انواع دیزل ژنراتور چیست؟

باید مطمئن شد که دیزل ژنراتور در یک محیط با تهویه مناسب قرار دارد تا از گرم شدن و خاموشی دستگاه حین کار به دلیل بالا رفتن دمای موتور جلوگیری شود. در صورتی که نیاز دارید دیزل ژنراتور به صورت خودکار به شبکه برق اتصال پیدا کند، باید دیزل ژنراتوری مجهز به تابلو برق امرجمسی با قابلیت ATS (Automatic Transfer Switch) را انتخاب کنید. و برای استفاده همزمان دیزل ژنراتور ها با برق شهر شما نیاز به یک تابلو سنکرون Synchronization panel با یک لاجیک مناسب دارید. از این روش تست دیزل ژنراتور، جهت اطمینان از سلامت ژنراتور جهت کاربرد مناسب آن در زمان موردنیاز، استفاده می‌شود.

دیزل ژنراتور

بنابراین در صورت خرابی هیتر، دیزل ژنراتور نیز با مشکل مواجه خواهد شد. بهترین راهکار برای پیشگیری از این اتفاق، بررسی مرتب سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور است.

دیزل ژنراتور ویچای 25 تا 63 کاوا

در ادامه با ذکر نکات کلی سعی شده است هرچند کوتاه، راحت تر بتوانید در مورد قیمت اعلام شده تصمیم گیری نمایید. این باعث می شود تا ژنراتور حتی الامکان مخفی بماند و آن را از نظر زیبایی نسبت به محله اطراف خنثی نگه می دارد. راه‌اندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای استوانه‌ای کم می‌شود و در نتیجه رینگ پیستون به صورت ضعیفی بسته می‌شود زیرا بستگی به فشار گاز نیرو در برابر فیلم روغن بر روی سوراخ‌ها برای شکل‌دهی مهر و موم دارد. فشار سیلندری کم سبب احتراق ضعیف، فشار کم حاصل از احتراق کم و دما می‌شود.

  • محاسبات میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نیست.
  • در اغلب اوقات این لوله های انتقال دهنده سوخت هستند که دچار گرفتگی و انسداد می شوند.
  • این مقدار می‌تواند بین 190 گرم تا 220 گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی باشد.

قانون کلی ژنراتور دیزلی این است که به ازای هر کیلووات ساعتی که انرژی تولید شده، 0.4 لیتر گازوئیل مصرف خواهد شد. پس این دیزل ژنراتور نوعی موتور احتراق داخلی به شمار می‌رود که به ازای تولید برق، سوخت مصرف می‌کند. دیزل ژنراتور لوول (Lovol) چین قدرت اول جهانی است و صنعت جهان، بدون چین این روزها هویت و مفهومی نخواهد داشت. نیاز چین به انرژی الکتریکی به‌ گونه‌ای است که در سال (2017) این کشور به همراه هند و ژاپن سه ‌چهارم برق جهان را تولید کرده است.

دیزل ژنراتور پرکینز 2500 کاوآ

بهتر است در کاربردهای حساس و مهم مانند بیمارستان‌ها، مراکز خرید یا راه‌اندازی خطوط تولید از آن استفاده شود. در حالت دستی، اپراتور هنگام قطع شدن برق، به‌صورت دستی و به وسیله سوئیچ انتقال، شبکه اصلی را از مدار جدا و ژنراتور را جایگزین منبع برق اصلی می‌کند. یک ست ژنراتور به نسبت توان الکتریکی قابل تحویل، برای کاربردهای مختلفی می‌تواند به کار رود که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم. معمولاً موتورهایی که از طرح صافی خشک در آن ها استفاده شده است  دارای هشدار دهنده هایی هستند که گرفتگی صافی را به اطلاع مصرف کننده می رسانند و به این ترتیب فرد را ملزم به تعویض فیلتر می کند.

دیزل ژنراتور

برای درک بهتر، فرض کنید ژنراتوری نقش جایگزین شبکه را ایفا می‌کند و تحمل ده درصد اضافه‌بار طی یک مدت کوتاه برای این ژنراتور امکان‌پذیر است. حال فرض کنید همین ژنراتور به‌عنوان مولد اصلی به کار گرفته شود و در حالت کارکرد دائمی، توانایی ارائه توان پایدار قیمت دیزل ژنراتور در بلندمدت را نداشته باشد. در چنین حالتی، بر اساس استاندارد رتبه‌بندی، این ژنراتور در حالت جایگزین رتبه بهتری نسبت به حالت مولد اصلی شبکه خواهد داشت. این دستگاه از زمان اختراع تاکنون همواره از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنایع مختلف بوده است.

تأثیر اجزای ژنراتور دیزلی بر قیمت دیزل ژنراتور

این وسیله معمولاً در مراکزی استفاده می شود که فاصله زیادی با دستگاه دیزل ژنراتور دارند و امکان حضور مکرر اشخاص در محل دیزل ژنراتور وجود ندارد. موتور ژنراتور که می توان آن را اصلی ترین و لازمه ی تولید برق دانست می باشد که با مصرف سوخت دیزلی ژنراتور متصل به خود را به گردش در می آورد و موجب تولید برق می شود. دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزلی با یک ژنراتور الکتریکی است که برای تولید انرژی الکتریکی به کارمی‌رود.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

پاربرگ سایت

تماس با ما