کارشناس حقوق بشر: روس ها مجموعاً در جنگ اوکراین مقصر نیستند

در آخرین مصاحبه اش با اخبار سازمان مللوی با استناد به یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت و هدف گزارش خود تاکید کرد.

این منحصر به فرد است که یکی از اعضای دائم شورای امنیت “P5” برای اولین بار توسط شورای حقوق بشر، یکی دیگر از ارگان اصلی سازمان ملل متحد، که به تازگی مأموریت گزارشگر ویژه در مورد وضعیت را تعیین کرده است، تحت نظارت قرار گرفته است. حقوق بشر گفت که سال قبل.

جامعه مدنی “به کلی ویران شده”

این گزارش به تفصیل توضیح می دهد که چگونه وضعیت حقوق بشر در روسیه 20 سال پیش شروع به وخامت کرد. این بیانیه بر سرکوب تظاهرکنندگان ضد جنگ توسط روسیه، شکنجه فعالان و مخالفان زندانی و هدف قرار دادن وکلای مدافع این گروه ها تاکید کرد.

ولادیمیر کارا مورزا، روزنامه‌نگار روسی و فعال اپوزیسیون معروف زندانی در فدراسیون روسیه.

ولادیمیر کارا مورزا، روزنامه‌نگار روسی و فعال اپوزیسیون معروف زندانی در فدراسیون روسیه.

هانیم گفت که وضعیت حقوق بشر طی 20 سال گذشته پس از دو جنگ چچن “به تدریج بدتر شده” و پس از حمله مسلحانه گسترده به اوکراین در فوریه گذشته “به شدت بدتر شده است”. کاتزاروا.

او گفت که “یافته غم انگیز اصلی، تخریب کامل فضای مدنی در فدراسیون روسیه است.” اخبار سازمان ملل.

امتناع از همکاری

دسترسی خانم کاتزارووا به کشور توسط دولت روسیه محدود شده است، اگرچه این امر مانع از جمع آوری اطلاعات از نزدیک به 200 منبع در داخل و خارج روسیه از جمله مدافعان حقوق بشر، فعالان سیاسی، صداهای مخالف و روزنامه نگاران نشده است.

خانم کاتزارووا ابراز امیدواری کرد که مقامات روسیه به زودی به وی اجازه بازدید از کشور را بدهند. وی همچنین ابراز تمایل کرد که نه تنها با نمایندگان جامعه مدنی، بلکه با مقامات دولتی و مقاماتی که در سیستم قضایی کار می کنند، ارتباط برقرار کند.

وی ابراز امیدواری کرد که مقامات روسیه تصمیمات خود را تغییر دهند و “با مأموریت من” ارتباط برقرار کنند زیرا “مانند هر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، من برای کمک به مقامات منصوب شدم و ما برای کمک در آنجا هستیم.”

او گفت که با کمیسر حقوق بشر خانم مسکالکوا نیز تماس گرفته است زیرا نقش وی از دولت جدا بوده است.

او می خواست به عنوان یک مدافع حقوق بشر در گزارش خود مشارکت کند، زیرا مردم روسیه می توانستند با شکایات خود به او مراجعه کنند. این کارشناس مستقل سازمان ملل گفت: متأسفانه پاسخی نداد.

روس ها در خارج از کشور

به گفته این کارشناس، بخشی از کار او خدمت به مردم روسیه است و به آنها فرصتی برای شنیده شدن در شرایط فعلی انزوای عمومی می دهد.

وی یادآور شد که بسیاری از روس‌ها برای اجتناب از بسیج یا آزار و اذیت به دلایل ایدئولوژیک و سیاسی کشور را ترک کردند. وی تاکید کرد که دولت های کشورهایی که این روس ها در آن زندگی می کنند باید از آنها حمایت کنند.

از آنجایی که روس‌ها اکنون برای سفر به خارج از کشور مشکل دارند، او به نمایندگان سایر کشورها، اتحادیه اروپا و دولت‌های غربی گفت که این ممنوعیت را در نظر بگیرند زیرا “تنها مردم را منزوی می‌کند و در خدمت تبلیغات دولتی است… مردم روسیه، خوب، غرب جمعی این کار را نمی‌کند.” شما را دوست ندارم، زیرا شما یک شهروند روسیه هستید.”

ترس از صحبت کردن

این کارشناس همچنین تاکید کرد که با توجه به حقایق متعدد مربوط به آزار و شکنجه اصحاب رسانه، مدافعان حقوق بشر و وکلا، فضای ترس در کشور شکل گرفته است.

اکنون شهروندان از بیان نظرات خود به ویژه در مورد جنگ می ترسند.

خانم کاتزارووا یادآور شد: “من معتقد نیستم که همه مردم روسیه از هیچ جنگی، به ویژه این جنگ علیه اوکراین حمایت کنند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از روس ها در واقع متعلق به بسیاری از اوکراینی ها هستند. یعنی ازدواج های مختلط وجود دارد.” .

گزارشگران ویژه

گزارشگران ویژه سازمان ملل، کارشناسان مستقلی هستند که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی شرایط در کشورها یا موضوعات موضوعی جهانی منصوب می شوند. آنها کارمند سازمان ملل نیستند، هیچ سازمان یا دولت دیگری را نمایندگی نمی کنند، در سمت خصوصی کار می کنند و برای کار خود از سازمان ملل حقوق دریافت نمی کنند.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما