نیک اوزمبا، یکی از بنیانگذاران، به همراه فلیسیا هونگ، از استودیوی طراحی نورپردازی مستقر در بروکلین In Common With، میگوید: «انتخابها بسیار مورد توجه ما هستند. اخلاق این برند پنج ساله در اتاق تولید آن به وسعت 2500 فوت مربع، بخشی از خانه تازه توسعه یافته آن در نزدیکی کانال Gowanus مشهود است. آستر دیوارها صدها جزء ثابت در آرایهای از اشکال و مواد عنصری است: سایههایی به شکل جام و کلاه وجود دارد که نشانی از خاک رس دستی دارد. پایههای مخروطی بلند و سنگین با سطوح لعابدار. و قطعاتی با ظاهر صیقلی تر و ماشینی تر. مدلهای سبک که بر اساس شکلهای اصلیشان – دیسک، گنبد، هرم – نامگذاری شدهاند، در انواع آویز، میز و کف، با امکانات فراوان در مواد، پرداخت و سیمکشی تکرار میشوند. اثر کلی هم دقت و هم فراوانی دارد.
هونگ و اوزمبا، هر دو 31 ساله، به عنوان دانشجو در مدرسه طراحی رود آیلند آشنا شدند و پس از فارغ التحصیلی به نیویورک نقل مکان کردند و در آنجا تجربه طراحی محصولات و دکوراسیون داخلی را به ترتیب در شرکت های معتبر به دست آوردند. اوزمبا با کار بر روی پروژه های قراردادی بزرگتر متوجه شد که یافتن قطعات طراحی خاص در بودجه چقدر چالش برانگیز است، به خصوص اگر مقادیر بیشتری مورد نیاز باشد. زمانی که دو دوست آماده راهاندازی یک تجارت با هم بودند (چیزی که اوزمبا میگوید «همیشه قرار بود اتفاق بیفتد»)، تصمیمگیری در مورد اینکه چه نوع محصولی تولید شود تقریباً اتفاقی بود. هدف اصلی آنها ایجاد یک سیستم تولید مقیاس پذیر و در عین حال منعطف بود – و آن نوار خود را به خوبی به نور می چسباند. اوزمبا میگوید: «ما باید راهی برای ساختار ساخت پیدا میکردیم تا بتوانیم در مقدار بیشتری تولید کنیم، اما هر اقلام را طبق سفارش مونتاژ کنیم. “همه چیز باید قابل تکرار باشد اما هر بار کاملاً متمایز باشد.”
درست به نام خود، استودیو از روز اول یک تلاش اجتماعی بوده است. “ما با ایده همکاری با دیگران شروع کردیم. هونگ میگوید، این چیزی است که ما را متمایز میکند. هر مجموعه با همکاری شرکای ماهر، از فلزکار و سرامیست گرفته تا شیشهگر و مهندس، ایجاد میشود. «فلسفه ما این است که فرآیند تولید محصول را آگاه می کند. اوزمبا می افزاید: ما هرگز نمی گوییم، “این چیزی است که ما نیاز داریم، لطفا آن را برای ما بسازید.” در عوض، ما یک ایده کلی داریم، از شرکای خود بپرسید، چگونه این را می سازید؟ و برای درک آن با آنها کار کنید.” محصول نهایی از تحقیقات بیمار، توسعه نمونه اولیه و مشاهده پدیدار می شود. هونگ توضیح میدهد: «ما ساعتها در کارگاههای فروشندگانمان میگذرانیم. ما بر اساس اینکه اشیا چگونه ساخته میشوند، مواد میخواهند و چگونه میتوانیم آن را به راههای مختلف برای ایجاد یک محصول سوق دهیم، فکر و طراحی میکنیم.»
این رویکرد متفکرانه نتیجه داده است: در کمتر از چهار سال، چراغهای In Common With مورد علاقه برخی از پرتقاضاترین طراحان داخلی در حال حاضر، از جمله Giancarlo Valle و Ariel Ashe و Reinaldo Leandro از Ashe Leandro شده است. محصول ستاره این استودیو، دیوارکوب Up Down – که در بیش از 1000 جایگشت موجود است – را می توان در رستوران ها و هتل های پر سروصدا از ایبیزا تا استرالیا پیدا کرد. و هفته گذشته، In Common With یک نقطه عطف دوگانه را نشان داد: راه اندازی جدیدترین مجموعه خود، فلورا، و اضافه شدن فضای گرانبها برای طراحی، فروش و کارکنان تولید آن 13 نفر. کارگاه جدید یکی از دو واحد مجزای استودیو است یک ساختمان آجری صد ساله در زیر مسیرهای مترو مرتفع خیابان اسمیت-نهم را اشغال می کند. نیمی از فضای 1000 فوت مربعی که زمانی کل عملیات In Common With را در خود جای داده بود به اولین نمایشگاه این برند تبدیل شده است که اکنون با تعیین وقت قبلی باز است.
در طی یک بازدید اخیر، بنیانگذاران متوجه شدند که هم سر زمین هستند و هم به آنچه که انجام داده اند افتخار می کنند. در حالی که هانگ، نیمه محتاطتر این جفت، استراتژی برند را بیان میکرد، Ozemba، با خنده، تمایل In Common With را به ترکیبهای چندگانه بهعنوان «خیلی خانم الیوت» توصیف کرد. وی افزود: برای ما مهم است که مردم بتوانند وسایل ما را خودشان بسازند. اما علیرغم هدفشان برای شکستن موانع از طریق مقیاس، اوزمبا و هانگ می دانند که دسترسی نسبی است. دیوارکوب های ساده این برند از 375 دلار شروع می شود، اما طراحی های دقیق تر می تواند چندین برابر هزینه داشته باشد، تا حدی به دلیل کار دستی است.
20 قطعه در خط فلور در دسته دوم قرار می گیرند. آنها نشان دهنده یک جهش جدید برای استودیو هستند، تغییری از زیبایی شناسی خاکی و سودمند آن به چیزی پرشورتر. این مجموعه با سوفی لو جاکوبسن، طراح فرانسوی آمریکایی مقیم نیویورک، ساخته شده است که به خاطر غلاف های شاد، گلدان ها و ظروف پایه ساخته شده در شیشه های رنگارنگ شهرت دارد. اوزمبا میگوید: «در تاریخهای ما، تأثیرات ما و طرز فکری که با آن به مسائل برخورد میکنیم همپوشانیهای زیادی وجود داشت». در جایی که مجموعههای قبلی به حداقل میرسیدند، فلور عجیب و غریب است، شکلهای شیشهای آن در برخی موارد گلها را تداعی میکنند، در برخی دیگر دامن یا چتر دریایی را تداعی میکنند. یکی از لوسترهای عاشقانه غیرقابل معذرت خواهی از بازوهای برنجی منحنی ساخته شده است که با سایه های کوچکی که شبیه لاله های معکوس هستند، پوشیده شده است. اشکال شگفت انگیز توسط اطلاع داده شد فازولتتوتکنیکی که در قرن دوم رم توسعه یافت و توسط استادان ایتالیایی شیشه گری پائولو ونینی و فولویو بیانکونی در دهه 1940 احیا شد (هنرمند دیل چیهولی بعداً آن را در ایالت رایج کرد). Fazzoletto به معنای «دستمال» است – محصولات نهایی شبیه پارچههای پارچهای هستند – و شامل چرخاندن یک شکل فنجانی در حرارت زیاد قبل از اجازه دادن به نیروی جاذبه برای قرار دادن لبههای متمایز متمایز در جای خود است.
به گفته Ozemba، فلورا ممکن است برای طراحان یک نقطه پرت از زیبایی شناسی باشد، اما پیدایش آن به تکامل مداوم استودیو اشاره دارد. “کار قبلی ما در مورد استفاده از تکنیک های صنعتی برای انجام کاری جدید بود. اکنون ما در حال معاصر کردن یک هنر قدیمی هستیم.» – یک کار مرتبط در زمانی که آینده شیشهسازی به عنوان یک هنر نامشخص است. این دو همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش مبلمان هستند. اوزمبا میگوید: «ما بیشتر و بیشتر به نوع فضایی فکر میکنیم که به ما الهامبخش میشود و چگونه میتوانیم آنچه را که میسازیم دوباره در آن زمینه قرار دهیم. این نمایشگاه نمایی اجمالی از این چشم انداز را ارائه می دهد: طراحان یک فضای نشیمن صحنه دار با ترکیبی از اقلام مدرن و قدیمی در سایه های قهوه ای، از جمله مبل ماریو بلینی و میز قهوه خوری Milo Baughman تعیین کرده اند. این به طور همزمان غنی و آرام، بی زمان و در زمان خود است – کاملاً کالیبره شده است تا اجازه دهد نور بدرخشد.