چین دوباره تحت فشار است زیرا پکن پس از موارد جدید هشدار کووید-19 را صادر می کند | اخبار جهان

پکن: به گفته مقامات بهداشتی، پایتخت چین روز پنجشنبه پس از گزارش 21 مورد عفونت محلی کووید-19 یک روز قبل، که سه نفر از آنها از یک دبیرستان و بقیه از یک دانشگاه بودند، هشدار جدیدی برای ویروس کرونا صادر کرد. رسانه های رسمی گزارش دادند، با توجه به شیوع جدید، مقامات بهداشتی پکن از ساکنان خواستند تا در تعطیلات آتی جشنواره نیمه پاییز در روز شنبه در آنجا بمانند. به گفته کمیسیون بهداشت شهرداری پکن، سه مورد تایید شده از سطح جامعه در منطقه هایدیان پکن غربالگری شده است.

گلوبال تایمز دولتی روز پنجشنبه گزارش داد که این سه نفر که آزمایش آنها مثبت شد همکلاسی هستند و در خوابگاه های دانشجویی دبیرستان وابسته به دانشگاه مینزو چین زندگی می کنند.

برای جمعیت 21.5 میلیونی شهر اجباری است که در روزهای متناوب آزمایش کووید-19 را انجام دهند.

این دبیرستان 570 تماس نزدیک را ردیابی کرده است و از آنجایی که این سه مورد از اول سپتامبر در محوطه دانشگاه مانده اند، به عنوان منطقه پرخطر تعیین شده است.

18 مورد دیگر از دانشگاه فناوری شیمیایی پکن (BUCT) گزارش شده است.

به گفته معاون دانشگاه وانگ فنگ، پردیس Changping دانشگاه BUCT 17853 نمونه آزمایش را در روز چهارشنبه جمع آوری کرد که همه آنها منفی شدند.

در همین حال، کمیسیون بهداشت ملی چین روز پنجشنبه گزارش داد که 241 مورد جدید ابتلا به کووید-19 محلی، از جمله 69 مورد در استان زلزله زده سیچوان و 1093 مورد بدون علامت در روز چهارشنبه گزارش شده است.

چین، جایی که ویروس کرونا در دسامبر 2019 در ووهان ظاهر شد، یک سیاست سختگیرانه «صفر کووید» را اجرا می‌کند که بر اساس آن شهرها به منظور جلوگیری از انتشار ویروس که تأثیر نامطلوب بر کسب‌وکارها و زنجیره‌های تأمین دارد، قرنطینه دوره‌ای می‌شوند.

استان سیچوان چین ورود افراد غیر مجاز به مناطق زلزله زده را ممنوع کرده و دستور آزمایش روزانه بازماندگان و نیروهای امدادی را در تلاش برای مبارزه با ویروس داده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 6.8 ریشتر روز دوشنبه این استان را لرزاند. تاکنون 74 نفر کشته شده اند و 26 نفر دیگر نیز مفقود هستند.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما