اخبار مختصر 27 مه 2022 |

من دایان پن هستم با اخبار سازمان ملل

نشست سران بلایای طبیعی با فراخوانی از کشورها برای اتخاذ فوری سیستم‌های هشدار اولیه به پایان می‌رسد

نشست سران سازمان ملل در مورد کاهش خطر بلایا روز جمعه در بالی با فراخوانی از کشورهای بیشتری برای اتخاذ و بهبود سیستم‌های هشدار اولیه به پایان رسید.

نمایندگانی از حدود 184 کشور در این اجلاس که رسما پلتفرم جهانی برای کاهش خطر بلایا است، شرکت کردند تا تلاش‌ها برای محافظت از جوامع در برابر افزایش تعداد خطرات آب و هوایی و سایر فجایع در سراسر جهان را بررسی کنند.

فقط 95 کشور گزارش دادند که دارای سیستم های هشدار اولیه چند خطر هستند که به دولت ها، سازمان ها و اطلاع عمومی از یک فاجعه قریب الوقوع اطلاع رسانی می کند، به ویژه در آفریقا، و همچنین در کشورهای کمتر توسعه یافته جهان و کشورهای در حال توسعه جزیره های کوچک.

در سند نتیجه اجلاس آمده است که “سیستم های هشدار زودهنگام باید شامل جوامعی باشد که بیشترین خطر را دارند و دارای ظرفیت نهادی، مالی و انسانی کافی برای اقدام بر روی هشدارهای اولیه هستند.”

گزارش سازمان ملل که ماه گذشته منتشر شد، از سیستم‌های هشدار اولیه به عنوان دفاعی حیاتی در برابر سیل، خشکسالی، فوران‌های آتشفشانی و سایر بلایای طبیعی یاد کرد. این مطالعه هشدار داد که بر اساس مسیر فعلی، جهان تا سال 2030 560 فاجعه یا 1.5 فاجعه در روز را تجربه خواهد کرد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) عملیات حمایت از پناهندگان اوکراینی در لهستان را گسترش می دهد

به گفته اولگا سارادو، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، عملیات خود را در لهستان برای ارائه کمک به پناهندگان اوکراینی که در این کشور مستقر شده اند، گسترش داده است.

لهستان همچنان کشور اصلی ورود افرادی است که از جنگ در اوکراین فرار می کنند. بیش از 3.5 میلیون نفر از آغاز درگیری در 24 فوریه وارد شده اند.

خانم. سارادو گفت که پناهجویان تازه وارد اغلب از مناطقی می آیند که به شدت تحت تاثیر جنگ قرار گرفته اند و برخی از آنها هفته ها را در پناهگاه ها و زیرزمین های بمب پنهان کرده اند.

خدمات بهداشتی و درمانی و نیازهای پزشکی سوالات اصلی آنهاست. درخواست های دیگر مربوط به حمل و نقل، حمایت مالی، اسکان و دسترسی به خدمات اجتماعی، از جمله برای افراد دارای معلولیت و افراد مسن است.

خانم. سارادو خاطرنشان کرد که سرعت ورود در مقایسه با اوایل ماه مارس، زمانی که بیش از 100000 نفر در روز وارد می شدند، کاهش یافته است. در این ماه، این رقم روزانه حدود 20000 نفر بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد حملات مرگبار اخیر در افغانستان را محکوم کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از همه طرف‌های افغانستان خواسته است که حفاظت از غیرنظامیان، از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی، و همچنین حق آن‌ها برای انجام آزادانه مذهب خود را تضمین کنند.

درخواست وی روز پنجشنبه در واکنش به حملات مرگبار اخیر در کشور، از جمله بر موترهای مسافربری در شهر شمالی مزارشریف و مسجد شریف حضرت زکریا در کابل، پایتخت صورت گرفت.

دبیرکل سازمان ملل این حملات را که منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی از جمله اعضای جامعه هزاره شیعه و حداقل 16 کودک شد، محکوم کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز کرد و افزود که حملات علیه غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی از جمله مساجد بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه اکیداً ممنوع است.

دایان پن، اخبار سازمان ملل

لیز

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما