شمارنده های ضربه خودکار، Big 3 دیترویت را از کار می اندازند

اتحادیه کارگران خودروی متحد و سه خودروساز دیترویت کمتر از دو هفته فرصت دارند تا در مورد یک قرارداد کار جدید مذاکره کنند و به نظر می رسد که یک اعتصاب به طور فزاینده ای محتمل باشد.

رئیس اتحادیه، شاون فاین، از اعضای اصلی خواست تا در صورت عدم برآورده نشدن لیست طولانی درخواست‌های اتحادیه برای بهبود دستمزدها و مزایا، آماده باشند تا کار را کنار بگذارند.

اعتصاب علیه یکی از شرکت ها، به ویژه تعطیلی طولانی مدت، می تواند موج شوک اقتصادی را در چندین ایالت غرب میانه وارد کند و سود جنرال موتورز، فورد موتور یا استلانتیس را کاهش دهد. کارگران جنرال موتورز در سال 2019 قبل از دستیابی به توافق، به مدت 40 روز از کار خود دست کشیدند.

اعتصاب علیه هر سه – اقدامی که اتحادیه هرگز انجام نداده است، اما آقای فین گفت که آماده است امسال آن را انجام دهد – می تواند تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ایالات متحده داشته باشد.

پاتریک اندرسون، مدیر اجرایی گروه اقتصادی اندرسون در ایست لنسینگ، میش گفت: “اگر این اتفاق بیفتد، حتی یک اعتصاب کوتاه بر اقتصاد کل میشیگان و کل کشور تاثیر خواهد گذاشت.”

این مذاکرات در حالی انجام می شود که خودروسازان ده ها میلیارد دلار برای تغییر خودروها و کامیون های بنزینی سنتی به خودروهای الکتریکی که به کارگران کمتری نیاز دارند، خرج می کنند. شرایط قرارداد جدید تعیین خواهد کرد که کارگران و شرکت‌ها در صنعت خودرو محور چگونه کار خواهند کرد.

در عین حال، افزایش قابل توجه دستمزدها و مزایا می‌تواند بادی برای یک جنبش رو به رشد اتحادیه در چندین صنعت فراهم کند.

منافع سیاسی هم وجود دارد. پرزیدنت بایدن اعلام کرد که “UAW سزاوار قراردادی است که از طبقه متوسط ​​محافظت می کند” و روابط کاخ سفید با اتحادیه و خودروسازان را تعیین می کند. اما UAW تا امروز از تایید پیشنهاد مجدد خود برای انتخاب مجدد خودداری کرد، زیرا نگران سهم اتحادیه از مشاغل مرتبط با خودروهای برقی بود که تا حدی توسط یارانه های فدرال ایجاد شده بود.

معامله هنوز قبل از پایان قراردادها در 14 سپتامبر امکان پذیر است و مذاکرات می تواند بدون عقب نشینی پس از آن تاریخ ادامه یابد. اما آقای فاین بارها گفته است که 14 سپتامبر را آخرین مهلت می‌داند – روزی که اعتصاب می‌تواند آغاز شود. او سال گذشته به عنوان یک شورشی به ریاست UAW انتخاب شد و با قول به اتخاذ رویکردی جنگجویانه‌تر و متخاصم‌تر در مذاکرات نسبت به اسلاف اخیر خود، رئیس‌جمهور فعلی را برکنار کرد.

سام فیورانی، معاون پیش‌بینی خودروهای جهانی در Auto Forecast Solutions، یک محقق بازار، گفت: «رئیس‌جمهور فاین اعلام جنگ کرده است و این معمولاً به این معنی است که یک جنگ رخ خواهد داد، و این جنگ تعطیل است. مدیریت UAW اکنون در موقعیتی قرار دارد که باید به اعضا ثابت کند که برای آنها می جنگند، بنابراین اعتصاب بسیار بعید است.

صنعت خودرو به طور کلی، از جمله شرکت های خارجی فعال در ایالات متحده، حدود 3 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. شرکت آقای اندرسون تخمین می زند که اعتصاب 10 روزه علیه سه خودروساز دیترویت منجر به زیان 859 میلیون دلاری دستمزد و ضرر 989 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان خواهد شد.

در ماه آگوست، آقای فاین فهرستی از درخواست‌ها را برای هر شرکت ارسال کرد، از جمله دستمزدهای بالاتر، مزایای بهبود یافته، بازگرداندن کاهش‌های منظم هزینه‌های زندگی برای محافظت در برابر اثرات تورم و پایان دادن به ساختار دستمزدی که کارگران جدید را فراری می‌دهد. . کمتر از یک سوم کارگران کهنه کار آقای فاین با اشاره به اینکه بسته های غرامت برای مدیران عامل هر یک از شرکت ها طی چهار سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، پیشنهاد افزایش دستمزد تا 40 درصد را مطرح کرد.

وی همچنین خواستار بندهایی در قرارداد شد که خودروسازان را ملزم می‌کند در صورت تعطیلی کارخانه‌هایشان به کارگران برای ارائه خدمات عمومی پول بدهند و آن را راهی برای منصرف کردن شرکت‌ها از تعطیلی کارخانه‌ها و محافظت از شهرها و اقتصادهای محلی از متحمل شدن زیان توصیف کرد. کارفرمای اصلی

آقای فیورانی گفت: “تولیدکنندگان می توانند برخی از این الزامات را به طور کامل برآورده کنند، اما هرچه بیشتر باشد، رقابت شرکت ها کاهش می یابد.”

در یک پیام ویدئویی که روز پنجشنبه در فیس بوک منتشر شد، آقای فاین گفت که اتحادیه و خودروسازان از هم دور هستند. او گفت که فورد افزایش حقوق و سایر مقرراتی را پیشنهاد کرد که به UAW “توهین” می کرد.

فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش 9 درصدی دستمزد و پرداخت‌های یکجا را پیشنهاد می‌کند که در مجموع، درآمد کارکنان را تا 15 درصد در طول قرارداد چهار ساله افزایش می‌دهد. آقای فاین گفت که مبالغ یکجا کمک کرد اما درآمد کارگر را در دراز مدت بهبود نداد.

UAW و فورد همچنین بر سر پاداش های تقسیم سود، استفاده از کارگران موقت، افزایش هزینه های زندگی، مراقبت های بهداشتی بازنشستگان و تعدادی از مسائل دیگر با هم اختلاف دارند.

آقای فاین گفت جنرال موتورز و استلانتیس پیشنهادهای متقابلی به پیشنهادهای اتحادیه ندادند و UAW شکایتی را به هیئت ملی روابط کار تسلیم کرد و مدعی شد که این دو شرکت با حسن نیت مذاکره نکرده اند.

او گفت: “من می دانم که این به روز رسانی خشمگین است و وقتی می گویم خسته شده ام، باور کنید.” “هدف ما ضربه زدن نیست. هدف ما انعقاد یک قرارداد عادلانه است، اما اگر برای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بجنگیم، این کار را خواهیم کرد.”

جنرال موتورز گفت که از اتهامات موجود در شکایت NLRB “تعجب کرده و قویا رد می کند”. جرالد جانسون، معاون تولید جهانی جنرال موتورز گفت: «ما بر مذاکره مستقیم و صادقانه با UAW متمرکز هستیم و در حال پیشرفت هستیم.

این شرکت گفت: «استلانتیس از اینکه فهمید آقای فاین بیشتر بر طرح اتهامات قانونی بیهوده متمرکز است تا یک معامله واقعی، ناامید شد». زمانی که زمانش برسد، ما قویاً از این اتهام دفاع خواهیم کرد، اما در حال حاضر بیشتر بر روی ادامه مذاکره با حسن نیت برای یک قرارداد جدید متمرکز شده‌ایم.»

در هفته‌های اخیر، کارگران ده‌ها تجمع و تجمعات دیگر را برای آماده‌سازی برای تظاهرات ترتیب داده‌اند. کریستین بوستیک، که باتری را در کارخانه خودروهای الکتریکی جنرال موتورز در دیترویت آزمایش می‌کند، می‌گوید: «من فکر می‌کنم عضویت پر انرژی است. «حقایق در کنار ما هستند. اگر تعطیلات باشد، من برای آن آماده هستم.”

برای کاهش تأثیر تعطیلی، اتحادیه ۸۲۵ میلیون دلار صندوق اعتصاب جمع آوری کرد. او قصد دارد به کارگران اعتصابی هفته ای 500 دلار بپردازد و حق بیمه درمانی آنها را تا زمانی که آنها مرخصی هستند پوشش دهد.

در روزهای اخیر آقای فاین به تیم های مذاکره کننده اتحادیه در مذاکرات با هر یک از خودروسازان پیوسته است که اقدامی غیرعادی است. معمولاً رئیس UAW تا روزها یا ساعات پایانی مذاکرات نقش مستقیمی ندارد.

او روز چهارشنبه در مذاکراتی با استلانتیس شرکت کرد، جایی که تنش بین دو طرف بالا بود. هنگامی که استلانتیس به درخواست های آقای فاین با لیستی از امتیازات هزینه ای که از اتحادیه می خواست پاسخ داد، آقای فاین سند را سطل زباله کرد و به فیس بوک رفت تا آنها را محکوم کند.

دهه‌ها پیش، زمانی که UAW بیش از یک میلیون عضو داشت و سه گروه بزرگ – جنرال موتورز، فورد و کرایسلر که اکنون بخشی از Stellantis هستند – عملاً هیچ رقابت خارجی نداشتند، یک اعتصاب اتحادیه می‌تواند بخش قابل توجهی از اقتصاد ایالات متحده را تعطیل کند. .

امروز، اتحادیه بسیار کوچکتر است. جنرال موتورز، فورد و استلانتیس حدود 150000 کارگر UAW را استخدام می کنند و این شرکت ها کمی بیش از 40 درصد از خودروها و کامیون های فروخته شده در بازار ایالات متحده را تشکیل می دهند.

این در حالی است که اتحادیه در مقایسه با سال های گذشته در موضع مذاکره قوی تری وارد مذاکرات امسال شد. در گذشته، شرکت‌های دیترویت با رقبای خارجی مانند تویوتا و هوندا که کارخانه‌های تلفیقی در جنوب را اداره می‌کنند، به شدت مبارزه کرده‌اند و مزیت هزینه‌ای قابل توجهی داشته‌اند. در بسیاری از چند قرارداد اخیر، جنرال موتورز، فورد و استلانتیس مجبور بودند برای بقای خود امتیازاتی در مورد دستمزدها و مزایا دریافت کنند.

با این حال، طی 10 سال گذشته، هر سه شرکت از سودهای بی سابقه ای برخوردار بوده اند، هم به لطف مزایای حاصل از ادغام و هم به دلیل تغییر ترجیحات مصرف کنندگان به سمت کامیون های با حاشیه بالاتر و خودروهای اسپرت بزرگ.

در نیمه اول سال جاری، فورد 3.7 میلیارد دلار و جنرال موتورز 5 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. Stellantis سودی معادل 11 میلیارد یورو (حدود 11.9 میلیارد دلار) گزارش کرد.

در گذشته، UAW یک شرکت – آن جنرال موتورز چهار سال پیش – را به عنوان “هدف” برای تمرکز بر روی مذاکرات انتخاب کرده است. آقای فاین گفت که این ادغام می تواند این بار هر سه شرکت را هدف قرار دهد، اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ادغام در نهایت Stellantis را انتخاب خواهد کرد. با افزودن تنش بین شرکت و اتحادیه، مذاکرات آنها شامل کارخانه ای در Belvidere، ایلینویز است که Stellantis آن را خالی گذاشته است و اتحادیه می خواهد شرکت بازگشایی شود.

وادار کردن Stellantis برای بازگشایی کارخانه برای آقای فاین یک وظیفه حیاتی است. چهار سال پیش، جنرال موتورز کارخانه‌ای را در اوهایو تعطیل کرد و UAW در تلاش‌های خود برای مجبور کردن شرکت به بازگشایی شکست خورد. در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، آقای فاین به اعضا قول داد که رویکرد سخت گیرانه تر او این بار موفق خواهد بود.

اتحادیه می تواند در این نبرد از دولت فدرال کمک بگیرد. وزارت انرژی روز پنجشنبه اعلام کرد 2 میلیارد دلار کمک بلاعوض و 10 میلیارد دلار وام به شرکت‌های خودروسازی برای تبدیل کارخانه‌های موجود که خودروها و کامیون‌های بنزینی می‌سازند به کارخانه‌هایی که خودروهای هیبریدی و الکتریکی می‌سازند، ارائه می‌کند.

Stellantis، مانند جنرال موتورز و فورد، قصد دارد چندین مدل برقی دیگر را در چند سال آینده معرفی کند و احتمالاً باید برخی از کارخانه ها را برای ساخت آنها بازسازی کند. این شرکت در حال ساخت یک کارخانه باتری برای پیشرانه های الکتریکی در ایندیانا است.

آقای فیورانی پیشنهاد کرد که Stellantis ممکن است تصمیم به تعمیرات اساسی کارخانه Belvidere برای ساخت مدل های الکتریکی بگیرد. او گفت: “Stellantis می تواند محصولی برای ورود به آنجا پیدا کند.” برای اینکه UAW واقعاً برنده هر چیزی شود، Stellantis باید خودروهای الکتریکی را که قصد دارد ظرف چند سال تولید کند، داشته باشد.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

پاربرگ سایت

تماس با ما