نشست هند در بمبئی: لوگوی رهبران بلوک برای نهایی کردن برنامه اقدام مشترک برای انتخابات 2024 لوک سبها | اخبار هند

بمبئی: رهبران ائتلاف هند که اخیراً تشکیل شده است، ائتلافی از نیروهای مخالف، قرار است برای سومین نشست خود در این پنجشنبه در بمبئی گرد هم آیند. در این مجمع دو روزه، انتظار می‌رود که ائتلاف از کمیته هماهنگی و لوگوی متفاوتی برای نشان جبهه متحد خود رونمایی کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که این مجمع، پانل‌هایی را ایجاد کند که وظیفه آن توسعه یک دستور کار مشترک برای اتحاد، توسعه استراتژی‌های مشترک برای اعتراضات سراسری، و دست‌وپنجه نرم کردن با وظیفه پیچیده تخصیص کرسی‌ها – یک کار بزرگ و دشوار است.

گفتگوهای این انجمن همچنین شامل تهیه پیش نویس یک برنامه اقدام مشترک جامع برای مقابله با BJP فعلی در انتخابات آتی لوک سبها در سال 2024 خواهد بود. علاوه بر این، اتحاد هند قرار است دبیرخانه‌ای را در دهلی نو افتتاح کند که برای تسهیل تعامل بی‌وقفه بین اعضای تشکیل‌دهنده آن طراحی شده است.

63 نماینده از 28 حزب سیاسی که تحت عنوان اتحاد هند برای توسعه فراگیر ملی (INDIA) گرد هم آمده اند، در 31 اوت و 1 سپتامبر در هتل گراند حیات در بمبئی گرد هم خواهند آمد.

لوگوی جدید، کمیته هماهنگی برای بلوک هند

از جمله موضوعات مورد بررسی، انتخاب لوگوی اصلی اتحاد و ایجاد کمیته ای برای تسهیل همکاری بین احزاب عضو خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این مجمع برنامه‌ای هماهنگ برای فعالیت‌های مشترک در انتخابات 2024 تنظیم کند.

ماماتا بانرجی، وزیر ارشد بنگال غربی و تجاشوی یاداو، معاون وزیر بیهار به همراه لالو پراساد، رهبر RJD، قبلاً در بمبئی گرد هم آمده‌اند. افراد برجسته ای مانند آرویند کجریوال، باگوانت مان، نیتیش کومار، مالیکارجون خارگ، سونیا گاندی و راهول گاندی قرار است امروز وارد شوند. رویداد ناهار به میزبانی اودهاو تاکرای، وزیر ارشد ماهاراشترا، قرار است همه اعضا را گرد هم بیاورد.

شراد پاور، یکی از چهره های شناخته شده حزب کنگره ملی گرا (NCP) طی سخنانی در این کنفرانس مطبوعاتی ابراز اطمینان کرد که این ائتلاف آلترناتیو قابل توجهی را ارائه خواهد کرد که می تواند به دگرگونی سیاسی در کشور دامن بزند. لازم به ذکر است که بحث در مورد تخصیص کرسی ها در ائتلاف هند هنوز انجام نشده است.

ماماتا بانرجی در پاسخ به سوالی در مورد نامزد احتمالی نخست وزیری این اتحاد گفت: “هند چهره نخست وزیری ما خواهد بود. نگرانی اصلی ما نجات کشور است.” رهبران شیو سنا (UBT) استدلال کردند که این باید آخرین جلسه ائتلاف باشد و از این طریق به احزاب اجازه می دهد تا بر ایالت های مربوطه خود تمرکز کنند.

به موازات آن، دولت ماهاراشترا به رهبری BJP یک نشست دو روزه را برای بررسی همه 48 حوزه انتخابیه لوک سبها در این ایالت اعلام کرده است.

نام خارگ ممکن است برای رئیس بلوک هند پیشنهاد شود

گزارش ها حاکی از آن است که مالیکارجون خارگ، رئیس کنگره برای ریاست بلوک هند در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که سمت دعوت‌کننده بین نیتیش کومار، وزیر ارشد بیهار و ماماتا بانرجی، وزیر ارشد بنگال غربی، مورد مناقشه قرار گرفته است. منابع گفتند که چهار پیش نویس موضع در حال ارائه است و کنگره تصمیم نهایی را به اجماع اتحادیه موکول کرده است.

آهنگ تم جدید برای بلوک هند

در قلمرو نمادگرایی، یک آهنگ تم جدید برای بلوک هند برای اولین بار قرار است با تمرکز بر فراگیر بودن و روح مقدمه قانون اساسی هند آغاز شود. این ائتلاف قرار است با پرداختن به مسائل مهمی مانند تورم، بیکاری و هماهنگی اجتماعی شعارهایی مانند “Mehengai ko Harane ke liye India”، “Berozgari ko mitane ke liye India” و “Nefrat ki aag ko bujhane ke liye هند” اتخاذ کند. ”

انتظار می رود یک کمیته هماهنگی 11 نفره برای هدایت مسیر آینده اتحاد و تدوین حداقل برنامه مشترک ایجاد شود. طرح های سلول رسانه و سلول رسانه اجتماعی نیز آماده است. در حالی که رهبران حزبی به عنوان نامزدهای نخست وزیری معرفی شده اند، تمرکز بر حمایت از آرمان شهروندان مشترک علیه نخست وزیر نارندرا مودی خواهد بود.

منابع می گویند حتی در صورت پیوستن آکالی دال به این ائتلاف، حضور آرویند کجریوال و حزب عام ادمی همچنان مهم باقی خواهد ماند. اپوزیسیون با هدف به چالش کشیدن حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نخست وزیر مودی، ائتلاف ملی دمکراتیک (NDA) در نظر دارد از پیشنهاد NDA برای سومین دوره متوالی در انتخابات 2024 لوک سبها جلوگیری کند.

این نشست بمبئی پس از اولین نشستی است که در پاتنا در 23 ژوئن و بنگالورو در 17 تا 18 ژوئیه برگزار شد، سومین نشست از این قبیل است.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

پاربرگ سایت

تماس با ما