شما می توانید کتاب الکترونیکی خود را خودتان منتشر کنید

آیا تا به حال آرزو داشته اید که کتاب الکترونیکی خود را منتشر کنید و آن را مانند نویسندگان پرفروش کالین هوور و اندی ویر بزرگ کنید؟ همه چنین موفقیتی ندارند، اما بسیاری از نویسندگان با پلتفرم هایی مانند Amazon Kindle Publishing و Barnes & Noble Press که به نویسندگان اجازه می دهد آزادانه کتاب های خود را دانلود و به فروش برسانند، مخاطبان آنلاین پیدا کرده اند. در حالی که با نادیده گرفتن روش‌های سنتی چاپ و انتشار کتاب خود، آنقدر در معرض دید قرار نمی‌گیرید، کنترل بیشتری بر کار و حق امتیاز خود دارید که می‌تواند تا ۷۰ درصد قیمت فروش باشد. اگر احساس می کنید الهام گرفته اید، در اینجا یک نمای کلی از روند وجود دارد.

برای نوشتن کتاب نیازی به برنامه خاصی ندارید – تقریباً هر برنامه پردازش کلمه مدرن این کار را انجام می دهد – اگرچه برخی از افراد برنامه ها را برای سازماندهی طرح ها و شخصیت ها مفید می دانند. با این حال، متن شما باید تا حد امکان بدون خطا باشد، بنابراین از تمام ابزارهای تصحیح که در اختیار دارید استفاده کامل کنید. صفحات اپل، سندنگار گوگل، مایکروسافت ورد، زوهو رایتر، و چندین مورد دیگر شامل املا و کمک های دستور زبان در نسخه های دسکتاپ خود هستند. گزینه ها ممکن است در دستگاه های تلفن همراه محدودتر باشند.

Google Docs تنها یکی از بسیاری از برنامه های پردازش کلمه است که می توانید برای نوشتن کتاب خود از آن استفاده کنید. نسخه اندروید و برنامه Google Docs مبتنی بر مرورگر که در اینجا نشان داده شده است شامل ابزارهایی برای تصحیح و صادر کردن متن شما به انواع فرمت‌های فایل است.اعتبار…گوگل

برخی از برنامه ها دارای پلاگین هایی هستند که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پست های شما و پیشنهاد بهبود استفاده می کنند. دستیار رایگان زیا Zoho و ابزار جدید Kopilot ماهانه 30 دلاری مایکروسافت برای مجموعه آفیس دو نمونه هستند. برنامه‌های شخص ثالث مجهز به هوش مصنوعی مانند Grammarly و ProWritingAid دارای نسخه‌های اولیه رایگان با گزینه ارتقاء برای کمک اضافی با مبلغ 10 تا 12 دلار در ماه هستند.

اگر می خواهید انسانی به شما توصیه کند (و بودجه لازم برای آن را داشته باشد)، استخدام یک ویراستار حرفه ای نیز می تواند به بهبود کتاب شما کمک کند. انجمن ویراستاران کپی آمریکا یک فهرست فریلنسر دارد و می‌توانید ویرایشگرانی را برای استخدام در سایت‌هایی مانند Upwork و Fiverr پیدا کنید.

حتی با عنوانی جذاب، کتابی با متن ساده در پس‌زمینه‌ای ساده احتمالاً در یک فروشگاه کتاب الکترونیکی شلوغ گم می‌شود. خوانندگان را درگیر کنید هشدار قبل از اینکه حتی کار شما را در میان کتاب های رقیب قضاوت کنند.

برنامه پردازش کلمه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا الگوهای جلد کتاب دارد یا خیر. سایت های طراحی مانند Canva یا Snappa نیز گزینه های رایگان یا کم هزینه را ارائه می دهند. نگاهی به وب‌سایت‌های طراحی یا قفسه‌های فروشگاه برای دیدن پوشش‌هایی که مشخص شده‌اند می‌تواند به شما ایده بدهد.

اگر مسیر DIY را می‌روید، چند نکته را در نظر داشته باشید. اول، از عکس‌ها، تصاویر یا تصاویر دارای حق چاپ دیگران بدون اجازه استفاده نکنید. اگر از تصاویر خود استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که جلد کتاب‌های الکترونیکی در فروشگاه‌های آنلاین کوچک هستند – بنابراین جلد آن را خوانا کنید. الزامات اندازه فایل بسته به ناشر(های) کتاب الکترونیکی که برای توزیع کتاب خود انتخاب می کنید متفاوت است، بنابراین طراحی را به اندازه کافی انعطاف پذیر نگه دارید که بتوانید آن را در صورت نیاز تنظیم کنید.

مانند استخدام یک ویرایشگر، استخدام یک طراح گرافیک برای ایجاد جلد یک گزینه است. 99designs و Miblart از جمله فروشگاه‌های طراحی کتاب الکترونیکی هستند.

هنگامی که متن و هنر خود را به پایان رساندید، یک پلت فرم انتشار کتاب الکترونیکی را انتخاب کنید. مگر اینکه با یک ناشر با یک معامله انحصاری موافقت کرده باشید، می توانید کتاب خود را در بسیاری از فروشگاه های کتاب الکترونیکی آپلود کنید، اما برنامه هایی مانند برنامه KDP Select آمازون به 90 روز توزیع Kindle در ازای تبلیغات ویژه نیاز دارند.

برای شروع، برای یک حساب انتشار رایگان ثبت نام کنید و سپس دستورالعمل ها را برای قالب بندی و آپلود دستنوشته و تصویر جلد خود دنبال کنید. همچنین باید قیمت و منطقه توزیع را برای کتاب خود و همچنین جزئیات حساب برای حق امتیاز کسب شده تعیین کنید.

اکثر ناشران فایل ها را با فرمت های .doc، .docx و epub می پذیرند. فرمت epub یک استاندارد رایج برای کتاب های دیجیتال است. برنامه Apple Pages برای Mac، iOS یا مرورگر همچنین می‌تواند کتاب‌هایی را در قالب epub. ایجاد کند و آنها را مستقیماً از طریق iCloud در فروشگاه Apple Books منتشر کند. و هر پلتفرم مشخصات خود را برای اندازه فایل همپوشانی به شما می دهد.

علاوه بر جلدی که خوانندگان را به خود جذب می کند، باید شرح کتاب را با حدود 150 کلمه بنویسید. به طور مختصر توضیح دهید که کتاب شما در مورد چیست، اما زیاد به آن دست ندهید. توضیحات مانند مقدمه دوستیابی سریع بین کتاب شما و خواننده است، بنابراین آن را با دقت ویرایش کنید.

پس از تکمیل فرآیند ثبت نام و آپلود، کتاب الکترونیکی شما باید برای فروش – معمولاً ظرف یک یا دو روز – در فروشگاه ظاهر شود.

خودنشر یک کتاب می تواند سرگرم کننده باشد، اما برای همه مناسب نیست. اگر برای آماده کردن کتاب خود برای فروش کمک می‌خواهید، خدمات پولی شرکت‌هایی مانند Reedsy یا BookBaby راه دیگری است.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما