه قرار داد. از سویی دیگر شرایط محیطی مورد نصب این دستگاه، بر میزان مصرف سوخت محصول تأثیر می‌گذارد. شرایطی مانند درجه حرارت و رطوبت و همچنین مقدار فاصله ارتفاعی محیط از سطح دریا، جزء شرایط مهم و قابل بررسی می‌باشند.

استفاده از این تابلو باعث می شود نیازی به حضور افراد نبوده و روشن و خاموش کردن دیزل ژنراتور به صورت اتوماتیک انجام گردد. این وسیله معمولاً در مراکزی استفاده می شود که فاصله زیادی با دستگاه دیزل ژنراتور دارند و امکان حضور مکرر اشخاص در محل دیزل ژنراتور وجود ندارد. دیزل ژنراتورهایی که به صورت کانوپی دار ساخته می شوند دارای محفظه های مخصوصی هستند که نصب آن ها را بسیار راحت نموده است. معمولا این مدل دیزل ها دارای تریلر بوده و قابلیت جابجایی شدن را خواهند داشت و به این ترتیب می توانند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

دیزل ژنراتور VOLVO-1645 (ولوو)

برای اینکه عملکرد بهتری از ژنراتور گازوئیلی ببینید، باید به آن رسیدگی کنید. فیلترها و روغن آن اهمیت بسیاری دارند و باید در هر 100 ساعت کار کردن روغن آن را تعویض کنید. این نوع ژنراتور برق دیزلی معمولا در زمان‌های مختلفی این امکان را دارد که بارهایی تولید کند. دیزل پایه در مکان‌هایی که برای زمان موقتی به برق نیاز دارند قابل استفاده بوده و می‌توانید از آن در مراکزی اعم از نمایشگاه‌ها، اردوگاه‌ها و سایر مکان‌ها استفاده کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند ژنراتور گازوئیلی با قدرت کمتر برای مصارف برق اضطراری مناسب‌تر است. به این علت که این نوع دیزل ژنراتور به صورت پاره وقت و در مواقع قطعی برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در عمل اینگونه نیست و اکثر خریداران ژنراتور دیزلی به این اشتباه دچار می‌شوند.

حساسیت آن ها نسبت به نوع سوخت کم بوده و می توان از سوخت های ارزان قیمت تر همچون گازوئیل، نفت و مازوت استفاده نمود.

بطور مثال در انگلستان تعداد ۰٫۵ GWe از دیزل‌ها بطور منظم استفاده می‌شوند تا از شبکه ملی حمایت کنند که پیک بار آن ۶۰ GW است. مصرف سوخت دیزل ژنراتور برای خریداران و کارفرمایان فاکتوری مهم در انتخاب ژنراتور می باشد. دیزل ژنراتورها در قدرت و توان‌های مختلف تولید می‌گردند که بر اساس حداکثر توان خروجی دیزل و با توجه به نوع کارکرد دیزل ژنراتور اضطراری، پرایم، دائم محاسبه می‌گردد.

چراکه لوازم یدکی موتور دیزل اگر از کیفیت و استاندارد بالا برخوردار نباشد می تواند خسارات سنگینی وارد کند و آسیب های جدی به آن بزند.

بدون این سیستم کنترل، ممکن است آسیب جدی به آن وارد شود و منجر به آتش سوزی شود. با این حال او در ابتدای راه به بازده ای مطلوب نرسید و دیزل ژنراتور تولید شده اولیه صرفا از ۲۵٪ بازده مفید برخوردار بود، اما همین میزان بازده نیز ۲ برابر بهتر از سایر موتور ها بود.

جنس کاغذ فیلتر از یک نوع کاغذ مخصوص بوده که برای افزایش سطح فیلتراسیون، آن را به صورت چین دار می سازند. در برخی فیلتر ها، در قسمت ورود سوخت به فیلتر اصلی و در قسمت بالای آن، یک صفحه فیلتر کننده با قطر منافذ حدود ۱۵۰ میکرون تعبیه شده است. این پیش فیلتر ذرات و ناخالصی های بزرگ سوخت را قبل از ورود آن به فیلتر اصلی جدا می کند. این فیلتر را هنگام سرویس ها ودر صورت گرفتگی می توان به راحتی از روی فیلتر باز کرده (محفظه آن به صورت پیچی روی فیلتر بسته می شود.) و تمیز یا تعویض نمود.

در اختیار داشتن امکان واردات مستقیم انواع برند دیزل ژنراتور به ما این امکان را می دهد که محصولاتی با کیفیت و دارای گارانتی از کشور مبدا به شما عرضه کنیم. پوشش‌دهنده‌های فلزی در دو نوع کانوپی سایلنت و کانوپی سوپرسایلنت ساخته می‌شوند و متناسب با نوع کاربری و مکان استفاده و همچنین ابعاد دستگاه‌ ژنراتور، قیمت‌های متفاوتی دارند.

این شرکت انگلیسی انواع دستگاه های دیزلی را تولید می ‌کند که توان بالایی در تولید انرژی دارند. از ویژگی های دیزل ژنراتور های پرکینز می توان به سرعت عملکرد آن ها اشاره نمود که باعث می شود توان عملیاتی قابل ‌ملاحظه ‌ای داشته باشند.

دیزل ژنراتور تصاکو  Tsaco نمایندگی انحصاری فروش دیزل ژنراتور آکسا ترکیه در ایران با بیش از 15 سال سابقه است. تأمین برق اضطراری توسط دیزل ژنراتور، از جمله مهمترین کاربردهای این دستگاه ها است. اما باید بدانید که نسل های جدید دیزل ژنراتورها توانسته اند تا مشکلات موجود در نسل های قبلی مانند هزینه های تعمیر، نگهداری و تعویض و یا سروصداهای مزاحم ایجاد شده را از بین ببرند. دیزل ژنراتورهای جدید موجود در بازار بدون صدا بوده و در قیاس با موتورهای گازی که دارای ظرفیت یکسانی با آن ها هستند، هزینه های نگهداری پایین تری دارند.

دیزل ژنراتور ولوو، دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور پرکینز مواردی از پرفروش ترین انواع این دستگاه می باشند. هر دستگاه برق اضطراری به طور معمول دارای مخزن سوخت، برد کنترل و رادیاتور است. ژنراتور و موتور دیزلی از جمله تجهیزات کوچک تولید کننده برق می باشند که به نیروگاه های کوچک شهرت یافته اند و گازوئیل سوخت اصلی موتور این دستگاه ها محسوب می شود.

با اینکه دیزل ژنراتور پایه به صورت دائم کار نمی کند، اما در مقایسه با دیزل ژنراتور اضطراری مدت زمان بیشتری فعال و روشن است. در صورتی که موتور دیزل بتواند سرعت ۱۵۰۰ دور در دقیقه را حفظ کند، فرکانس برق خروجی ۵۰ هرتز خواهد بود. در چنین مواردی دیزل‌ ژنراتورها تجهیزات کارآمدی برای تولید برق هستند.

دیزل ژنراتور پرکینز 401246TWG2A

با وجود تمام این موارد، مسائل و نکاتی وجود دارد که کارشناسان متخصص در این حوزه می‌توانند به شما در این رابطه جزئیات بیشتری ارائه دهند. متخصصان ما در شرکت شکوه صنعت آماده هستند تا شما در داشتن خریدی مطمئن و آسان راهنمایی کنند.

این سیستم باید به گونه ای باشد که موتور دیزل را در طول استفاده، خنک نگه دارد. این قدرت باید به گونه ای باشد که بتواند بار مصرف کننده را بدون مشکل تامین کند. در نظر داشته باشید که قدرت موتور دیزل باید از حداقل ۱٫۲ برابر قدرت بار مصرف کننده باشد.

این ایده یک اختراع جدید بود که با نام موتور احتراق تراکمی داخلی شهرت یافت. توان بیش از حد، هدر دادن هزینه بوده و توان کمتر از حد موردنیاز هم عملا دستگاه را برای شما بلااستفاده می کند. توان مصرفی مورد نیاز دیزل ژنراتور ، براساس حجم جریان الکتریکی تولید شده، اندازه گیری می شود. تعداد مصرف کنندگان و نوع مصرف کنندگان است که حجم جریان الکتریکی را تعیین می کند.

