افتتاحیه هوش مصنوعی در مشهد/ عضو جدید اتاق بازرگانی شد!

خراسان رضوی اولین عضو هوش مصنوعی در جلسه کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی شرکت کرد.

به گزارش ایرنا، یکی از خلاقیت های جالب کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال ارائه شده در جلسه روز دوشنبه اتاق بازرگانی خراسان رضوی، «آواتار» (شخص) است. هوش مصنوعی به نام توس. در خصوص موضوعات و موضوعات این کمیسیون با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی پیشنهاداتی ارائه می کند.

نشست کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی به بررسی جایگاه استان در حوزه کسب و کار دانش بنیان و کسب و کار دیجیتال با دستور کار اجماع بر محورهای اولویتی برنامه پیشنهادی این کمیسیون کارهای ابتکاری و جدیدی در شهرک صنعتی طوس انجام شد که پیشنهاد ایجاد اقتصاد، مرکز توسعه تجارت بین المللی از جمله ابعاد ایجاد بانک اطلاعات جامع اقتصاد استان را داشت.

رئیس کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در این جلسه به عنوان کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در تلاش هستیم تا فرآیندهای مورد نیاز برای رشد و توسعه را تسهیل کنیم. اقتصاد. صنایع و شرکت های دانش بنیان از مسئولان این حوزه از تجربیات و انگیزه فعالان این حوزه برای رسیدن به اهداف کمیسیون استفاده می کنیم و قطعا استفاده خواهیم کرد.

علی محمد شریعتی مقدم افزود: اهدافی را که لازم است در سطح ملی با همکاری مسئولان سازمان توسعه تجارت اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: رفع موانع فعالیت در حوزه دانش بنیان و استفاده از امکانات اتاق برای مطالبه گری در این زمینه، محور این کمیسیون است. تاکنون در جلسه شورای گفت‌وگوی استانی و کمیته‌های کارشناسی بارها خواستار دسترسی فعالان به اینترنت پرسرعت و رفع فیلترینگ برای فعالان دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال شده‌ایم.

به گفته وی، اینترنت پرسرعت یکی از پیش نیازهای اقتصاد دیجیتال است و فعالان این حوزه از اینترنت برای تبلیغ محصولات خود و مبادله کالاهای خود با مشتریان داخلی و بین المللی استفاده می کنند.

رضوی رئیس کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان گفت: بسته حمایتی صادرات نرم افزار و محصولات دانش بنیان را در چارچوب همکاری با سازمان توسعه تجارت آماده کرده ایم. برخی از محصولات پیاده سازی شده اند و به نظر می رسد این مشکل قابل حل باشد.

رضوی در بخشی دیگر از سخنان شریعتی مقدم بر اهمیت ایجاد مرکز بین المللی برای توسعه کسب و کار نوآورانه و نوین در خراسان تاکید کرد و اظهار داشت: تجارت، بازرگانی، صنعت، کشاورزی، خدمات، فناوری و کسب و کار دانش بنیان از فرصت های کاربردی استفاده می شود. حضور حداکثری صاحبان کسب و کار از سراسر کشور برای مشاهده، تلاش برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال و پایداری در بازارهای هدف صادراتی، تلاش برای توسعه بازارهای هدف صادراتی و افزایش بهره وری و کاهش هزینه های بازاریابی از مهمترین اهداف آن است. مرکز.

مهمترین اهداف و برنامه های کمیسیون

رضوی دبیر کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان نیز در این نشست درباره محورهای اصلی فعالیت این کمیسیون گفت: بررسی وضعیت و موانع پیش روی کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در آذربایجان، ارائه راهکارهای لازم برای استان و کشور و تبیین شاخص ها. ایجاد پایگاه جامع اقتصاد دیجیتال، ایجاد پایگاه جامع اقتصاد استان، ایجاد شبکه و هاب کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال، تبیین نیازها و تسهیل در اجرا. یکی از مهمترین اهداف این کمیسیون کمک به فرآیندهای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال و راه اندازی مرکز توسعه بین المللی کسب و کارهای نوآور و نوین در شهر صنعتی است.

سهیل فرزهی ادامه داد: کسب و کارهای دانش بنیان و کسب و کارهای بین المللی با تمرکز بر گسترش دامنه درآمدهای ارزی به ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال و ارائه راهکارهای لازم، بررسی سطح صنایع دانش بنیان، معدن، کشاورزی و بازرگانی استان و با استفاده از پتانسیل، در هر بخش برای ارتقای آن به منظور بهره مندی بیشتر از امکانات اقتصاد دیجیتال، ارائه پیشنهادات با خرد جمعی در خصوص خلأهای قانونی در حوزه کسب و کار دانش بنیان و تدوین برنامه های تخصصی و رویدادهای شناسایی و تشویق اقتصاد دیجیتال، کنشگری نوجوانان و جوانان از دیگر حوزه های فعالیت این کمیسیون است.

عضو کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد نیز با اشاره به توجه بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به موضوع هوش مصنوعی گفت: امارات وزارت هوش مصنوعی را برای بیشتر ایجاد کرده است. کار کردن بیش از 5 سال.. ایرانیان خارج از کشور که در زمینه شتاب دهنده ها فعالیت می کنند تحقیقات زیادی در زمینه هوش مصنوعی دارند.

شهریار آل شیخ افزود: اکنون ایرانی ها در زمینه هوش مصنوعی شرکت های بزرگ خارجی در برخی کشورها مشغول به کار هستند. اما از آنجایی که در چند سال اخیر جایگاه ایران در حوزه هوش مصنوعی چندان مطلوب نبود، نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سهم تجارت الکترونیک در کشور ما چهار درصد از تجارت ما است که در ترکیه حدود 20 درصد است، اما این مقدار اندک را مدیون فعالیت بخش خصوصی در کشورمان هستیم.

عضو کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: بسیاری از بخش های اقتصاد سنتی کشور و استان با مفاهیم اقتصاد دیجیتال و کاربردهای آن در صنعت آشنایی ندارند. کمیسیون کسب و کار دانش بنیان اتاق بازرگانی مشهد می تواند با شناسایی و ارائه کاربردهای اقتصاد دیجیتال به ما کمک کند.

در بخشی دیگر از این جلسه رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز ایجاد مرکز توسعه کسب و کار جدید در شهرک صنعتی توس را از اقدامات انجام شده در روزهای اخیر عنوان کرد. در زمینه بانک اطلاعاتی سال اعمال شده و برای اخذ مجوز در حال پیگیری است.

محمدعلی امیرفخریان افزود: تشکیل کمیته صادرات در پارک علم و فناوری خراسان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه دانش بنیان است و در حال حاضر اتاق بازرگانی و اداره کل صمت استان در آن عضویت دارند. این کمیته

وی بیان کرد: ماه آینده برگزاری همایش برای کشورهای هدف و اعزام هیئت تجاری به کره جنوبی با تاکید بر دانش در دستور کار ما است و مرکز نوآوری و شکوفایی نیز در این راستا حمایت مالی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در این جلسه با اشاره به راه اندازی و فعالیت اتحادیه شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی زیر نظر اتاق بازرگانی مشهد، خواستار تدوین برنامه های این کمیسیون به گونه ای شد که عملکرد این دو ساختار به خوبی انجام شود. منجر به کار موازی نمی شود.

مکتبی بهنام تقدسی تاکید کرد: آنچه در این ساختار تخصصی-مشاوره ای دنبال می شود باید به دور از شعار باشد و برای رفع معضلات بنگاه های اقتصادی مبتنی بر دانش مناسب باشد.

وی با اشاره به موانعی که فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در فضای کسب‌وکار اقتصادی ایران ایجاد می‌کند، نسبت به موج مهاجرتی که نخبگان این حوزه را به سمت اکوسیستم‌های مطلوب‌تر در سایر کشورها می‌فرستد، هشدار داد.

مدیرعامل گروه علمی ـ صنعتی خراسان نیز در این جلسه تاکید کرد که دو معاونت تخصصی که رئیس کمیسیون کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق خراسان رضوی هستند، از دو زاویه مختلف مورد بررسی قرار گیرد. با ویژگی های آنها رویکرد خود..

هدی پیروی افزود: لزوماً همه کسب و کارهای دانش بنیان در اقتصاد دیجیتال فعال نیستند و باید توجه داشت که هر یک از این دو بخش مسائل، چالش ها و نیازهای خاص خود را دارند و در مسیر رصد و بررسی قرار دارند. موضوعات مرتبط باید نظر کارشناسان مربوطه را در نظر بگیرند.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

پاربرگ سایت

تماس با ما