بلیط های فیلم از یک قیمت مناسب برای همه دور می شوند

هرکسی که بلیت یک کنسرت، بازی بیسبال، بازی برادوی یا پرواز را می‌خرد، آن را تجربه کرده است: صندلی‌ها اکنون با پیچیدگی سرگیجه‌آور قیمت‌گذاری شده‌اند و در برخی موارد هزینه‌ها بر اساس تقاضا، دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند.

اما سالن های سینما؟ از بسیاری جهات، آنها در دام قیمت گذاری کهربا افتاده اند. یک صندلی صرف نظر از اینکه کجا باشد یا چه زمانی خریداری شود، هزینه یکسانی دارد.

بیشتر نه.

در حالی که آنها در یک کسب و کار در حال تغییر به سرعت دست و پنجه نرم می کنند، اپراتورهای مالتی پلکس – که برخی از آنها بدهی های حیرت انگیزی به دلیل تعطیلی های همه گیر دارند – شروع به آزمایش قیمت گذاری کرده اند که تماشاگران سینما را شگفت زده کرده است. AMC Entertainment، بزرگ‌ترین زنجیره سینمای جهان، در حال آزمایش قیمت‌گذاری «sightline» است و بسته به موقعیت مکانی آن‌ها، در اکران‌های عصرگاهی با هزینه‌های متفاوتی به صندلی می‌دهد. (تخفیف های 1 تا 2 دلاری برای ردیف جلوی یقه دار، افزایش 1 تا 2 دلاری برای وسط وسط، وضعیت موجود برای بقیه.) زنجیره ها همچنین شروع به دریافت بیشتر در تعطیلات آخر هفته برای فیلم های پرفروش مورد انتظار مانند “بتمن” کرده اند. «مرد عنکبوتی: راهی برای بازگشت به خانه وجود ندارد»، با برنامه‌هایی برای تقویت این تمرین.

استیسی اسپایکس، که یکی از بنیانگذاران سرویس فروش بلیت اشتراکی MoviePass است، گفت: “این طعمی است که در راه است.” “زنجیره های بزرگ تئاتر در حال به دست آوردن فناوری برای اجرای قیمت های متغیر در مقیاس گسترده هستند. این ممکن است مزایای مالی کوتاه‌مدت داشته باشد، اما همچنین ممکن است حضور مشتریان جوان‌تری را که حساسیت بیشتری نسبت به قیمت دارند و کلید رشد آینده هستند، کاهش دهد.

به‌طور فزاینده‌ای، تئاترها مشتریان را به سمت بلیط‌های ویژه با قیمت بالاتر سوق می‌دهند. برای مثال، شامگاه شنبه در میدان AMC لینکلن در نیویورک، مشتریان علاقه‌مند به درام بوکس «کرید III» می‌توانند از بین سه نمایش IMAX (7 تا 11 دلار هزینه اضافی، بسته به محل صندلی)، سه نمایش با صوتی و تصویری Dolby انتخاب کنند. تکنولوژی و صندلی های تکیه (8 تا 12 دلار بیشتر)، و دو نمایش استاندارد (18 دلار برای یک بلیط معمولی بزرگسالان).

کریس اوردال، یک مدیر فنی در لس آنجلس، گفت: “من می روم، مهم نیست، زیرا آن را دوست دارم، اما مرتب کردن همه گزینه ها شروع به آزاردهنده می کند.” من می‌دانم که چرا زنجیره‌ها این کار را انجام می‌دهند، اما آنها در ارتباط با نحوه کمک به مصرف‌کننده کار خوبی انجام نمی‌دهند.»

حرکت به سمت پیچیدگی قیمت‌گذاری خطر را افزایش می‌دهد، زیرا صاحبان تئاتر به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن مردم به عادت خرید بلیط پس از سه سال آسیب‌دیدگی همه‌گیر هستند. IMAX روی رویدادهای زنده، از جمله پخش همزمان کنسرت، آزمایش کرده است. Fathom Events اولین قسمت‌هایی از یک برنامه تلویزیونی مذهبی به نام «برگزیدگان» را در سینماها نمایش داده است. اپیزودها از نوامبر ۲۰ میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشته اند، علیرغم اینکه به صورت آنلاین در دسترس هستند.

ممکن است قیمت‌ها برای انواع خاصی از فیلم‌ها کاهش یابد – فیلم‌هایی که برای جذب خریداران بلیت در عصر پخش تلاش کرده‌اند، از جمله کمدی‌ها، درام‌های معمولی و فیلم‌های هنری. ماه گذشته، سالن‌ها قیمت‌های آخر هفته را برای کمدی هشت‌ساله «۸۰ برای برادی» کاهش دادند تا مشتریان مسن‌تر حساس به ارزش را جذب کنند. هزینه بلیط برای نمایش های عصرگاهی به اندازه یک ماتینی است که بسته به مکان، تا 30 درصد تخفیف دارد. برخی از تئاترها همین قرارداد را برای «مردی به نام اتو» با بازی تام هنکس پیشنهاد دادند.

کریس آرونسون، رئیس توزیع داخلی در پارامونت پیکچرز که فیلم «۸۰ برای برادی» را منتشر کرد و از سینماها خواست قیمت‌ها را پایین بیاورند، گفت: «در کسب‌وکاری که تنها نوآوری در قیمت‌گذاری افزایش یافته است، این اولین قدم خوب است. . .

آقای “ما امیدواریم که دیگران نیز دنبال کنند.” آرونسون افزود: “و امیدواریم این آغاز راه های جایگزین برای نگاه کردن به قیمت گذاری باشد.” (قوانین ضد انحصار مانع از آن می شود که استودیوها خودشان قیمت بلیط را تعیین کنند.)

پارامونت برای ساخت «۸۰ برای بردی» حدود ۲۸ میلیون دلار هزینه کرد که تاکنون حدود ۴۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است. طبق بررسی‌های خروجی، تقریباً 15 درصد از مخاطبان فیلم، زنان بالای 50 سال، بیش از یک سال است که به سینما نرفته‌اند.

دریافت هزینه کمتر برای انواع خاصی از فیلم‌ها و بیشتر برای سایرین مدت‌هاست که سومین ریل هالیوود بوده است و فیلمسازان وحشت دارند که پیامی در مورد کیفیت ارسال می‌کند. فقط سعی کنید به مارتین اسکورسیزی بگویید که قیمت بلیت درام پرستیژ بعدی او کمتر از بلیط «مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا» خواهد بود.

تفاوت اکنون این است که بازار تئاتر برای ژانرهای خاص آنقدر سخت شده است که بسیاری از فیلمسازان ممکن است چاره ای نداشته باشند. آیا دوست دارید فیلمتان در سینماها دیده شود؟ یا با رفتن مستقیم آن به جریان، جایی که ممکن است در موج دیجیتال گم شود، خوب هستید؟ اگر جواب تئاتر است، ممکن است مجبور شوید قیمت تخفیف خورده را بپذیرید.

به گفته یک شرکت تحقیقاتی EntTelligence، متوسط ​​بلیط فیلم در سال 2022 11.75 دلار هزینه داشته است. در نیویورک، بسته به فرمت، قیمت ها به 28 دلار می رسد. یک پاپ کورن کوچک در میدان AMC لینکلن 10 دلار با مالیات هزینه دارد. (واقعیت جالب: متوسط ​​قیمت بلیت سینما در سال 1969، طبق گفته انجمن ملی صاحبان تئاتر، 1.42 دلار بود. با توجه به تورم، قیمت آن بلیط امروز 11.93 دلار خواهد بود.)

از آنجایی که زنجیره های مالتی پلکس بیشتر پول خود را از ذرت بو داده و نوشابه به دست می آورند، پایین نگه داشتن قیمت بلیط به نفع اقتصادی آنهاست. شمارنده های امتیاز بر ترافیک پیاده تکیه می کنند. اما دیگر فضای زیادی برای افزایش قیمت پاپ کورن وجود ندارد و برخی از اپراتورها را وادار کرد تا برای رشد به قیمت گذاری بلیط «خلاقانه» نگاه کنند.

حضور مردم در سینما برای چندین دهه کاهش یافته بود و مردم دلایل مختلفی را برای کمتر رفتن به سینما ذکر می‌کردند: تلویزیون‌های 50 اینچی در خانه، سرویس‌های پخش جریانی، مشتریان بی‌ادبی که با خاموش شدن چراغ‌ها با تلفن خود پیامک می‌دهند. اما همه‌گیری باعث شد فروش بلیت در سال‌های 2020 و 2021 سقوط کند. بیش از 500 سینما از زمان شروع همه‌گیری بسته شده‌اند. Cineworld، شماره جهانی زنجیره 2 که در ماه سپتامبر اعلام ورشکستگی کرد و ده ها مولتی پلکس Regal آن در ایالات متحده بسته شده است.

بهبودی کندتر از حد انتظار بوده است. طبق گزارش EntTelligence، سینماهای آمریکای شمالی در سال 2022 7.5 میلیارد دلار بلیت فروختند که 34 درصد کاهش نسبت به سال 2019 نشان می دهد. طبق گزارش Comscore، امسال فروش بلیت های داخلی 24 درصد کمتر از مدت مشابه سال 2019 است.

انتظار می رود که این شکاف در تابستان امسال کاهش یابد، عمدتاً به این دلیل که جریان فیلم های جدید در حال عادی شدن است. فیلم هایی که به دلیل تنگناهای همه گیر به تعویق افتاده اند بالاخره آماده شدند. استودیوها همچنین فیلم های کمتری را به سرویس های پخش تغییر می دهند. دوازده فیلم با هزینه ساخت حداقل 100 میلیون دلار از ماه می تا ژوئیه به سینماها می‌رسند، در حالی که در آن دوره سال گذشته شش فیلم افزایش یافته است.

رابرت فیشمن، تحلیلگر SVB Moffett Nathanson که زنجیره مولتی پلکس Cinemark را دنبال می‌کند، می‌گوید: «اگر به اندازه کافی نگاه کنید، اکنون امکان بازگشت به روزهای بهتر وجود دارد.

Cinemark بدهی نسبتا کمی دارد، اما سوراخ برای سایر شرکت های تئاتر عمیق است. AMC که طبق پرونده های امنیتی بیش از 5 میلیارد دلار بدهی دارد، هفته گذشته اعلام کرد که در سه ماهه چهارم سال گذشته 990 میلیون دلار درآمد داشته است که 15 درصد کاهش نسبت به سال 2021 نشان می دهد و حدود 288 میلیون دلار از دست داده است.

برای تقویت خود، AMC بلیط های 5 دلاری سینما را در روزهای سه شنبه ارائه کرده است، محصولات پاپ کورن خانگی را با مشارکت والمارت معرفی کرده است، برنامه وفاداری Stubs خود را تقویت کرده، اعلام کرده است که قصد دارد برخی از سالن ها را به اتاق کنفرانس Zoom برای رویدادهای شرکتی تبدیل کند و در معدن طلای نوادا سرمایه گذاری کرده است. . (بله، واقعا.) ماه گذشته، AMC آزمایش قیمت گذاری خود را در مورد مکان صندلی، که آن را Sightline می نامد، اعلام کرد.

آدام آرون، مدیر اجرایی AMC، این حرکت را – با کمی هزینه بیشتر برای بهترین صندلی ها – به عنوان روشی کمتر برای جلوگیری از افزایش قیمت ها به عنوان یک بازی پول ساز توصیف کرد.

در این شرایط تورمی، ما تحت فشار برای افزایش قیمت ها هستیم. آرون در مصاحبه ای گفت. «می‌توانستیم قیمت هر صندلی در خانه را افزایش دهیم. در عوض، ما روی 75 درصد از صندلی‌های خانه صف نگه‌داریم.» (همچنین، مشترکین برنامه وفاداری پریمیوم AMC، Stubs A-List، می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی، یک صندلی «ترجیح» رزرو کنند.)

وال استریت پاسخ مثبت داد. اما سینمافیل ها یک عقیده داشتند. مایکل فیلیپس، منتقد فیلم شیکاگو تریبون، در ستونی، Sightline را “یک حرکت جیب بری در لیگ بوش” و “آخرین میخ کوچکی که با ضربه زدن و ضربه زدن به تابوت در حال ساخت برای یک دوره کامل فیلمبرداری در حال ساخت است” خواند.

AMC عقب نشینی کرده و اشاره کرده است که برخی از سینماهای اروپایی سال ها برای صندلی های اصلی مبلغی را دریافت کرده اند. بله، قیمت ها در نیویورک و لس آنجلس بالا است، آقای. آرون تصدیق کرد. اما او گفت 30 درصد از مشتریان AMC کمتر از 8 دلار برای بلیط پرداخت می کنند.

او می گوید: «وقتی روشی را که یک صنعت برای 100 سال قیمت گذاری کرده است تغییر می دهید، جای تعجب نیست که واکنش های زیادی وجود داشته باشد. هارون گفت. “انتظار ما این است که مصرف کنندگان خیلی سریع خود را با این امر وفق دهند.”

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

پاربرگ سایت

تماس با ما