راه رفتن 3000 قدم اضافی در روز ممکن است به کاهش فشار خون در سالمندان کمک کند: مطالعه | اخبار سلامت

یک مطالعه جدید نشان داده است که افزایش ورزش به میزان 3000 قدم در روز می تواند فشار خون بالا را در افراد مسن به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پسکاتلو با نویسنده اصلی مقاله الیزابت لفرتس و دیگران در آزمایشگاه داک چون لی در دانشگاه ایالتی آیووا کار کرد.
این یافته ها در مجله توسعه قلب و عروق و بیماری منتشر شد. پسکاتلو گفت: «حداقل اگر به اندازه کافی در این کشور زندگی کنیم، همه ما به فشار خون بالا مبتلا خواهیم شد. “این بسیار گسترده است.”

پسکاتلو متخصص فشار خون بالا (اصطلاح بالینی فشار خون بالا) و ورزش است. تحقیقات قبلی او نشان داد که ورزش می تواند اثرات فوری و طولانی مدت بر کاهش فشار خون در بزرگسالان پرفشاری خون داشته باشد. این مطالعه به دنبال تعیین این بود که آیا افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند با افزایش متوسط ​​پیاده‌روی روزانه خود که یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین اشکال فعالیت بدنی برای این جمعیت است، به این مزایا دست یابند. لی گفت: «این کار آسان است، آنها به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارند، آنها می توانند آن را تقریباً در هر زمان و در هر مکانی انجام دهند.

این مطالعه بر روی گروهی از افراد مسن بین ۶۸ تا ۷۸ ساله که به طور متوسط ​​۴۰۰۰ قدم در روز راه می‌رفتند، متمرکز شد. پس از مشورت با تحقیقات موجود، لی تعیین کرد که 3000 قدم یک هدف معقول خواهد بود. همچنین طبق توصیه کالج پزشکی ورزشی آمریکا، اکثر شرکت کنندگان تا 7000 قدم در روز خواهند داشت. لی گفت: «3000 قدم بسیار بزرگ است، اما رسیدن به آن برای سلامتی چندان دشوار نیست.

این تیم این مطالعه را در اوج همه‌گیری کووید-19 انجام داد، به این معنی که آنها باید همه چیز را از راه دور انجام می‌دادند. محققان یک کیت با گام شمار، فشارسنج و دفترچه یادداشت برای شرکت کنندگان ارسال کردند تا میزان راه رفتن آنها در روز را ثبت کنند. به طور متوسط، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شرکت کنندگان پس از مداخله به ترتیب به طور متوسط ​​7 و 4 امتیاز کاهش یافت. لفرتس گفت: “این هیجان انگیز است که یک مداخله ساده در سبک زندگی می تواند به اندازه ورزش ساختاریافته و برخی داروها موثر باشد.”

همچنین بخوانید : چگونه از گرمازدگی روی تردمیل جلوگیری کنیم؟ متخصص قلب نکات ایمنی، علائم هشدار دهنده را به اشتراک می گذارد

نتایج نشان می‌دهد که رژیم 7000 مرحله‌ای که شرکت‌کنندگان در مطالعه به دست آوردند مشابه کاهش‌هایی بود که با داروهای ضد فشار خون مشاهده شد. هشت نفر از 21 شرکت کننده قبلاً داروهای ضد فشار خون مصرف می کردند. آن شرکت‌کنندگان همچنان شاهد بهبود فشار خون سیستولیک از افزایش فعالیت روزانه خود بودند. پسکاتلو گفت: «در یک مطالعه قبلی، ما دریافتیم که وقتی ورزش با دارو ترکیب می‌شود، ورزش اثرات یک داروی فشار خون را تشدید می‌کند. این به سادگی نشان دهنده ارزش ورزش به عنوان یک درمان ضد فشار خون است. این به هیچ وجه انکار اثر داروها نیست، اما بخشی از زرادخانه درمان است.

محققان دریافتند که سرعت راه رفتن و دوره های مداوم راه رفتن به اندازه افزایش کل قدم ها مهم نیست.
پسکاتلو گفت: “ما متوجه شدیم که حجم فعالیت بدنی است که واقعا مهم است، نه شدت.” “استفاده از حجم به عنوان هدف، هر چه مناسب و مفید باشد، فواید سلامتی دارد.”

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

پاربرگ سایت

تماس با ما