این موتورها در ظرفیت های گوناگون تولید میگردد که نوع زمینی آن با کوپل در کنار یکی ژنراتور قوی محصولی بسیار با دوام جهت تامین برق مصرفی دائم یا استندبای می باشد.

از آنجایی که امروزه عصر ارتباطات و اطلاعات و تکنولوژی می باشد لذا ذخیره برق و تأمین آن توسط یک پشتیبان قوی برای تمامی ارگان ها امری لازم و ضروری می باشد.

موتور های با توان دیزلی با سیستم خنک کننده آبی همراه هستند ولی تهویه هم به همان میزان اهمیت دارد. سیستم خنک کننده آبی، همراه با تهویه هوا در داخل محفظه می تواند از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کند. دستگاه دمنده هوا هم باید جهت محافظت ماشین از هرگونه آلودگی صوتی روی موتور نصب شود.

در برخی صدا خفه کن ها داخل انبار اگزوز از مواد نسوز نیز پر می گردد. چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی به‌طور تغییرناپذیری آسیب می‌بیند و ممکن است هرگز شروع بکار نکند و زمان طولانی تری قادر نخواهد بود که به تمام توان زمانی که نیازمند است، دست یابد. فیلتر روغن مانند فیلتر روغن تمامی موتور های دیگر عمل تصفیه و پاکسازی روغن موتور را انجام می‌دهد. شرکت نیرو آفرینان قدر هم محصولات گروه پركینز خود را به دو صورت كوپله شركت نیروآفرینان و یا كوپله فابریک خارجی (شركت های ‪PRAMAC، ELCOSE، AKSA، GTI‫‪ ,FGWILSON) ارائه می‌کند.

در این فیلترها، سوخت پس از ورود به داخل و بالای محفظه فیلتر، به وب سایت مراجعه کنید وارد آن شده و از سوراخ و منافذ ریز روی کاغذ عبور می‌کند.

دیزل ژنراتور

این مهم به حدی است که در صورت اختلال و نبود برق، کلیه فعالیت‌ها و صنایع، همچنین زندگی روزمره انسان مختل خواهد شد. دیزل ژنراتور به انگلیسی Diesel generator دستگاهی است جهت تولید برق با استفاده از نیروی مکانیکی . دیزل ژنراتور از قطعات متحرک تشکیل شده است و برای عملکرد بهتر آن ها باید روغن کاری شوند به همین سبب سیستم روغن کاری وظیفه دارد که تضمین روغن کاری خوب قطعات و عملکرد درست آن ها را دهد. ساخت ژنراتورهای دیزلی به گونه ای می باشد که برای طولانی مدت می توانند مقدار قابل توجهی توان را تولید کنند.

موتورهای با توان دیزلی با سیستم خنک کننده آبی همراه هستند ولی تهویه هم به همان میزان اهمیت دارد. دیزل ژنراتور کاشانی نماینده فروش دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید دیزل ژنراتور ولوو پنتا و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت دیزل ژنراتور ولوو پنتا با کارشناسان ما در دیزل ژنراتور کاشانی تماس بگیرید.

دیزل ژنراتور

به طور کلی دیزل ژنراتورها در انواع برندهای گوناگونی در بازار موجود هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. بادوین، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتورها هستند که در بازار پرفروش بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بیش از90 درصد دیزل ژنراتورها از سیستم آب خنک برای کاهش دمای ایجاد شده استفاده می کنند و آب در میان سیلندر جریان پیدا می کند و بعد جذب گرمایی ایجاد شده از موتور خارج می شود. رگولاتور ولتاژ یا AVR قطعه الکترونیکی کوچکی است که روی ژنراتور نصب می شود تا بر برق خروجی نظارت کند.

۵- استفاده از چهارچوب Structure مناسب جهت رادیاتور در کوپله دیزل ژنراتور جهت تحمل وزن و جابجا نشدن آن در طول عمر دیزل ژنراتور. ۲- نوع رنگ قطعات فلزی شامل شاسی، فریم تابلو، کوپله دیزل ژنراتور (استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک یا رنگهای متفرقه). هر نوع از دیزل ژنراتور یک قسمت با نام سکوی اتصال دارد که تمامی تجهیزات بر روی آن نصب می شود. بهرحال موتورهای دیزل می‌توانند بر روی تنوع وسیعی از سوخت‌ها عمل کنند و به پیکربندی بستگی دارد از طریق سوخت دیزل eponymous که عموماً از نفت خام بدست می‌آید، معمول هستند.

توربو شارژ دستگاهی است که کاهش فشار و غلظت اکسیژن در موتور را جبران میکند در نتیجه باعث افزایش توان موتور میشود . اما با به روی کار آمدن سیستم های آلایندگی ، کنترل سوخت و وضعیت موتور تمامی موتور ها نیازمند این دستگاه شدن. موتور های دیزلی قدیمی این دستگاه را ندارند زیرا همه مولفه ها بصورت آنالوگ اندازه گیری میشدند . از چرخیدن این سیم پیچ چرخشی در درون سیم پیچ ثابت نیروی الکترومغناطیس تولید میشود که در خروجی میتوان نیروی الکتریکی یا همان برق را دریافت کرد .

همچنین خود سوخت نیز دارای ناخالصی ها و مواد بسیار ریز میکروسکوپی است. اندازه این مواد ممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند. همچنین ورود آب نیز به این قسمت ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی خواهد شد. وجود آب و ناخالصی ها در سوخت باعث نامنظم کار کردن موتور، انتشار دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز می شوند.

یک قانون کلی این است که دیزل ژنراتور از هر کیلووات ساعت تولید شده 0.4 لیتر گازوئیل استفاده خواهد کرد. برخلاف موتور بنزینی ، موتور دیزلی از گرمای فشرده سازی برای اشتعال و سوختن سوختی که به محفظه تزریق تزریق شده استفاده می کند.

در برخی دیگر از موتور ها (معمولاً موتور های ثابت) از یک نوع دیگر نشانگر گرفتگی استفاده می شود. این نشانگر نسبت به میزان خلاء یا فشار هوای ورودی موتور تحریک می شود. با افزایش میزان خلا، غبار نما یا نشانگر تحریک شده و نوار قرمز رنگ آن ظاهر می شود که زمان سرویس صافی را هشدار می دهد. عضو اصلی این نوع صافی ها یک فیلتر کاغذی با سوراخ های بسیار ریز است که وظیفه تصفیه هوا رادارد.

در صورتی که شما تأمین برق اضطراری توسط دیزل ژنراتورها را تجربه کرده باشید، با مشکل تأمین سوخت مواجه می شوید.

دیزل ژنراتور

شخص خریدار می تواند با آگاهی از توان دستگاه مقدار مناسبی از سوخت را در آن قرار دهد و باعث شود سیستم ژنراتور بتواند بدون کمبود سوخت کار کند.

صدا خفه کن یک محفظه استوانه ای گرد یا بیضی می باشد که در داخل خود دارای صفحات و لوله های سوراخ دار است. لوله های داخل صدا خفه کن به دو صورت جریان معکوس و مستقیم یا یکسره وجود دارند. لوله های سوراخ دار داخل صدا خفه کن به تعداد زیادی موجود دارند تا سطح بیشتری را برای صداگیری ایجاد کنند.

اندازه و سایز ژنراتور به همراه توان بار تولیدی آن، تأثیر مستقیمی در میزان مصرف سوخت گازوئیل دارد.

با این حال موتورهای دیزل آن، در دیزل ژنراتورها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت قطع برق شهری به صورت خودکار اقدام به تأمین برق مشترکین می‌کند. یک مدل از ژنراتور به صورت استندبای ژنراتور ممکن است لازم باشد تا فقط چندساعت در ماه عمل کند اما مدل‌های دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید به صورت پیوسته عمل کنند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

پاربرگ سایت

تماس با ما
ما با استفاده از فناوری هوش مصنوعی محتوا را برای این سایت تهیه می‌کنیم و از نظر محتوایی هیچ مسئولیتی نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.