چرا بیسبال به کتاب “تفکر، سریع و آهسته” اهمیت می دهد؟

اورت تیفورد نگاه های کنجکاوانه مدیر را در اتاق به یاد می آورد. تیفورد، یک لیگ برتر سابق، در اوایل سال 2016 به عنوان یک پیشاهنگ حرفه ای به هیوستون آستروس پیوسته بود و سیگ مجدال همکار تازه کار همچنان در جلسه سازمانی به او نگاه می کرد.

زمانی که گروه در اعتصاب بود، مجدال، مدیر ارشد آستروس، به تیفورد نزدیک شد و علاقه خود را ابراز کرد. یک دهه پیش، زمانی که مجدال یک تحلیلگر در سنت لوئیس کاردینالز بود، مدل آماری پیش‌نویس او پیش‌بینی‌های صعودی در مورد آینده حرفه‌ای تیفورد داشت. تیفورد، که در آن زمان در جورجیا یکی از پاهای جنوبی بود، رزومه آماری درخشانی داشت – او رکورد 5-1 و میانگین دوندگی 1.84 در لیگ معتبر کیپ کاد در تابستان قبل داشت – که قد کوچک او را تکذیب کرد.

تیفورد 6 فوت قد دارد، اما او در «سنگین‌ترین روز من» برای 160 پوندی لاغر بود. مجدال داستان پشت تیفورد را با اشاره به پیشاهنگ ناظر منطقه که تیفورد را دید که بدون یونیفرم خود روی تپه میخکوب می کرد، گفت: «یکی از بزرگترین مشکلات این بود که بازپرس متقابل فکر می کرد شما در خدمه زمین هستید. در باره.

بیسبال مملو از نمونه هایی از تیپ های مختلف بدن است – خوزه آلتوو، بازیکن پایه دوم آستروس، با قد 5 فوت و آرون قاضی، بازیکن بیرونی یانکیز، با 6-7 سن، در رای گیری جایزه ارزشمندترین بازیکن لیگ آمریکا 2017، 1-2 را به پایان رساندند. . – اما سوگیری شناختی می تواند قضاوت را نیز مخدوش کند. در مورد تیفورد، ارزیابی هوش به یک میانبر ذهنی به نام اکتشافی بازنمایی که اولین بار توسط روانشناسان دانیل کانمن و آموس تورسکی شناسایی شد، تمایل داشت. در چنین مواردی، ارزیابی به شدت تحت تأثیر آنچه استاندارد یا ایده آل تلقی می شود قرار می گیرد.

مجدال گفت: “وقتی به بازیکنانی که برای سرود ملی می ایستند نگاه می کنیم، سخت است که متوجه نشویم تعدادی از این افراد از کلیشه یا نمونه اولیه دور هستند.” با این حال، ذهن ما هنوز به شدت جذب کلیشه ها و نمونه های اولیه است.

کانمن که استاد ممتاز دانشگاه پرینستون و برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2002 بود، بعدها کتاب تفکر، سریع و آهسته را نوشت، کتابی که در میان بسیاری از دفاتر پیشروی بیسبال و کادر مربیگری ضروری شد.

در The Thinker، Fast و Slow، ارجاعات آشکار بیسبال زیادی وجود ندارد، اما بسیاری از مدیران به آن سوگند یاد می کنند. این امر در دفاتر جلویی Oakland Athletics، Los Angeles Dodgers، Baltimore Orioles و Astros و غیره رایج است. اما هیچ دانشجویی پرشورتر از مجدال، بیو ریاضیدان سابق که مدرک کارشناسی ارشد را در روانشناسی شناختی و تحقیقات عملیاتی در ناسا گرفت، نیست.

مجدال که دستیار مدیر کل بالتیمور اوریولز است، می‌گوید: «تقریباً هر جا که می‌روم، از مردم می‌پرسند، آیا این را خوانده‌ای؟» «از مربیان گرفته تا کارکنان دفتر جلو، برخی به سراغ من می‌آیند و می‌گویند که این زندگی آنها را تغییر داد. آنها هرگز به تصمیمات یکسان نگاه نمی کنند. اما دیگران گفتند: “سفید، متشکرم، اما لطفا کتاب دیگری را به من توصیه نکنید.”

برخی به آن سوگند یاد می کنند. اندرو فریدمن، رئیس عملیات بیسبال برای داجرز، اخیراً گفت که این کتاب “تأثیر عمیق واقعی” داشته است و گفت که هنگام ارزیابی فرآیندهای سازمانی به آن فکر می کند. کیت لاو، مدیر اجرایی سابق تورنتو بلو جیز، Inside the Game را کاوشی در مورد تعصب و تصمیم گیری در بیسبال، با الهام از تفکر، سریع و آهسته نوشت. لاو گفت که به پیشنهاد مجدال آن را پیدا کرده است.

جان موزلیاک، رئیس عملیات بیسبال سنت لوئیس کاردینالز، کتاب را مصور می داند.

موزلیاک در ایمیلی نوشت: «از آنجایی که درخت تصمیم در بیسبال در طول زمان تغییر کرده است، این به همه ما کمک می کند تا بهتر بفهمیم که چرا باید تغییر کند. او گفت که این امر به ویژه “زمانی که در شغلی کار می کنیم که بسیاری از تصمیمات بر اساس آنچه می بینیم، آنچه به یاد می آوریم و آنچه به طور شهودی فکر می کنیم، گرفته می شود، صادق است.”

سام فولد، مدیر کل نیوفیلادلفیا فیلیز، گفت که خواندن “تفکر، سریع و آهسته” یادآوری خوبی برای آگاهی از نقص های اساسی انسانی خود است. او قصد دارد یک باشگاه کتاب در فیلادلفیا راه اندازی کند که می تواند آثار کانمن و همچنین عناوینی از آدام گرانت، کارول دوک و دیگران را به نمایش بگذارد.

تیفورد که پس از انتخاب شدن در دور دوازدهم با تبدیل شدن به برترین انتخاب، ثابت کرد که تردیدهایش اشتباه می کنند، اکنون هماهنگ کننده زمین شیکاگو وایت ساکس است. او توصیه می‌کند که مربیانش کتاب کانمن را بخوانند، اگرچه در ابتدا به پیشنهاد مجدال بدبین است و می‌پرسد: “آیا مردی که از جورجیا جنوبی فارغ التحصیل نشده می‌تواند این کتابی را که آقای ناسا درباره آن صحبت می‌کند بفهمد؟” و خواندن کتاب او را توصیه می کند.

تز اصلی کتاب کانمن برهمکنش بین سیستم 1 و سیستم 2 هر ذهن است که او آن را یک “سایکودرام دو شخصیتی” توصیف می کند. سیستم 1 یک پاسخ غریزی انسانی است – با تجربه می توان آن را تقویت کرد، اما خودکار و سریع است. به دنبال یکپارچگی است و خاطرات مربوطه را برای توضیح رویدادها اعمال می کند. در همین حال، سیستم 2 برای استدلال پیچیده تر و عمدی استفاده می شود – که با تجزیه و تحلیل کندتر و منطقی تر مشخص می شود، اما مستعد تنبلی و خستگی است.

در دوران مربیگری خود در کالج، جو هاوماچر، مربی لیگ کوچک تیم های اوریولز، این سیاست را داشت که با بازیکنی ملاقات نکند، مگر اینکه او بتواند توجه بی دریغ خود را ارائه دهد. او فکر کرد که آیا این عادلانه است، اما خواندن متفکر، سریع و آهسته به او کمک کرد تا منطق هاوماخر را درک کند.

کانمن نوشت که وقتی سیستم 2 بیش از حد بارگذاری می شود، سیستم 1 اغلب می تواند تصمیمات تکانه ای را به قیمت خودکنترلی بگیرد. در یک آزمایش، از آزمودنی‌ها خواسته شد تا کاری را انجام دهند که نیاز به تلاش شناختی دارد – به خاطر سپردن یک عدد هفت رقمی – و سپس به آنها یک کیک شکلاتی یا سالاد میوه برای دسر داده شد. اکثرا کیک را انتخاب کردند.

نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که در نیمه راه موضوعی را پشت سر گذاشته‌ام، و سپس با بازیکنی صحبت می‌کنم و کیک شکلاتی را که به دنبالش است به او می‌دهم و سالاد میوه جواب می‌دهد. او احتمالاً به آن نیاز دارد.

هیچ حوزه ای از بیسبال به اندازه پیشاهنگی مستعد سوگیری نیست، جایی که سازمان ها داده ها را از منابع مختلف ترکیب می کنند: مدل های آماری، ارزیابی های ذهنی، توصیفات آرایش ذهنی و موارد دیگر. کانمن بر اهمیت حفظ استقلال قضاوت ها – یعنی جداسازی ورودی ها به طوری که یکی بر دیگری تأثیر نگذارد – برای سرکوب خطاها تأکید کرد.

جاش بایرنز، معاون ارشد داجرز، گفت: «جنبه بازخورد مستقل برای اجتناب از تفکر گروهی و ماندن در راس حرکت مهم است. خلوص خاصی در مورد نحوه جمع آوری داده ها و در نهایت نحوه اندازه گیری آن وجود دارد.

مت بلاد، مدیر توسعه بازیکن برای Orioles، نه سال پیش به عنوان یک پیشاهنگ منطقه کاردینالز، برای اولین بار “تفکر، سریع و آهسته” را خواند و گفت که هنوز به طور مرتب با آن مشورت می کند. او با یک تحلیلگر Cardinals همکاری کرد تا الگوریتم جستجوی خود را برای کاهش تعصب ایجاد کند. او همچنین احتیاط را در مقابل تمرین رایج یک بازیکن جوان که به یک متخصص خاص «کمپ» می‌دهد – در حال بررسی زبان برای مقایسه است، می‌خواهد.

ما تمایل داریم که یک بازیکن را با آنچه در گذشته دیده‌ایم یا یک بازیکن لیگ اصلی را مطابقت دهیم، و ناگهان همه چیز در مورد آن بازیکن آماتور شبیه آن لیگ بزرگ به نظر می‌رسد. بلاد گفت: بازیکن و این خطرناک است.

زمانی که مجدال با کاردینال ها در سال 2005 شروع به کار کرد، خود قربانی تله اکتشافی بازنمایی شد. اولین مدل پیش نویس او، جد لوری از استنفورد را به عنوان بهترین بازیکن پیش بینی کرد. مجدال در همان نزدیکی زندگی می‌کرد و برای دیدن این “پول بونیان” بازیکن پایه دوم رفت.

مجدال به تازگی کار خود را در ناسا رها کرده بود و به تحلیل او شک داشت و باعث حمله وحشت در سفید کننده های استنفورد شد. او گفت: “من قطع ارتباط توصیف شده توسط Kahneman را به خاطر می آورم.

اما با وجود علاقه‌ای که طرفداران بیسبال به آن دارند، این کتاب فقط یک اشاره قابل توجه به این ورزش دارد: پاراگرافی که فرضیه مانیبال پرفروش مایکل لوئیس را توضیح می‌دهد.

لوئیس بعداً پروژه Undoing را در مورد کار کانمن و تورسکی (که در سال 1996 درگذشت) نوشت، که در آن این دو دانشگاه خاطرنشان کردند که ناکارآمدی بازار در بیسبال قابل توضیح است. یک مطالعه روانشناسی شناختی توسط دو روانشناس. لوئیس بعداً در Vanity Fair نوشت: “دیری طول نکشید که Kahneman و Tversky داستان بیسبال من را ممکن کردند.”

کانمن که اکنون 86 ساله است از مصاحبه برای این مقاله خودداری کرد. او گفت که اطلاعات کافی در مورد بیسبال ندارد. با این حال، بیسبال چیزهای زیادی در مورد او می داند.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما