اخبار جهان به طور خلاصه: آب «طبیعی گرفته شده»، بحران جهانی معلمان، به روز رسانی Nipah در هند

گو دونگیو، مدیر کل فائو، در افتتاحیه گفتگوی آب رم، با تمرکز بر نقش حیاتی آن در رابطه با زمین، خاک، تغییرات آب و هوایی، تنوع زیستی و کشاورزی، گفت: «ما باید از بدیهی انگاشتن آب دست برداریم.

از آنجایی که کشاورزی بیش از 70 درصد برداشت‌های آب شیرین کره زمین را تشکیل می‌دهد، «با افزایش کارایی، کاهش اثرات منفی و استفاده مجدد از پساب، کشاورزی راه‌حل بحران جهانی آب را در اختیار دارد».

فائو از کشورها در توسعه راه حل های فنی برای برداشت و ذخیره آب باران، نقشه برداری از نیازهای آبیاری، ارائه اطلاعات در مورد کمبود آب و ارزیابی تأثیر سیل در مناطق روستایی حمایت می کند.

آژانس سازمان ملل خاطرنشان کرد که 16 اکتبر روز جهانی غذا امسال بر ارتباط مستقیم بین آب و امنیت غذایی متمرکز خواهد بود و “روش‌های تولید بیشتر غذا و سایر کالاهای کشاورزی ضروری با آب کمتر را با اطمینان از توزیع عادلانه آب برجسته می‌کند.” سیستم‌های آب و غذا حفظ می‌شوند و هیچ‌کس عقب نمی‌ماند.»

جهان به میلیون ها معلم دیگر نیاز دارد، اما این حرفه بیش از حد “جذاب” در نظر گرفته می شود.

داده‌های جدید سازمان آموزشی، اجتماعی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) کمبود معلم در سطح جهانی را نشان می‌دهد زیرا این حرفه با یک “بحران بزرگ حرفه‌ای” مواجه است.

پیش از روز جهانی معلم در روز پنجشنبه، یونسکو به فاصله 44 میلیون معلم تا سال 2030 اشاره کرد که بدون آنها جهان تا سال 2030 نمی تواند آموزش ابتدایی و متوسطه را برای همه فراهم کند. این آژانس گفت که مشکل فقط کمبود بودجه نیست. ، بلکه در “تحرک” این حرفه.

آدری آزولی، مدیر کل یونسکو تأکید کرد که در حالی که برخی از مناطق جهان فاقد نامزد برای این شغل هستند، مناطق دیگر با نرخ بسیار بالای فارغ التحصیلی در چند سال اول کار مواجه هستند.

وی گفت: در هر صورت، پاسخ یکسان است: ما باید برای معلمان ارزش بیشتری قائل شویم، آنها را بهتر تربیت کنیم و بهتر از آنها حمایت کنیم.

کمبودهای منطقه ای

آسیای جنوبی بزرگترین کمبود معلم را در جهان دارد – 7.8 میلیون نفر – در حالی که آفریقای جنوب صحرا به تنهایی یک سوم کمبود فعلی جهانی را تشکیل می دهد.

برای درک بهتر علل کمبود، نرخ فرسودگی معلمان مدارس ابتدایی در 79 کشور مورد مطالعه یونسکو از 4.6 درصد در سال 2015 به 9 درصد در سال 2022 تقریباً دو برابر شده است.

این آژانس سازمان ملل گفت که سه عامل اصلی برجسته است: شرایط کاری بد، سطح استرس بالا و دستمزد کم.

یونسکو تعدادی توصیه به کشورها برای بهبود وضعیت معلمان ارائه کرد، از جمله سرمایه گذاری در دستمزدها و مزایای رقابتی، بهبود برنامه های آموزشی و مربیگری معلمان، و دسترسی به مشاوره بهداشت روان.

هند: به‌روزرسانی شیوع ویروس نیپا

سازمان جهانی بهداشت سازمان ملل متحد (WHO) اعلام کرد که هند در سه روز در ماه سپتامبر شش مورد تایید شده آزمایشگاهی ویروس نیپا شامل دو مورد مرگ را گزارش کرده است.

عفونت ویروس نیپا از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده مانند خفاش ها و خوک ها و کمتر با فرد آلوده به انسان منتقل می شود.

WHO هشدار داده است که علائم “شدید” هستند و می توانند شامل عفونت حاد تنفسی و آنسفالیت کشنده باشند. شیوع های گذشته در جنوب آسیا نرخ مرگ و میر بین 40 تا 100 درصد داشته است و هیچ درمان یا واکسنی در دسترس نیست.

WHO گفت: “تنها راه برای کاهش یا جلوگیری از عفونت در انسان افزایش آگاهی از عوامل خطر و اقدامات پیشگیرانه است.”

حوادثی که در یکی از مناطق ایالت کرالا رخ داده است از 12 تا 15 سپتامبر ثبت شده است. ردیابی تماس گسترده توسط مقامات بهداشتی اجرا شده است و هیچ مورد جدیدی از 15 سپتامبر شناسایی نشده است.

به گفته WHO، این ششمین شیوع ویروس نیپا در هند از سال 2001 است.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

پاربرگ سایت

تماس با ما