با گوشت این حیوان با فشار خون، بیماری قلبی و سرطان مبارزه کنید

اگر یک کیلوگرم گوشت شتر مصرف کنیم 1000 کالری، بدون کربوهیدرات، 9 گرم چربی و 213 گرم پروتئین دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ارزش غذایی گوشت شتر کمی بالاتر از گوشت های دیگر است و در این میان گوشت شتر جوان بهتر است، بنابراین باید همراه با گوشت گوسفند، بز و گاو به بازارهای جهانی صادر شود. علاوه بر این، گوشت شتر برای بسیاری از بیماری های کشنده مانند فشار خون، بیماری های قلبی و سرطان اثرات درمانی زیادی دارد، بنابراین صرف نظر از ارزش فرهنگی آن باید بیشتر در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنیم.

مروری بر فواید گوشت شتر

گوشت شتر سرشار از پروتئین است، کلسترول پایینی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا بسیار مفید است. سطح کلسترول در گوشت شتر حتی کمتر از گوشت گاو، بز، شترمرغ، مرغ و مرغ است. از این رو گوشت شتر را می توان جایگزین گوشت گاو مخصوصا برای افراد مسن کرد زیرا کم چرب و کم کلسترول است.

بهبود درد مفاصل

گوشت شتر سرشار از کلسیم و فسفر است. بنابراین برای افرادی که از درد مفاصل رنج می برند بسیار مفید و موثر است.

مناسب برای دستگاه گوارش

خواص بی نظیر گوشت شتر مانند طعم و خواص معطر باعث می شود مصرف آن باعث افزایش ترشح شیره معده و افزایش قدرت جذب شود.

پیشگیری از سرطان

گوشت شتر نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. گوشت شتر حاوی اسید چرب غیر اشباع لینولئیک است که از فعل و انفعالات با سایر اسیدهای چرب غیراشباع جلوگیری می کند و از سرطان جلوگیری می کند. گوشت شتر انرژی لازم برای سلول های عصبی را دارد تا از این انرژی برای رفع خستگی مغز، خستگی و دردهای عصبی استفاده کنند.

سرشار از ویتامین است

گوشت شتر سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین B است که از سلامت پوست و سلول های مخاطی انسان محافظت می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت های خارجی تحریک می کند. یکی دیگر از عملکردهای ویتامین A این است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول ها در برابر سرطان و سایر بیماری ها محافظت می کند. بدن انسان برای تبدیل گلوکز به انرژی به ویتامین B نیاز دارد. همچنین برای عملکرد اساسی سیستم عصبی ضروری است و کمبود آن می تواند منجر به استرس، اضطراب و افسردگی شود. بنابراین گوشت شتر منبع عالی ویتامین B است.

سرشار از آهن است

گوشت شتر منبع غنی آهن است. آهن یکی از اجزای اصلی هموگلوبین خون است و خطر کم خونی را کاهش می دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود این گوشت را در لیست غذایی خود قرار دهند.

حاوی مواد هورمونی نیست و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند

یکی از با ارزش ترین ویژگی های گوشت شتر این است که بدون هورمون است، زیرا این حیوان اغلب در طبیعت یافت می شود و مراکز تولید مثل محدودی دارد.

تمام گوشت های قرمز حاوی مقدار زیادی چربی هستند و مصرف این چربی ها باعث بسیاری از بیماری های قلبی عروقی از جمله بیماری های قلبی و فشار خون می شود. همانطور که می دانیم گوشت شتر به دلیل کم چرب بودن خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و چاقی، سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

اگر به دنبال غذای غنی و پرکالری هستید، خوردن گوشت شتر توصیه می شود، زیرا با وجود مقدار کمی مضرات، پرکالری است.

درمان بسیاری از بیماری ها

گوشت شتر در درمان بیماری های مختلف مفید است. گوشت شتر می تواند تب فصلی، سیاتیک و درد شانه را درمان کند. سوپ گوشت شتر می تواند تیرگی قرنیه را درمان کند و بینایی را بهبود بخشد.

روغن شتر برای کاهش درد بواسیر استفاده می شود. از روغن موجود در گوشت شتر می توان برای از بین بردن کرم ها استفاده کرد.

ریه شتر خشک شده آسم را معالجه می کند، مخصوصاً وقتی با عسل مصرف شود.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

پاربرگ سایت

تماس با ما