دانمارک کشورهای ثروتمند را برای حمایت از “همبستگی اقلیمی” و افزایش تامین مالی برای کشورهای فقیر متضرر گرد هم می آورد.

وزیر امور خارجه کوفود در سخنرانی اولیه عصر خود در مناظره سالانه در سطح بالا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان صنعتی باید مسئولیت خود را برای مقابله با بحران آب و هوا بپذیرد “و ما باید به کسانی که بیش از همه از آسیب های ناشی از آب و هوا آسیب می بینند گوش دهیم.”

در حالی که مبرم ترین چالش های زمان ما در سرتاسر کره زمین احساس می شود و حتی تشدید می شود، به ویژه از آنجا که بلایای ناشی از آب و هوا بر عرضه مواد غذایی تأثیر می گذارد و نابرابری ها را افزایش می دهد، “شکی نیست که آنها به شدت توسط فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد احساس می شوند. در میان ما.”

وی ادامه داد: کشورهای در حال توسعه سخت ترین و غیرعادلانه ترین ضربه را می بینند. کوفود، با اشاره به پیامدهای ماندگار ناشی از همه گیری کووید-19، “که هنوز زخم های انسانی و اقتصادی را در جوامع جنوب جهانی وارد می کند، و خواستار اقدامات هماهنگ تر برای رسیدگی به “هم مشکلات موجود و هم عدم تعادل های اساسی در جهان” شد. دنیایی که ما به اشتراک می گذاریم، و باید آن را اکنون انجام دهیم.»

آینده در گرو همبستگی است

“هیچ یک از ما نمی توانیم به تنهایی از طریق بیماری های همه گیر یا مقابله با بحران آب و هوایی مقابله کنیم. ما نیز نباید. باید روشن باشد که آینده مشترک ما به همبستگی و غلبه بر خطوط گسلی بستگی دارد که به طور فزاینده ای ما را از هم جدا می کند.”

با اشاره به اینکه دانمارک یکی از معدود کشورهای عضوی بود که به هدف تعریف شده توسط سازمان ملل یعنی 0.7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای کمک های رسمی توسعه (ODA) عمل کرد. [which specifically targets support to the economic development and welfare of developing countries]وی گفت که یکی دیگر از محورهای این تلاش ها باید تضمین “همبستگی آب و هوایی” باشد.

در واقع، حتی زمانی که دانمارک برای کاهش ردپای خود تلاش کرده است، وزیر امور خارجه کوفود گفت که کشورش تعهدات جهانی بزرگی را در زمینه سازگاری با اقلیم و تأمین مالی آب و هوا، از جمله افزایش بودجه مبتنی بر کمک هزینه به حدود 500 میلیون دلار در سال تا سال 2023، 60 میلیون دلار در سال، انجام داده است. درصد آن به سازگاری در کشورهای فقیر و آسیب پذیر اختصاص می یابد.

او گفت: «اگر کشور کوچکی مانند دانمارک می تواند این کار را انجام دهد، گروه 20 نیز می تواند این کار را انجام دهد. وی همچنین با اشاره به نیاز به “گام برداشتن و گوش دادن به کسانی که تحت تاثیر آسیب های ناشی از آب و هوا قرار گرفته اند”، گفت که تنها در این هفته، دانمارک چندین طرح جدید را برای کشورهای آسیب دیده و فقیرترین جهان دنبال کرده است و با اشاره به تعهد دولت خود به پرداخت هزینه “خسارت و خسارت” در سایر کشورهایی که تحت تأثیر افزایش موارد حوادث شدید آب و هوایی قرار گرفته اند.

رد کردن «ممکن است اختلال درست ایجاد کند»

وی در مورد مسائل جهانی گسترده تر، گفت که با گوش دادن به سخنرانی هایی که تا کنون در این هفته انجام شده است، واضح است که منشور سازمان ملل همچنان ما را برای آینده ای بهتر الهام می بخشد و پر از امید می کند.

با این حال، در پی تهاجم روسیه به اوکراین حدود شش ماه پیش، جهان در بحران بود. او گفت با وجود “حمله نظامی وحشیانه روسیه… شجاعت مردم اوکراین در مواجهه با وحشیگری واقعاً مایه هیبت بوده است.”

در تمام این هفته، کشورهای عضو نظرات خود را اعلام کرده بودند – از ترس از شروع یک جنگ جدید Cod گرفته تا ناامیدی از کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت سوخت. وزیر امور خارجه کوفود گفت: اما در تمام این موارد… بیایید واضح بگوییم: این پیامدها ناشی از تجاوز روسیه است نه تحریم های بین المللی.

وی با دعوت از کشورهای عضو برای دفاع از حاکمیت و ارضی اوکراین گفت: جاه طلبی های امپریالیستی آشکار رئیس جمهور پوتین و اشارات وحشتناک به استفاده از سلاح هسته ای تهدیدی بی سابقه نه تنها علیه اروپا، بلکه علیه صلح و امنیت بین المللی است و ما به شدت نگران هستیم. یکپارچگی و استقلال سیاسی

او گفت: «ما از همه کشورهای عضو می‌خواهیم که قاطعانه در کنار منشور سازمان ملل بایستند و با «بی‌نظمی بین‌المللی» که ممکن است درست شود، مقابله کنند.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما