آیا یوگا و مدیتیشن واقعا برای سلامتی مفید هستند؟ علم چه می گوید!

فرارو- گفته می شود که یوگا و مدیتیشن فواید مشابهی دارند و از طرق مختلف به بهبود سلامت روحی و جسمی کمک می کنند. در حالی که مدیتیشن در درجه اول بر روی ذهن و الگوهای فکری شما کار می کند، یوگا بدن شما را حرکت می دهد و به شما کمک می کند تا تناسب اندام خود را بهبود بخشید. اما این بدان معنا نیست که این دو تنها در این زمینه ها فرد را تقویت می کنند، زیرا یوگا نیز می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان شما داشته باشد و مدیتیشن از نظر جسمی نیز می تواند برای شما مفید باشد.

बह रोगल फरारो बह निकल अग रहनामातो، با این حال، برخی از افراد نیز به این ادعاها شک دارند یا شاید افراد برای اولین بار بخواهند چنین روش هایی را امتحان کنند، اما به طور دقیق و علمی نمی دانند که آیا این رویکردها واقعا می تواند برای سلامت انسان مفید باشد یا خیر.

در اینجا به نتایج علمی در رابطه با تاثیرات یوگا و مدیتیشن بر سلامت انسان می پردازیم، بنابراین اگر می خواهید این روش ها را شروع کنید، بهتر است قبل از انجام این کار این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

اثرات ثابت شده مدیتیشن بر سلامتی چیست؟

مطالعات مختلف نشان داده اند که مدیتیشن می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. متاآنالیز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده، منتشر شده در مجله Depression and Anxiety، 25 مطالعه علمی مختلف را فهرست می‌کند که نشان می‌دهد مدیتیشن می‌تواند علائم اضطراب را کاهش دهد.

همچنین مشخص است که مدیتیشن فوایدی برای سلامت جسمانی دارد. مطالعه ای در مجله Alternative and Complementary Medicine نشان می دهد که مدیتیشن می تواند به طور موقت ضربان قلب و تنفس ما را کاهش دهد. این نشان می دهد که مدیتیشن برای کاهش «فعالیت سمپاتیک» در بدن ما مفید است و ما را در حالت استراحت قرار می دهد.

مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد انجام شد همچنین نشان داد که مدیتیشن می تواند ژن های شما را نیز تغییر دهد. بر اساس این مطالعه، افرادی که به مدت 8 هفته مدیتیشن کردند، شاهد تغییراتی در بیان 172 ژنی بودند که التهاب، ریتم شبانه روزی و متابولیسم گلوکز را تنظیم می کنند.

این موضوع در واقع منجر به کاهش فشار خون این افراد شد. با این حال، این مطالعه کوچک بود و شامل یک گروه مقایسه ای از افراد غیر دارویی نمی شد، بنابراین نتایج را باید با احتیاط مشاهده کرد.

اثرات ثابت شده یوگا بر سلامت چیست؟

यूगा बा अधियोग बह बुदेशे के है देश स स स स؟ یک کارآزمایی بالینی منتشر شده در مجله Alternative Therapies in Health and Medicine نشان داد که یوگا منظم علائم افسردگی را در بزرگسالان کاهش می دهد.

همچنین، مجله The Complementary Therapies in Clinical Practice مطالعه ای را منتشر کرد که نشان دهنده کاهش اضطراب در گروهی از زنانی بود که در کلاس های منظم یوگا شرکت می کردند.

با این حال، یوگا مزایای فیزیکی بیشتری نسبت به مدیتیشن دارد. به عنوان مثال، نشان داده شده است که یوگا سلامت قلب و عروق خونی را بهبود می بخشد. مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی هند یک مطالعه مقایسه ای را منتشر کرد که نشان می دهد یوگا بدتر شدن عملکرد قلبی عروقی مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

همچنین، مجله بین المللی یوگا مطالعه ای را منتشر کرد که نشان دهنده بهبود قابل توجهی در انعطاف پذیری در ورزشکارانی است که دوره 10 هفته ای یوگا را به پایان رسانده اند.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که یوگا می تواند به مدیریت درد کمک کند. مجله Pain مطالعه ای را منتشر کرد که در آن شرکت کنندگانی که کمردرد مزمن را تجربه کرده بودند پس از استفاده از دو برنامه یوگا 16 هفته ای، کاهش قابل توجهی در شدت درد (64٪)، ناتوانی عملکردی (77٪) و استفاده از داروهای ضد التهابی را تجربه کردند. 88٪ خود گزارش دادند.

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم