‘فیلم ترسناک 3’ 20: هنوز کشتار

درست قبل از هالووین 20 سال پیش، فیلم جعلی «فیلم ترسناک» قسمت سوم خود را منتشر کرد، برداشتی واقعاً بیهوده از «حلقه»، «8 مایل»، ام. نایت شیامالان و فرهنگ پاپ در کل. من در نوجوانی با تماشای این فیلم از خنده مردم – این واقعیت که نابالغ و بد سلیقه بود کاملاً درست بود. پس از دو دهه و یک مدرک دانشگاهی، می ترسم بگویم فیلم ترسناک 3 هنوز مرا می کشد.

به گفته مارلون وینز، اگر این سه گانه پس از اخراج برادران وینز از فرنچایز توسط استودیو، شانسی برای زنده ماندن داشت، باید آن را “هواپیما” می نامیدند. سبک به یک ماشین سابق نیاز داشت. و “تفنگ برهنه”. بنابراین آنها دقیقاً همین را استخدام کردند: دیوید زوکر کارگردان کهنه کار قلابی و لزلی نیلسن او، «اولیویه» ژانر، همانطور که راجر ایبرت آن را نامید. این اتحاد الهام‌گرفته بین تقلید مسخره‌آمیز عصر طلایی دهه 1980 و بازی‌های بی‌احترامی دوران Y2K به فرقه ضربه بزرگی داد. همچنین این آخرین عشق بزرگ با احمقانه ترین ژانر هالیوود بود.

فارسی روزنامه‌نگار سیندی (آنا فارس)، جورج رپر مشتاق (سایمون رکس) و برادر کشاورز جورج تام (چارلی شین) را دنبال می‌کند که در حال بررسی یک نوار قاتل، محافل مرموز کشتزار و تهاجم بیگانگان هستند. رجینا هال نقش خود را در نقش برندا بهترین دوست سیندی بازی می کند، در حالی که نیلسن نقش رئیس گروه luni-tunes ایالات متحده را بازی می کند. ملکه لطیفه (متاسفم!) در نقش خاله شانیکوا که با اورفئوس ادی گریفین ازدواج کرده، می کشد.

و جورج کارلین کمدین که در فیلم The Matrix Reloaded بازی کرد، نقش معمار را بازی می کند که به طور تصادفی ویدیوی وحشتناک فرزندش را به جای پوتی تانگ به Blockbuster برمی گرداند. «ما دخترمان را دوست داشتیم، اما او شیطان بود. او اسب ها را دیوانه کرد، توله های ما را کشت، کنترل از راه دور را پنهان کرد. شوهرم او را به مزرعه قدیمی خانوادگی برد و در چاه غرق کرد. من احساس کردم که یک استراحت ساده کافی است.”

«فیلم ترسناک 3» در جایی بین پاستیچ و شلاک، بیشتر شبیه یک بریکولاژی از بی‌نظمی‌های نفس‌گیر و چشمک‌های دیوار چهارم است. جناس ها، حکایات و ارجاعات مزخرف؛ گیگ های کاکائویی و خوانش خط های نابغه – همه با دقت کامل و با سرعتی باورنکردنی اجرا می شوند. نگران نباشید اگر این شوخی را متوجه نشدید… یک شوخی جدید پشت آن وجود دارد. خوب یا بد (تقلید مایکل جکسون هنوز هم خنده‌دار است) حتی با آن شوخی‌های کثیف و بی‌بهره که دیگر نمی‌توانید انجام دهید، فیلم ترسناک 3 یک نسل مورد علاقه طرفداران است. شوخ طبعی

کلاه در حال رشد کلانتر پارادوکس کوین هارت و آنتونی اندرسون از تبدیل شدن موش به موش هنگام ورود به خانه. “اوه، Yahtzee!” هرگز به ارزش شوک کم رنگ آن، شوخ طبعی توالت یا ضربات متعدد کشاله ران اهمیت ندهید. این فیلم بیشتر در مورد شادی ظریف است – بیل با تفنگ ساچمه‌ای یا تحویل کامل پشت “تام، باید به خانه بروم” – صحنه‌هایی که شما را می‌خنداند انگار دوباره بچه‌اید.

بهترین تقلیدها تبدیل به طاق یا جعبه ای برای وسواس های جمعی ما می شوند. را وارد کنید: اجباری افراد مشهور. نسخه‌های دختر مدرسه‌ای جنی مک کارتی و پاملا اندرسون، یک بلوند گنگ را تا سر حد مرگ کار می‌کنند. فت جو و سایمون کاول مانند خودشان در یک نبرد رپ ظاهر می شوند. جا رول به دلایلی نقش یک مامور سرویس مخفی را بازی می کند. استاد پی، میسی گری و اعضای Wu-Tang به عنوان پشتیبان در برابر بیگانگان وارد می شوند، اما در عوض به یکدیگر شلیک می کنند. بخشی از لذت فیلم امروز این است که ببینیم در 20 سال گذشته چه چیزی تغییر کرده یا نکرده است.

کریگ مازین، نویسنده برنده جایزه امی، سال گذشته به GQ بریتانیا گفت که نوشتن «فیلم ترسناک 3» بسیار دشوارتر از نوشتن «چرنوبیل» است. مازین گفت که او و پت پروفت، نویسنده همکارش، بیش از 70 ویرایش فیلمنامه را به لطف خواسته های بی امان باب واینستین از Miramax دارند.

حتی در حال حاضر، Mazin عاشق فیلم ترسناک 3 است، همانطور که زوکر آن را یکی از سه فیلم برتر خود می داند. زوکر که اغلب از او پرسیده می‌شود که آیا می‌تواند امروز فیلم‌هایش را بسازد، یک جمله مورد علاقه دارد: «البته، شوخی نیست».

این روزها پیدا کردن یک جعلی خوب سخت است. تئوری های متعددی تغییرات خلاقیت فرهنگی و سینمایی را در بر می گیرند، گویی ما پسا طنز یا پس ژانر هستیم. فرانچایزها و چادرها یا دیگر حتی سعی نمی‌کنند ادعای علوفه اسکار خود را شکست دهند، یا آنقدر سفت هستند که در «F9» بیش از یک خودروی فضایی پرش می‌کنند.

با گذشت دهه، هیچ کس از هجوم تقلیدها در امان نبود، بیشتر با کلمه «فیلم» در عنوان («فیلم نوجوان دیگری نیست»، «فیلم تاریخی»، «فیلم فاجعه»، «فیلم ابرقهرمانی» و غیره. .). گگ از بین رفت و جعل به زودی تبدیل به یک کابوس شد.

درست است که فرنچایزی که به تنهایی این ژانر را احیا کرد، آخرین ضربه خود را در سال 2013 با فیلم ترسناک V وارد کرد. از آن زمان، فیلم‌های تقلید آمیز با مرگ آهسته‌ای روبه‌رو شده‌اند، و به‌طور تکان‌دهنده، فیلم ترسناک ۳ ممکن است همیشه قاتل بوده باشد.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

پاربرگ سایت

تماس با ما