یک مقام آمریکایی گفت: 4 شهروند آمریکایی در صورت شناسایی اشتباه توسط افراد مسلح در ماتاموروس مکزیک ربوده شدند.

به گفته مادر مک گی و خواهر براون، اعضای خانواده به سی ان ان گفتند که “تای” واشنگتن مک گی برای انجام یک عمل پزشکی به مکزیک رفت و به گفته مادر مک گی و خواهر براون، زیندل براون، سعید وودارد و مردی که آنها را اریک معرفی کردند، همراه او بودند.

این مقام گفت که تصور می شود آمریکایی ها به اشتباه هدف قرار گرفته اند و قربانی مورد نظر نبوده اند. این مقام گفت که بازرسان بر این باورند که یک کارتل مکزیکی احتمالاً آنها را با قاچاقچیان مواد مخدر هائیتی اشتباه گرفته است و افزود که بازرسان هیچ سابقه جنایی مربوط به آمریکایی ها را شناسایی نکرده اند.

این مقام با استناد به رسیدهای کشف شده در خودرو گفت که آمریکایی ها برای اقدامات پزشکی به شهر مرزی ماتاموروس سفر کرده بودند.

این رویداد خشونت مداوم در برخی از شهرهای مکزیک را نشان می دهد که حداقل از زمان آغاز جنگ مواد مخدر مکزیک در سال 2006 توسط جنایات سازمان یافته تحت تأثیر قرار گرفته اند، و همچنین تجارت رو به رشد آنچه به عنوان “گردشگری پزشکی” شناخته می شود.

اف‌بی‌آی در سن آنتونیو اعلام کرد، آمریکایی‌های مفقود شده روز جمعه با یک مینی‌ون سفید رنگ با پلاک‌های کارولینای شمالی وارد ماتاموروس شدند. اف‌بی‌آی گفت، در آنجا توسط افراد مسلح ناشناس به آنها تیراندازی شد و “در یک وسیله نقلیه قرار گرفتند و توسط افراد مسلح از صحنه خارج شدند.”

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک قبلاً گفته بود که آمریکایی‌ها به دلایل پزشکی سفر می‌کردند.

رئیس جمهور گفت: اطلاعاتی که ما داریم این است که آنها برای خرید دارو در مکزیک از مرز عبور کرده اند، درگیری بین گروه ها رخ داده و آنها بازداشت شده اند. کل دولت روی آن کار می کند.»

یکی از اعضای نیروهای امنیتی مکزیک در کنار یک مینی ون سفید رنگ با پلاک های کارولینای شمالی و چندین سوراخ گلوله ایستاده است.

کن سالازار سفیر آمریکا در مکزیک گفت که یک شهروند بی گناه مکزیکی در این برخورد کشته شد.

سالازار گفت: «ما اولویتی بالاتر از امنیت شهروندان خود نداریم. “این اساسی ترین نقش دولت ایالات متحده است. مقامات آژانس های مجری قانون مختلف ایالات متحده با مقامات مکزیکی در تمام سطوح دولتی برای دستیابی به بازگشت امن هموطنانمان همکاری می کنند.”

FBI به دنبال کمک مردم برای یافتن آنها و شناسایی افراد مسئول است. این آژانس برای بازگشت آنها و دستگیری دست اندرکاران جایزه 50000 دلاری اعلام کرد. اف‌بی‌آی گفت که با شرکای فدرال و سازمان‌های مجری قانون مکزیک برای تحقیق درباره این آدم ربایی همکاری می‌کند.

مقامات ایالت تاماولیپاس مکزیک گفتند منابع محلی و فدرال برای یافتن افراد گمشده فعال شده است.

ایروینگ باریوس موجیکا، دادستان کل تاماولیپاس، گفت: «از اولین لحظه، ارتباط بین مقامات ایالتی و فدرال برای رسیدگی به این رویداد جنایی برقرار شد، که در آن دو خودروی آسیب دیده، یکی از آنها با پلاک از ایالت کارولینای شمالی آمریکا، قرار گرفتند.» در یک کنفرانس خبری

مقامات گفتند که تحقیقات در حال انجام است. محققان در حال پردازش وسایل نقلیه، به دست آوردن داده های بالستیک و اثر انگشت، گرفتن نمونه های بیولوژیکی برای پروفایل های ژنتیکی و جمع آوری فیلم های دوربین های نظارتی هستند.

سرجیو چاوز، وزیر امنیت عمومی تاماولیپاس، گفت: “ما مشکلی داشتیم که با وجود آن، دادستانی پرونده ای را باز کرد و آن این بود که ما گزارشی از ناپدید شدن این افراد نداریم، بنابراین گمانه زنی هایی در مورد اینکه آنها از کجا آمده اند وجود داشت.” “اما امروز اطلاعاتی وجود دارد که در همان ون – یک اعتبارنامه و اسناد دیگر – پیدا شده است – بر این اساس دادستانی در جستجوی این افراد ناپدید شده است.”

CNN برای اطلاعات بیشتر با دادستانی کل مکزیک تماس گرفته است.

عکس ها نشان می دهد که خودرو قبل از آدم ربایی تصادف کرده است

دو خودرو در ماتاموروس مکزیک در محل حادثه استراحت می کنند که به گفته یک مقام آمریکایی به آمریکایی های ناپدید شده مرتبط است.

عکس‌های به دست آمده توسط CNN نشان می‌دهد که خودرویی که گمان می‌رود توسط آمریکایی‌ها رانندگی می‌شود، قبل از اینکه با تهدید اسلحه از صحنه گرفته شود، با خودروی دیگری تصادف کرد.

اف‌بی‌آی صحت این تصاویر را تایید نمی‌کند، اما سی‌ان‌ان صحت عکس‌ها و ویدئوها را با یک مقام آمریکایی که از تحقیقات مطلع است، تایید کرده است. سی ان ان نیز این تصاویر را مکان یابی کرده است.

عکس‌ها زنی را نشان می‌دهند که نگاه می‌کند و سپس در کنار سه نفر بی‌حرکت نشسته است که بیرون یک مینی‌ون سفید روی زمین دراز کشیده‌اند. تمام درهای ون باز بود. مشخص نیست که چهار نفر در عکس ها آمریکایی بوده اند یا خیر.

عکس‌ها نشان می‌دهند که پس از آن به نظر می‌رسد این زن روی تخت یک وانت بار سفید بار شده است. عکس‌ها نشان می‌دهند که چند نفر بی‌تحرک در خیابان کنار وانت دراز کشیده‌اند.

یکی از عکس ها نشان می دهد که یک آمبولانس وارد شده است، اما مشخص نیست که آیا مراقبت های پزشکی ارائه شده است یا خیر.

ماتاموروس، شهری با بیش از 500000 نفر، درست در آن سوی ریو گراند از براونزویل، تگزاس واقع شده است. وزارت امور خارجه ایالات متحده یک توصیه “سطح 4: سفر نکنید” را برای شهروندان آمریکایی که قصد رفتن به Tamaulipas را دارند، با اشاره به جنایت و آدم ربایی صادر کرده است.

مشاوران وزارت امور خارجه می‌گویند: «گروه‌های جنایتکار اتوبوس‌های مسافربری عمومی و خصوصی و همچنین خودروهای شخصی را که از طریق تامالیپاس تردد می‌کنند، هدف قرار می‌دهند که اغلب مسافران را می‌گیرند و باج می‌خواهند».

به عنوان مثال، در همان روز با آدم ربایی های ادعا شده، پلیس هشدار داد به والدین برای اینکه فرزندانشان را به دلیل دو تیراندازی در شهر از مدرسه دور کنند.
ماتاموروس همچنین محل اردوگاه بزرگ چادری مهاجران – عمدتا ونزوئلایی و هائیتی – بود که امیدوار بودند برای درخواست پناهندگی به ایالات متحده بروند.
علاوه بر این، مکزیک یک مقصد محبوب برای “گردشگری پزشکی” است، اصطلاحی برای سفر به کشوری دیگر برای مراقبت های پزشکی، به طور کلی برای هزینه های کمتر یا برای یک روش تایید نشده.

اریک لونسون، کارول سوارز و خورخه انگلس از CNN در این گزارش مشارکت داشتند.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما