این 5 نوشیدنی برای کلیه ها معجزه می کند

سنگ کلیه بدن سختی است که از مواد معدنی موجود در ادرار تشکیل می شود. محل تشکیل این رسوبات سنگی معمولاً در کلیه است که از طریق جریان ادرار از بدن خارج می شود.

به گزارش خبرآنلاین، سنگ های سیستم ادراری یعنی سنگ کلیه با کاهش حجم ادرار و افزایش مواد سنگ ساز در ادرار به وجود می آیند. خوردن مایعات کمتر و در نتیجه کاهش آب در بدن، احتمال ایجاد سنگ کلیه را افزایش می دهد.

علاوه بر مراجعه به پزشک برای درمان، نوشیدن برخی نوشیدنی ها نیز می تواند به کاهش درد یا دفع آسان سنگ کلیه کمک کند.

1) آب

کم آبی بدن یکی از بزرگترین عوامل خطر برای ایجاد سنگ کلیه است. بنابراین، هیدراته ماندن کلید پیشگیری از سنگ کلیه است. به رنگ ادرار توجه کنید تا بدانید بدن شما کم آب شده است یا خیر. هر چه رنگ ادرار تیره تر باشد بدن به آب بیشتری نیاز دارد.

2) شیر

شیر منبع خوبی از کلسیم است و دریافت کلسیم کافی برای افراد مبتلا به سنگ کلیه ضروری است. مصرف کلسیم نیز برای سلامت استخوان بسیار مهم است. مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف شیر می تواند تاثیر مثبتی در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه داشته باشد.

3) نوشیدن

میوه ها، سبزیجات یا گیاهان موجود در چای آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کنند که به بدن کمک می کند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند. بیشتر دمنوش هایی که به درمان سنگ کلیه کمک می کنند برای تسکین التهاب کلیه نیز مفید هستند. مانند چای زنجبیل، چای سبز، چای بابونه و چای نعناع.

4) آبلیمو

افزودن چند قطره آب لیموی تازه به یک فنجان چای یا یک لیوان آب نه تنها آب بدن را افزایش می دهد، بلکه به دلیل وجود اسید سیتریک در آن به تجزیه سنگ های کلیه نیز کمک می کند.

5) سرکه سیب

اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب و نوشیدن آن اسید استیک را تامین می کند. اسید استیک توانایی نرم کردن، شکستن و حل کردن سنگ های کلیه را دارد و به تسهیل دفع آنها از طریق ادرار کمک می کند.

سرکه سیب اسید معده را افزایش می دهد، هضم غذا را بهبود می بخشد و همچنین خون و ادرار را قلیایی می کند و به نوعی از تشکیل سنگ های جدید کلیه جلوگیری می کند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

پاربرگ سایت

تماس با ما