برای بایدن و شی، یک رابطه طولانی با افزایش سوء ظن متقابل

PHNOM PENH، کامبوج – به گفته پرزیدنت بایدن، او و رئیس جمهور شی جین پینگ چین، مایل ها را با هم سفر کرده اند – او تخمین می زند که 17000 کیلومتر از آنها – و ده ها ساعت را در جلسات سپری کرده اند – به طور دقیق، 78 ساعت – در سال هایی که داشته اند. یکدیگر را شناختند

اما او اغلب به یک تعامل واحد بازمی گردد تا ماهیت رابطه آنها را توضیح دهد، که مدتهاست توسط آقای دکتر تعریف شده است. دیدگاه گلگون بایدن از دموکراسی و آقای. شک عمیق شی نسبت به آن.

آقای «شی جین پینگ» در فلات تبت بودم. بر اساس تحلیلی که از سخنرانی هایش انجام شد، بایدن در یک گردهمایی مالی در ماه اکتبر، داستانی را که در سال جاری حداقل 13 بار به اشتراک گذاشته بود، بازگو کرد. و او رو به من کرد و گفت: آیا می توانید آمریکا را برای من تعریف کنید؟ این حقیقت خداست. او آن را تکرار کرد. گفتم: بله، یک کلمه: احتمالات.

ملاقات آنها در جنوب غربی چین در سال 2011 در واقع در ارتفاعات تبت نبود، و تعداد مایل هایی که آنها پیموده اند اغراق آمیز است، اما هنوز هم زمانی آقای دکتر بود. کار بایدن عبور از دنیا برای آشنایی با آقای. شی وی در این بازدید علناً از آقای شی، که در آن زمان معاون رئیس‌جمهور چین بود، به دلیل ماهیت «روشن» خود و پیش‌بینی کرد که ایالات متحده و چین در مسیری «مثبت» در رابطه‌ای قرار دارند که بر همکاری و رقابت متقابل استوار است.

اکنون این دو قصد دارند روز دوشنبه برای اولین بار به عنوان رهبران ملی پیش از اجلاس سران گروه 20 در بالی اندونزی روبروی یکدیگر قرار گیرند، در حالی که سوء ظن و دشمنی روابط بین ایالات متحده و چین را مشخص می کند.

آقای. بایدن روز چهارشنبه گفت که با آقای دکتر گفتگو خواهد کرد. شی «هر یک از خطوط قرمز ما چیست» تا مشخص شود که آیا منافع حیاتی کشورهایشان «با یکدیگر در تضاد است یا خیر». وی ادامه داد: “و اگر انجام دهند، چگونه آن را حل کنند و چگونه آن را حل کنند.” او گفت که انتظار دارد تایوان و تجارت از جمله موضوعات باشد.

حتی به عنوان معاون رئیس جمهور، آقای. بایدن به طور خصوصی احساس کرد که رابطه با آقای. شی، که به نظر او نسبت به قدرت آمریکا بی‌احساس است و محتاط است، می‌تواند به‌طور فزاینده‌ای مدیریت آن دشوار شود: «من فکر می‌کنم ما با این مرد دست‌هایمان را پر کرده‌ایم. بایدن پس از بازگشت از چین به واشنگتن در سال 2011، در نشستی در کاخ سفید به مشاورانش گفت.

این یک ارزیابی پیش‌بینی‌آمیز بود، اگرچه شاید کم‌گفتنی باشد: به عنوان رئیس جمهور، آقای. بایدن با رهبر چین بیشتر شبیه یک دشمن دوران جنگ سرد رفتار کرده است تا بوروکرات محاسباتی که زمانی می شناخت.

ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی گفت: «دولت بایدن اساساً به دورانی پایان داد که ایالات متحده از ظهور چین حمایت کرد و از ورود آن به روابط اقتصادی در سراسر جهان حمایت کرد. «دلیل آن این بود که در نهایت چین را اصلاح خواهد کرد. دولت بایدن اعلام کرده است که ما دیگر این را باور نداریم.»

آقای. شی پسر یک رهبر انقلابی کمونیست است که هموطن مائو تسه تونگ بود. او در رده های بالای نظام حزبی و در کنار نخبگان نظامی بزرگ شد و خود را نگهبان میراث حزب و اولویت آن می داند. ناسیونالیسمی که او در چین دامن زده است در خدمت آن است و به طور فزاینده ای خود را به عنوان شور ضد آمریکایی نشان می دهد.

آقای. بایدن سیاستمداری است که به توانایی خود در توسعه روابط دیپلماتیک طولانی از طریق القای امر سیاسی به امر شخصی افتخار می کند. غرفه در Mr. شی، او رهبری را می بیند که از یک همتای سرسخت به یک حاکم خودکامه بی امان تبدیل شده است که کنترل خود را بر قدرت داخلی محکم کرده است و به عنوان یک دشمن جهانی بیشتر متخاصم شده است.

دولت بایدن از آن زمان به شدت به بررسی توانایی چین برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های فنی و نظامی خود پرداخته است، که با سرزنش شدید پکن مواجه شده است.

چین تنها کشوری است که هم قصد دارد نظم بین‌المللی را تغییر دهد و هم قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری برای پیشبرد این هدف را دارد. بایدن در یک سند استراتژی امنیت ملی که در اکتبر منتشر شد، نوشت. یک استراتژی دفاعی که اواخر همان ماه توسط پنتاگون منتشر شد، چین را به عنوان یک تهدید فزاینده ترسیم کرد و بر تلاش‌های این کشور برای تقویت زرادخانه هسته‌ای خود تأکید کرد.

جود بلانشت، محقق چینی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، گفت: «بایدن و شی در زمانی ملاقات می‌کنند که هر دو رهبر احتمالاً خود را در دستان برتر می‌دانند». بسیاری در ایالات متحده فکر می کنند که کند شدن اقتصاد چین و کاهش اعتبار چین در بسیاری از پایتخت های خارجی، ستاره پکن را کم رنگ می کند، در حالی که شی احتمالاً به دنبال محبوبیت پایین بایدن، وضعیت اقتصاد و انتقال قدرت احتمالی در کنگره به عنوان نشانه هایی از تداوم آمریکا است. زوال و ناکارآمدی.»

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، گفت که چین در نشست بالی تمرکز خود را بر کمک به “مقابله با چالش های شدیدی مانند کسادی اقتصاد جهانی و بی نظمی در حکومت جهانی” دارد. این دیدار پس از سفر آقای بایدن به کامبوج سفر کند، جایی که او قصد دارد با رهبران کشورهای آسیای جنوب شرقی به عنوان بخشی از تلاش بزرگتر برای تقویت روابط که می تواند به مقابله با نفوذ چین در منطقه کمک کند، صحبت کند.

آقای. لیو افزود که ایالات متحده باید از تحریف نیات استراتژیک چین دست بردارد و از انجام هر کاری که روابط چین و آمریکا را تضعیف می کند، دست بردارد.


آنچه ما قبل از استفاده از منابع ناشناس در نظر می گیریم. آیا منابع اطلاعات را می دانند؟ انگیزه آنها برای گفتن به ما چیست؟ آیا آنها در گذشته قابل اعتماد بودن را ثابت کرده اند؟ آیا می توانیم اطلاعات را تایید کنیم؟ حتی با برآورده شدن این سوالات، تایمز از منابع ناشناس به عنوان آخرین راه حل استفاده می کند. گزارشگر و حداقل یک سردبیر هویت منبع را می دانند.

از آنجایی که آقای بایدن در ژانویه 2021 به قدرت رسید، دو رهبر پنج بار از طریق تماس تلفنی یا ویدیویی صحبت کردند. اما گفتگوهای طولانی آنها طیفی از اختلافات عمیق را حل نکرده است، از جمله تنش در مورد آنچه مقامات آمریکایی به عنوان سابقه بد چین در زمینه حقوق بشر و موضع سهل گیرانه در قبال تهاجم روسیه به اوکراین می دانند. مقامات چینی از تعرفه های دوران ترامپ شکایت دارند. بایدن به کالاهای چینی ادامه داده است و آنها می گویند آقای. تلاش های بایدن برای ایجاد اتحاد در آسیا با هدف مهار چین است.

تنش ها در ماه های اخیر بر سر مسائل دیگر، از جمله آقای. تلاش های شی برای ایجاد ترتیبات امنیتی با سایر دولت ها و آقای. کمپین جدید تهاجمی بایدن برای خفه کردن دسترسی چین به فناوری های نیمه هادی حیاتی.

اما آتش‌زاترین اختلاف آنها بر سر تایوان است. هیچ رئیس‌جمهور اخیر آمریکا در مورد این موضوع موضعی جسورانه‌تر از آقای ترامپ اتخاذ نکرده است. بایدن او چهار بار گفته است که اگر چین به تایوان حمله کند، ارتش آمریکا از آن دفاع خواهد کرد، هرچند دیگر مقامات آمریکایی تاکید دارند که این یک سیاست رسمی نیست. او کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را از طریق تنگه تایوان فرستاده است زیرا ارتش چین اقدامات تهاجمی‌تری را در آنجا انجام می‌دهد. و دولت او تایوان را وادار کرده است تا سلاح‌هایی ذخیره کند تا به یک «خارپشتی» تبدیل شود که بتواند از تهاجم ارتش آزادی‌بخش خلق جلوگیری کند.

مشاوران ارشد آقای بایدن گفته است که در جریان گفتگوهایشان درباره علاقه آمریکا به تایوان «مستقیم و صادقانه» بوده است. غرفه آقای به گفته وزارت امور خارجه چین، شی جینپینگ در هشدارهای خود از زبان تهاجمی‌تر استفاده کرده است: «کسانی که با آتش بازی می‌کنند توسط آن از بین می‌روند».

یک مقام ارشد دولت بایدن که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد و آزادانه صحبت کرد، گفت: آقای بایدن. انزوای شی در طول همه‌گیری ویروس کرونا – او از زمان شروع همه‌گیری فقط یک بار به خارج از کشور سفر کرده است – درک انگیزه‌های او را سخت‌تر کرده بود. این مقام گفت که مقامات آمریکایی و رهبران متحدین در بالی برای ارسال پیامی واحد در مورد موضوعات مهم کار خواهند کرد، زیرا این برای آقای آقای “مفید” خواهد بود. شی باید بداند که کشورهای بزرگ در تفکر خود همسو هستند.

قبل از آقای آقای بایدن انتخاب شد. شی به سخنان نامفهوم رئیس جمهور آمریکا عادت کرده بود. پرزیدنت دونالد جی ترامپ اغلب در مورد خویشاوندی خود با آقای. شی: “او برای چین است، من برای ایالات متحده، اما غیر از این، ما یکدیگر را دوست داریم.” ترامپ در سال 2020 گفت – اما به همان اندازه قادر بود که ولنتاین خود را در مورد تجارت و ویروس کرونا ببندد. در ظاهر اوایل این ماه، آقای. ترامپ بار دیگر از آقای ترامپ تمجید کرد. شی، او را “رئیس جمهور مادام العمر” و “پادشاه” خواند.

رابطه با آقای در مقابل، بایدن با سوء ظن فزاینده متقابل و تشدید درگیری مشخص شده است – که بیشتر آن توسط آقای آقایی هدایت می شود. از دیدگاه مقامات آمریکایی، تلاش شی برای کسب قدرت و اعتبار در سطح شخصی و ملی.

اگرچه او با چالش های حاکمیتی مواجه است، اما آقای. شی، برخلاف آقای. بایدن خود را در اوج قدرت سیاسی خود می بیند. او بزرگان حزب کمونیست را هدایت کرد تا تکرار جدید کمیته هفت نفره دائمی دفتر سیاسی و سایر رده‌های بالای حزب را با وفادارانش آماده کنند. هیچ رقیب یا جانشین داخلی آشکاری وجود ندارد.

آقای. شی جینپینگ با مانور برای ماندن در قدرت به عنوان دبیر حزب برای بیش از دو دوره پنج ساله، از هنجارهای اخیر خارج شد، این تمدید ماه گذشته در بیستمین کنگره حزب اعلام شد.

یوئن یوئن آنگ، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه میشیگان، گفت: «کلیشه واشنگتن در مورد حزب کمونیست به عنوان یک حزب یکپارچه ناقص بود، زیرا در واقع تنوع، مخالفت و مخالفت در حزب وجود داشت. «اما تثبیت کامل قدرت شی در بیستمین کنگره حزب اکنون این کلیشه را تأیید می کند. این برداشت بایدن را تأیید می کند که رقابت ایالات متحده و چین یک نبرد اخلاقی و وجودی بین دموکراسی و خودکامگی است.

برای خلاص شدن از شر مخالفان داخل حزب، آقای. شی زمانی که در سال 2012 به رهبری چین رسید، ماه‌ها پس از سفر به ایالات متحده به دعوت آقای شی، بی‌رحمانه عمل کرد. بایدن او یک کمپین به اصطلاح مبارزه با فساد را آغاز کرد که منجر به پاکسازی احزاب شد. آقای. بایدن و دیگر مقامات آمریکایی انتظار داشتند که آقای. شی از سنت حکومت اجماع پیروی خواهد کرد.

کوین راد، رئیس انجمن آسیایی و نخست وزیر سابق استرالیا، گفت: شی جدایی از دیگر رهبران چینی است که از مائو پیروی کردند – او “دوران حکومت عملگرایانه و غیر ایدئولوژیک را به یک توقف ناگهانی رساند.”

به جای آن، او شکل جدیدی از ناسیونالیسم مارکسیستی را توسعه داده است که اکنون ارائه و محتوای سیاست، اقتصاد و سیاست خارجی چین را شکل می دهد. راد در مقاله ای جدید درباره آقای. شی در امور خارجه در دوران شی، ایدئولوژی بیشتر از برعکس، سیاست را هدایت می‌کند.»

برخی از مقامات و تحلیلگران آمریکایی با توصیف “مارکسیستی” مخالف هستند، اما می گویند شکی وجود ندارد. شی امنیت ملی، کنترل اجتماعی و استبداد تسلیم ناپذیر را به عنوان پایه های حکومت داری در اولویت قرار داده است – برعکس آقای آقای. ایدئولوژی بایدن، اعتقاد پایه به دموکراسی.

این در آقای مشهود بوده است. سیاست‌های تندرو شی در مورد همه‌گیری، مناطق اقلیت‌های قومی و هنگ‌کنگ، و همچنین تحرکات ارضی و فعالیت‌های نظامی در اطراف تایوان و سایر نقاط آسیا، او را در تضاد مستقیم با آقای شی قرار داده است. بایدن

مقامات آمریکایی بحث می کنند که آیا آقای. شی واقعاً خود را یک شخصیت مسیحایی همتراز با مائو می بیند. اگر چنین است، برخی می گویند، او ممکن است با در نظر گرفتن تایوان تحت حاکمیت حزب کمونیست، میراث خود را مهر و موم کند.

تایوان و مسائل امنیتی در هر گفت‌وگوی رهبری بین آقای او نقش اساسی داشته است. بایدن و آقای شی، تحت الشعاع آقای. اصرار بایدن مبنی بر اینکه ایالات متحده و چین می توانند در زمینه تغییرات آب و هوایی، امنیت سلامت و سایر بحران های جهانی همکاری کنند. مقامات آمریکایی در بالی نیز چنین انتظاری دارند.

خانم شی می‌گوید: «به طور طبیعی، شی احساس خطر می‌کند: او می‌داند که در دوران بایدن، حزب کمونیست چین یک رقیب قدرتمند و مصمم دارد. آنگ گفت. “جنگ سرد جدید اینجاست که باقی خواهد ماند و تشدید خواهد شد.”

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما