ژاپن با کامپیوتر کوانتومی جدید خود در حال پیشروی برای چین و آمریکا است

به گزارش رویترز، فوجیتسو در تلاش برای تولید دومین کامپیوتر کوانتومی است. کامپیوتر کوانتومی 64 کیوبیتی فوجیتسو و ریکن با یک شبیه ساز کامپیوتری کوانتومی 40 کیوبیتی ادغام خواهد شد. محققان در تلاشند تا از بروز خطاهای احتمالی در این سیستم جلوگیری کنند.

کیوبیت یا بیت کوانتومی، اندازه گیری قدرت کامپیوترهای کوانتومی است. این کامپیوترها مبتنی بر مکانیک کوانتومی هستند و از یک پردازنده کوانتومی استفاده می کنند.

از شینتارو محافظت کنیدرئیس آزمایشگاه کوانتومی فوجیتسو به خبرنگاران گفت: این اولین قدم ما است و هنوز راه زیادی در پیش داریم.

دولت ها و شرکت ها از جمله IBM و Alphabet در حال سرمایه گذاری در تحقیقات کامپیوترهای کوانتومی برای ساخت سریع ترین کامپیوتر کوانتومی جهان هستند. سال گذشته IBM از یک کامپیوتر کوانتومی 433 کیوبیتی رونمایی کرد.

ایالات متحده و چین به شدت برای رهبری در فناوری پیشرفته، از جمله محاسبات کوانتومی، رقابت می کنند. جو بایدنرئیس جمهور آمریکا در تلاش است مانع از سرمایه گذاری این کشور در چین برای توسعه محاسبات کوانتومی شود.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

پاربرگ سایت

تماس با ما
محتوای این وب‌سایت توسط فناوری‌های هوش مصنوعی از داده‌های اینترنتی تولید شده و ما هیچ مسئولیتی در قبال دقت آن نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.